24/7
A Meetup vezérgondolata a szurkolót, mint fogyasztót helyezte a középpontba. A szurkolás nem kilencven percig vagy egy óráig, nem két félidőn vagy négy negyeden át tart. A sportrajongókat nemcsak a mérkőzés közben, hanem a hét összes napján, a nap minden órájában ki kell szolgálni. Rajongása tárgyával, információkkal, termékekkel és élményekkel. A sporttartalom (maga a mérkőzés) és a márkatartalom (pl.: ruházat) összeolvadni látszik, a szponzorok egyre inkább beépülnek az „élménygyár" folyamatába.
Erre a magyarországi klubok, szervezetek és a márkák is egyre nagyobb figyelmet fordítanak, persze még bőven van mit ellesni az egyesült államokbeli és a nyugat-európai gyakorlatból.
A stadion és az infrastruktúra fontos, de a rajongószerzéshez elengedhetetlen a stratégia alapú márkaépítés. A magyar labdarúgás élvonala erre még nem teljesen van felkészülve – hangzott el a rendezvényen. A sportegyesületnek már rég nem csak egymással versenyeznek a nézőkért, hanem a szórakoztató szolgáltatások (színház, mozi, koncert) mindegyikével.
Külföldi szurkolókkal az elit felé
A Mol-Pick Szeged férfi kézilabdacsapatánál a hosszú távú tervek között szerepel a klub szűk európai elitbe vezetése. Ehhez elsősorban anyagi előrelépés és szakmai fejlődés szükséges, de a szurkolói élmény folyamatos erősítése is elengedhetetlen – erről Barna Sarolta marketingvezető és Juhász Levente klubmenedzser beszélt a megjelenteknek.
A Mol-Pick Szeged a hét összes napján kiemelt figyelmet fordít a szurkolókra. A 2014-ben EHF-kupát nyerő kézilabdacsapat rajongói nem csak meccsnapokon érezhetik magukat közel a kedvencekhez. A kötődést folyamatos, számos csatornán befogadható kommunikációval és a személyes találkozás élményével erősítik.
A klub határozott célja, hogy kitörjön Szeged határain túlra, a csapat iránti érdeklődést és rajongást előbb országos méretűvé, majd nemzetközivé tegyék. A klub már eddig is regisztrált német, illetve spanyol ajkú szurkolókat, de számuk egyelőre nem meghatározó.
Juhász Levente továbbá megerősítette, hogy a Mol-Pick Szeged kerete a nyáron szinte teljesen kicserélődik, számos távozóra és új érkezőre lehet számítani. A klub jövőképe egyértelmű: kemény és kitartó munkával meghatározó tényezővé válni az európai elitben.
Több mint egy stadion
A Meetup helyszínéül szolgáló Groupama Aréna több mint egy futballstadion, ezt az évente közel 300, nem labdarúgással kapcsolatos rendezvény (konferencia, esküvő, kiállítás) lebonyolítása is bizonyítja.
A 23 ezer fő befogadására képes üllői úti aréna a magyar labdarúgó-válogatott mérkőzései alkalmával rendszeresen megtelik, de a Ferencváros hazai találkozóira ez nem mondható el. A klub egyelőre nem tudta teljesíteni a célként kitűzött 15 ezres átlagnézőszámot. Ezzel szemben a Groupama Aréna VIP-ülőhelyeinek és az exkluzív meccsélményt jelentő Sky Boxok kihasználtsága egészen magas – ezt a meetupon megjelenteket a stadionban körbevezető Katona András, a stadiont működtető Lagardère Sports Hungary marketingvezetője mondta el kérdésünkre.
A résztvevőknek egy stadiontúra keretében alkalmuk nyílt betekintést nyerni abba az élménybe és teljes körű kiszolgálásba, amelyet a Groupama Aréna VIP partnerei és vendégei élhetnek át egy-egy mérkőzés napján. A stadion a futballmérkőzések mellett az üzleti partnerek kedvelt találkozóhelye, ahol az üzletfelek elegáns környezetben építhetik kapcsolataikat.
Egy meccsnapi program két órával a kezdő sípszó előtt kezdődik, az idő tartalmas eltöltését műsorvezető háziasszony, ismert szakértők és szórakoztató programok segítik. A gasztronómia kiemelt figyelmet kap, a mérkőzés eseményeit pedig egyéni igények szerint kialakított Sky Boxokból, illetve VIP-ülőhelyekről lehet követni.
Olyan közel, mint még soha
Pap Viktor, az M4 Sport marketingvezetője a Meetupot záró kerekasztal beszélgetésen elárulta, hogy a csatorna gőzerővel készül a nyári labdarúgó Európa-bajnokságra és a riói olimpiai játékokra. Az M4 Sport kiemelt célja, hogy az itthon maradó szurkolókat olyan közel vigye a magyar válogatott játékosaihoz és a torna minden rezdüléséhez, amennyire csak lehet.
A riporterek szinte minden percben a válogatott közelében lesznek, a tévénézők szinte részesei lehetnek az eseményeknek. A csatorna saját stúdióval rendelkezik majd minden magyar érdekeltségű stadionban, ahol a csoportmérkőzések alatt a háttérben folyamatosan a magyar szurkolók lesznek láthatóak – így átadva a kinti hangulatot, amire minden bizonnyal nem lehet majd panasz. A látványról különleges kamerák, 360 fokos panorámafelvételek gondoskodnak majd.
A Meetupon előadóként vett részt Nagy László a Havas Média képviseletében, ő a szurkolóra, mint fogyasztóra és a kommunikációs startégiákra fókuszált prezentációja során. Egy osztrák klub magyar szakemberekkel építi saját márkáját: Dr. Jánosy Zsuzsanna a szurkolói élmény modernizációjáról és az SNK St. Pöltennél futó projekt során szerzett tapasztalatokról beszélt a megjelent érdeklődőknek.