Princzinger Péter, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke elmondta: a két-három vagy több napos versenyek belföldi turisztikai attrakciók. Hozzájárulnak a tavaszi, őszi szezon erősítéséhez – a főszezonon kívüli turizmus fellendítéséhez is. Példaként említette, hogy a közelmúltban Zalakaroson több mint háromezren vettek részt a versenyen, két éjszakával számolva legalább 12 ezer vendégéjszakát hozva a városnak.
A sportesemények az országmárka építéséhez is hozzájárulnak, a versenyek közvetítését több országban követik. Magyarországon mintegy 150 ezren kerékpároznak rendszeresen, a sportágnak 1400 hivatásos sportolója van, és mintegy 3600 kilométernyi kerékpározásra alkalmas utat építettek országosan. A kerékpár-értékesítés és a kapcsolódó üzletágak évente 50-100 milliárd forintos piacot jelentenek – ismertette.
A kerékpáros turizmus által évente generált turisztikai költésekre külön mérés nincs. Példaként említette, hogy a kerékpáros forgalom mérésének a bevezetését tervezik a nagyobb forgalmú kerékpárutakon. Ezen kívül kerékpárosbarát utak kijelölését is tervezik a Balaton déli partján, 600 kilométeren – tette hozzá. A négy kiemelt turisztikai régióban felmérik a kerékpáros infrastruktúra hiányzó elemeit, és javaslatot terveznek a fejlesztésére – közölte.
Czene Attila, a Magyar Szabadidősport Szövetség elnöke szintén azt emelte ki, hogy a tömegsportrendezvényeknek – futás, maraton, úszás – jelentős az idegenforgalmi értéke.