A lelátókon rengetegen gyűltek össze, a célegyenesben szinte teljesen megtelt a tribün – az M3-as autópályán még fél órával a rajt előtt is több kilométeres sor állt – a fedett részen magyar zászlót rajzolt ki a szurkolók által összeállított élő kép, a koreográfia aztán minden körben megismétlődött. Kiváló atmoszférában készülődtek a rajtra a versenyzők, Zengő Zoltán csapatfőnök élvezte, hogy tízezrek figyelme szegeződik rá.
A repülőrajt után a célegyenes végén az első sorból induló két Chevrolet közül a bajnoki címvédő Yvan Mulleré megcsúszott, lendületet veszített, és így jártak a külső ívre helyezkedő riválisok is. Így a harmadik sor belső ívéről induló Michelisz szemfülesen az éllovas Menu nyomába eredhetett a belső íven, miután a kettes kanyarban sikerült leráznia a seatos Gabriele Tarquinit.
Norbi a 2. körben a leggyorsabb volt a pályán, azaz közeledett Menuhöz, Tarquinitól pedig egyre inkább elszakadt. Néhány körig szorongatta a svájcit, a közönség pedig hangos ovációval kísérte a célegyenesben – az F1-es autókkal szemben a túraautó-vb-n szereplő négykerekűkben lehet hallani a közönség által keltett hangzavart. Michelisz az 5. körben leszakadt az éllovastól, s ezután őrizte másfél-két másodperces hátrányát. Fontosabb volt, hogy biztonságos távolságban tudott maradni a Javier Villával küzdő Tarquini előtt – körönként egy másodpercet adott az üldözőknek.
Az utolsó előtti körben Michelisz újra egy másodpercen belül került Menuhöz képest, de támadni nem tudta. Kiváló eredményt ért el, megszerezte a szombaton a szurkolóknak megígért dobogós helyezést.
Mögötte nagy csata alakult ki, Villa és Tarquini több kanyaron keresztül lökdöste egymást, s az olasz az 5-ös kanyarban, a dombtetőn kisodródva Yvan Muller és Robert Huff mögé is visszaesett. Villa lett a harmadik, de a sportfelügyelők jelezték: vizsgálatot indítottak ellene sportszerűtlen versenyzés (a pályát elhagyva szerzett előnyt, mielőtt meglökte volna a seatost) gyanúja miatt.
Az eredményhirdetésre Michelisz lepedőnyi méretű magyar zászlóval érkezett meg, a dobogón Menu odasúgott valamit a magyarnak, akire talán még futamgyőztesként is irigykedett.
"Nagyon nehéz volt a rajt, amikor láttam, hogy tudom tartani az első ritmusát, felmerült bennem, hogy megpróbálok előzni, de végül ennyi volt a maximum. Ez is szinte több, mint amit előzetesen reméltem" – nyilatkozta Michelisz a verseny után.
Michelisz az összetett pontversenyben feljött a hatodik helyre, s a fél kettőkor kezdődő második futamon tovább faraghatja hátrányát az előtte állókkal szemben.
1. Alain Menu (svájci, Chevrolet Cruze) | |
2. Michelisz Norbert (magyar, BMW 320i) | 1.047 mp h. |
3. Javier Villa (spanyol, BMW 320i) | 17.383 mp h. |
4. Robert Huff (brit, Chevrolet Cruze) | 17.983 mp h. |
5. Yvan Muller (francia, Chevrolet Cruze) | 18.385 mp h. |
6. Gabriele Tarquini (olasz, Seat Leon) | 18.780 mp h. |