A főképp a tengerentúli amerikaifutball-liga (NFL) stadionjainak és tulajdonosainak górcső alá vételével készült elemzés szerint a mai nagy sportlétesítmények „paradox helyzetben találják magukat: a magas színvonalú közvetítési élményre kell összpontosítaniuk, miközben arra is törekedniük kell, hogy a nézők elmenjenek a mérkőzésekre, hiszen az otthoni szurkolók számára a tomboló közönséggel teli stadion, ahol több ezer néző veszi körül a pályát, alapvető része a meccs televíziós közvetítésének. A szurkolók lelátóra vonzása számos lépést tehet szükségessé, amelyek súrlódást okozhatnak és ronthatják a stadionélményt”.
„A Deloitte szurkolói elkötelezettségi felmérése szerint a legtöbb ember számára a jó szurkolói élményhez négy alapvető tényező szükséges: 1) a stadionnak biztonságosnak, kényelmesnek és tisztának kell lennie; 2) az ülésekről nyíló kilátásnak meg kell felelnie az elvárásoknak; 3) az emberek magas színvonalú mérkőzéseket akarnak látni; és 4) a stadionon belül pedig izgalmas hangulatot várnak el. A felmérésben résztvevők ezt a négy tényezőt átlagosan 50 százalékkal fontosabbnak értékelték” – mondta Hosszu Gábor, a Deloitte Magyarország Technológiai, Média és Telekommunikáció tanácsadás üzletágának igazgatója.
A siker kulcsa a felmérés szerint a szurkolók igényeinek a kiszolgálásában rejlik: a Deloitte szerint megfontolandó az egyes vidámparkokban vagy épp a tengerjáró hajókon használatos karszalagok használata, amely csökkentheti a belépéssel kapcsolatos problémákat és megkönnyítheti a vásárlást és az olyan tevékenységeket, mint mondjuk a VIP-pontok gyűjtése. A lényeg egy „személyre szabott, intelligens stadionélmény”, amelyet például egy könnyen használható mobilalkalmazással el lehet érni.
„Változások idején be kell fektetni a jövőbe. A stadionok az olcsóbb szórakoztatási lehetőségek és az egyre kényelmesebb otthoni műsornézés térnyerésével lasszóval kergetik a sportrajongó nézőközönséget. Ennek ellenére grandiózus méretük és az élő közösség élménye továbbra is különleges, páratlan élményt nyújt a szurkolóknak. Hogy a változások hullámait sikeresen meglovagolják, a csapatoknak és a tulajdonosoknak holisztikus módszerekbe kell fektetniük, amelyekkel a szurkolás élményét a stadionban a közönségre optimalizálják” – mondta Gercsák Csilla, a Deloitte Magyarország Technológiai, Média és Telekommunikáció tanácsadás üzletágának menedzsere a tanulmányban.
A tanulmány négy pontban összegzi a mai stadionüzemeltetőkre váró feladatokat: egyrészt a szurkolók a máshol is látott magas minőségű szolgáltatásokkal kell találkozzanak, másrészt digitalizálni kell a jegyértékesítést és az egyéb értékesítési pontokat és központosítani kell az ebből származó adatokat. A harmadik pont értelmében a begyűjtött adatokból felhasználi profilokat kell kialakítani hogy így tőkét lehessen kovácsolni a rendelkezésre álló adatokbúl. Végül, de nem utolsósorban egy jól működő mobilalkalmazás kritikus fontosságú a szurkolók figyelmének lekötésében, hiszen nekik azonnali és hosszan tartó élményt kell nyújtani, hogy a közösségi média helyett a klub platformján maradjanak.