A sérülés észlelése után Weöres Szabolcs mindent megtett, hogy biztonságos megoldást találjon, amely lehetővé tenné számára a verseny folytatását, azonban egyik lehetséges javítás sem tűnt elég biztosnak ahhoz, hogy stabilizálja az árbócot, különösen az Indiai-óceán veszélyes vizeire készülve. A döntésben az is közrejátszott, hogy a hajó már korábban is jelentős károkat szenvedett, köztük a nagyvitorla súlyos szakadását és az A7 orrvitorla elvesztését.
„Ez volt életem egyik legnehezebb döntése – kommentálta a történteket Weöres Szabolcs, aki jelenleg Fokváros felé tart, ahová várhatóan december 17-én érkezik meg. – Évekig keményen dolgoztam azért, hogy elindulhassak a Vendée Globe-on, az volt az álmom, hogy megkerüljem a Földet. Most visszalépni hihetetlenül fájdalmas.”
A technikai csapat véleménye szerint a D2-es kábel szakadása egy korábbi balesetre vezethető vissza, amikor a hajó oldalára dőlt, és az árbóc csúcsa vízbe ért. Ez az eset a kábelben belső sérülést okozhatott, amely azóta a hajó folyamatos vibrációja miatt fokozatosan súlyosbodott.