„Több olyan folyamat van, ami alaposan átalakította a szakmát és a Nemzeti Sport pozícióját is. A világban zajlik egy digitális forradalom, amely alapjaiban megváltoztatta az elmúlt két évtizedben az újságírást. Ma már egy okostelefonnal is lehet újságot írni vagy fényképet, videót készíteni” – mondta az újonnan kinevezett főszerkesztő.
Szöllősi György az újság jelenlegi és jövőbeli helyzetéről is beszélt a műsorban.
„Dacára annak, hogy ma már nincs monopolhelyzetben a Nemzeti Sport, hiszen az internet megjelenésével végtelen a lehetőségek száma, érezzük a varázsát a lapnak, jelképes ereje van annak, hogy mi van a Nemzeti Sportban, mi szerepel az újság címlapján. Ezt kell a 113 év hagyományra építve átmenteni a huszonegyedik századba. Véletlenül sem szeretném a sportágakat szembeállítani, és egyiket a másik kárára előtérbe helyezni, hiszen minden magyar sportsiker fontos, elsősorban a magyar sportsiker fontos a Nemzeti Sport számára. A Nemzeti Sportnak továbbra is felelősséget kell éreznie a magyar sport egésze iránt, és mindent le kell fednünk.”
A beszélgetés során a médiapiacon aktuális kérdések is előkerültek.
„Nem érdemes azon keseregni, hogy csökken a nyomtatott újság eladott példányszáma, mert a másik oldalon a kattintásszám ugrásszerűen növekszik. Ebben a nehéz átmeneti időszakban leginkább azt kell megtalálni, hogy hogyan tudjuk az olvasókat, a legjobb újságírókat, a legjobb tartalmakat és a hirdetéseket is átterelni az újságból az internetes felületekre. Egyúttal nem hanyagolnám el a nyomtatott újságot sem, a mai napig jelentős kör az, amelynek kell a reggeli kávé mellé a Nemzeti Sport. A mai világban, amikor bárki indíthat internetes sportújságot, és sok versenytárs van, ez adja meg a Nemzeti Sport különlegességét és egyediségét, hogy mi mindennap nyomtatásban is megjelenünk.”
„Először részletesen meg kell ismernem, hogy mi történik az újságnál, milyenek a mutatók, és ha úgy érzem, hogy teljes a kép, akkor Ballai Attilával, a Mediaworks sportüzletágának igazgatójával le kell tennünk egy koncepciót az asztalra. Úgy gondolom, hogy a jövő év első felében jelennek meg olyan markáns újdonságok az újságban, amelyekért már minden felelősséget én vállalok” – zárta mondanivalóját Szöllősi, aki különleges lehetőségnek és nagyon szép feladatnak tartja a Nemzeti Sport vezetését.
A teljes adás ide kattintva tekinthető meg a www.mediaklikk.hu oldalon (23:27 és 33:08 között).
Szöllősi György (39) a Szegedi Tudományegyetemen szerzett kommunikáció szakos diplomát 2005-ben. Korábban már csaknem egy évtizeden át volt a Nemzeti Sport és a kiadó hetilapja, a Képes Sport újságírója. 1995-ben jelent meg első cikke a Nemzeti Sportban. Ezt követően a Magyar Labdarúgó Szövetség sajtóosztályát vezette, majd a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia kommunikációs igazgatója volt, annak 2007-es indulásától kezdve 2014-ig. 2010 óta a magyar FourFourTwo magazin főszerkesztője. Tavaly választották meg a Magyar Sportújságírók Szövetsége elnökének. A Nemzeti Sport kiadójának gondozásában jelent meg Puskás című életrajzi könyve, amelyet tavaly Nagy-Britanniában is kiadtak. Kulcsszerepet játszott a FIFA Puskás-díj megalapításában és Puskás Ferenc trófeáinak Spanyolországból történő hazaszállításában. Buzgó József korábbi főszerkesztő – aki 2008-tól volt a Nemzeti Sport élén – stratégiai sportkapcsolati menedzserként folytatja tovább munkáját a Mediaworksnél. |