Véget ért a Balaton legnagyobb létszámú vitorlás-pályaversenye: a négy napon át tartó nagyhajós országos bajnokságon 13 hajóosztály 109 egysége, összesen csaknem 500 vitorlázó szállt vízre a bajnoki serlegekért. Változatos szélben négy pályán futották a versenyeket: a Balatonfüred–Alsóörs–Siófok–Zamárdi–Tihany vízterületen, pályánként 3-3, illetve 4 osztály versenyzett. A legnépesebb a Sudár Regatta osztály 12 indulóval és a 11m One Design 11-gyel, utóbbi mezőnyben vízre száll két norvég és egy svéd hajó is. A front miatt vasárnap már nem rendeztek futamot, így a szombati futamok után kialakult sorrend alapján hirdettek bajnokot az összes hajóosztályban.
A legnagyobb különbséggel, 11 ponttal a Regina mezőnyben a Holczhauser András – ő a vitorlásszövetség főtitkára – kormányozta Amitié lett a bajnok. A 11m One Design osztályban a norvég Erland Munkeby által irányított Watergate 10 pont különbséggel zárt az élen – egy második helytől eltekintve mindegyik futamot megnyerte.
A Bravo pályán négy és fél olimpiai részvételt jegyezhettek: a 30-as cirkálók mezőnyében a Regulust kormányzó Ian Ainslie (ő három olimpián indult) – mellett Érdi Mária is tagja volt a háromtagú csapatnak – ő egyelőre másfélnél tart, Rióban indult, és Tokióra is megszerezte a kvótát. Ez meg is látszott az összetett eredményen: egységük az összesen lefutott nyolc futamból hetet megnyert, és egy második helyet szerzett, ezzel meggyőzően nyert a Mágia és az Aurora Group Team (Kékmadár) előtt.
A 13 hajóosztály közül négyben dőlt el szorosan a bajnoki cím: a Sudár Regatta és az Elliott-770 osztályban egyaránt két pont választotta el az első helyezettet a harmadiktól – előbbiben a Gömbös Lóránd kormányozta Josephine, utóbbiban a Koncz Ádám irányította Bootytime diadalmaskodott. Érdekesség, hogy a Scholtz 22-eseknél az első két egység pontazonossággal nyerte meg a bajnokságot, így a Gecse Balázs, illetve a Majoross Bea irányította hajó legénysége osztozott a dicsőségen.