Hamiltonnak csak a hátát nézték a riválisok Monzában

Vágólapra másolva!
2011.09.09. 09:54
null
Lewis Hamilton még nem nyert Monzában, de ha így folytatja, jó esélye lesz rá (Fotó: Action Images)
Címkék
Alaposan belekezdett Lewis Hamilton Monzában: csak csapattársa, Jenson Button tudott egy másodpercen belüli időt elérni hozzá képest. A McLaren kiemelkedett a mezőnyből a napsütéses péntek délelőtti edzésen, a Red Bull pilótái 1.3 másodperccel maradtak el Hamiltontól, míg a ferraris Fernando Alonso több mint 2.7-tel.

Ha Lewis Hamilton lehiggad, a hét végén valóra válthatja régi álmát és nyerhet Monzában. Az idén több karambolba is belekeveredő McLaren-pilóta 2007-ben második lett a legendás olasz pályán, egy évvel később az esős időmérőn a csapata rossz gumiválasztása miatt esélye sem volt a győzelemre, míg 2009-ben az utolsó, tavaly az első körben esett ki.

Az első szabadedzés alapján úgy tűnik, ezúttal a sebessége megvan hozzá, hogy győzzön, a McLaren-Mercedes ugyanis péntek délelőtt kiemelkedett a mezőnyből. Hamiltonnal csak Jenson Button tudta úgy-ahogy tartani a lépést, de a csapattárs is közel egy másodpercet kapott az éllovastól.

A Red Bull pilótái már majdnem másfél másodpercre voltak Hamiltontól, míg Fernando Alonso, aki a kerekén keletkezett vágás miatt az edzés hajrájában csak pihent, 2.7-re végzett Hamiltontól. A ferrarist Adrian Sutil és Vitalij Petrov is megelőzte.

A Mercedes egyelőre nem mutatta meg, mit tud, Nico Rosberg a 18., Michael Schumacher a 19. helyen zárta a másfél órás tréninget, amelyet szép időben tartottak meg, s amelyen Petrov 347 kilométer per órás végsebességet ért el.

AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA

Az első szabadedzés elején a pálya hőmérséklete 19, a levegőé 24 fokos volt, a versenyzők Heikki Kovalainen vezérletével az első percekben a pályára hajtottak.

A tréningeken a szabadon használható DRS-nek köszönhetően a hosszú egyenesekben akár 20 kilométer per órával is nagyobb lehet az autók végsebessége, mint az előző években. A slick gumik miatt azonban várhatóan nem dől meg Antonio Pizzonia 2004-es rekordja: a 369.9 kilométer per órát még barázdált gumikon futotta, amelyeket az aszfalthoz érintkező kisebb felület miatt kisebb tapadás hátráltatott.

A GP SZÁMOKBAN
A pálya hossza: 5793 méter

A verseny: 53 kör, 306.720 km

Leggyorsabb kör: Barrichello (2004) 1:20.089 (átlag: 260.395 km/óra)
Teljes gázzal: 16 mp a célegyenesben, 72% a teljes pályán. Váltások egy körben: 46

A pilóták egy-két bemelegítő kör után visszatértek a boxba. A Lotusnál Karun Chandhok Jarno Trulli helyett vezetett az első szabadedzésen, míg a Force Indiánál Nico Hülkenberg Paul di Restát helyettesítette.

Az első mért kör Jérome d'Ambrosióé volt, 1:43.577 percet futott a Virginnel. A nagymenők közül elsőként a tavalyi második helyezett Jenson Button kezdett bele mért körbe, de nem fejezte be, a végén a boxba hajtott.

Aztán jött Fernando Alonso és a fák árnyékában süvítő vörös Ferrari, amely a mért köre végén szintén a boxba hajtott, pedig a második mérőpontnál majdnem kilenc másodperc előnye volt D'Ambrosióhoz képest. Kobajasi és Schumacher is kiment a pályára, ám mindketten a boxba mentek, így 25 perc elteltével csak D'Ambrosiónak volt időeredménye.

Ricciardo a 30. percben végigment, az ausztrál a Hispaniával 1:34.675 perces kört futott. Másodikra 1:33.223-ra javított, miközben Chandhok a Lotusszal nagyon lassan haladt, s műszaki hiba gyanújával visszatért a boxba. Ricciardo 1:32.124-re faragta le a legjobbját.

Egyre többen kimerészkedtek a pályára, s bár Pérez nem tudta megjavítani Ricciardo idejét, Alguersuarinak elsőre sikerült (1:29.779, majd másodszorra 1:28.185, harmadszorra 1:27.650).

A spanyol 1:27.224-re javított a negyedik körében, miközben a vb-éllovas Vettel 1:29-cel mutatkozott be. A Red Bull-pilóta a harmadik körében vette át a vezetést, méghozzá 1:26.381-gyel. Webber, Hamilton és Alonso is a pályára hajtott. A célegyenesben elhelyezett mérőpontnál 45 perc elteltével Alguersuari végsebessége volt a legmagasabb: 344 km/óra.

Buemi az Ascari-kombinációban elhagyta a pályát, de folytatni tudta. Vettel tovább gyorsult: 1:25.914.

Hamilton is kezdett belelendülni, 11 ezredre megközelítette Vettelt, aki 1:25.849-re javított. Ám Hamiltonnak volt válasza: 1:25.203. Egy lassabb kör után az angol 1:24.512 percre szorította le a legjobbját, miközben Button is megérkezett a pályára, és egyre gyorsabbá vált. Egyedül ő tudta egy másodpercnél jobban megközelíteni Hamiltont. A Red Bull párosa 1.3, Alonso 2.1 másodpercre volt a 2008-as világbajnoktól.

Az 54. percre az aszfalt hőmérséklete felkúszott 23 fokosra. A Lotus problémás délelőttje folytatódott: a kormánymű meghibásodásával bajlódó Chandhok után Kovalainen is lassan csorgott a pályán – a finn váltóhibáról számolt be rádión csapatának. Közben Schumacher kisodródott a Parabolicában, de vissza tudott menni a pályára, majd a boxba.

Kovalainen viszont nem tudott visszamenni, autója leállt az aszfaltcsík mellett az első Lesmo-kanyarnál.

Az utolsó 25 percben ismét nagy forgalom lett a ringen, Vettel 719 ezredre megközelítette Hamiltont. A pilóták maradtak a közepesen kemény keverékű gumikon, a lágyat későbbre tartogatták.

Webbernek 947 ezredre sikerült kerülnie Hamiltonhoz képest, miközben D'Ambrosio füstölő Virginje leállt a pálya mellett.

A 17. helyről javítani igyekvő Schumacher a második Lesmo-kanyarban kis híján a kavicságyba sodródott, ám a meleg pillanat után komolyabb lendületvesztés nélkül folytatta. Glock, akinek még nem volt ideje, elhagyta a Virgin boxát, de lassan haladt körbe a piros autóval.

A McLaren-pilóták végső hajrába kezdtek, miközben a Petrov mögé visszacsúszó Alonso a Ferrari boxában ücsörgött, miután a csapat vágást talált az egyik hátsó gumijában, és a délutáni készletet nem akarták „megkezdeni”. Button 451 ezredre megközelítette Hamiltont.

Az utolsó percekben Hamilton 1:24.127-re javított, majd az utolsó körében 1:23.865-tel még ezt is felülmúlta.

OLASZ NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:23.865 átlag: 248.671 km/ó 18 kör
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:24.786 0.921 mp h. 19
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:25.231 1.366 25
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:25.459 1.594 24
5. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:26.550 2.685 23
6. Vitalij Petrov orosz Renault 1:26.625 2.760 20
7. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:26.647 2.782 20
8. Felipe Massa brazil Ferrari 1:26.676 2.811 24
9. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:26.694 2.829 28
10. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:26.696 2.831 15
11. Michael Schumacher német Mercedes 1:26.699 2.834 21
12. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:26.826 2.961 21
13. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:26.836 2.971 25
14. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:26.996 3.131 29
15. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:27.365 3.500 25
16. Bruno Senna brazil Renault 1:27.385 3.520 23
17. Sébastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:27.433 3.568 25
18. Nico Rosberg német Mercedes 1:27.492 3.627 24
19. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:29.539 5.674 10
20. Karun Chandhok indiai Lotus-Renault 1:30.148 6.283 19
21. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:30.609 6.744 27
22. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:30.619 6.754 24
23. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:31.052 7.187 12
24. Jérome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:31.899 8.034 22
AZ ELMÚLT TÍZ ÉV LEGJOBBJAI MONZÁBAN
győzelem pole pozíció leggyorsabb kör
2001 Juan Pablo Montoya Juan Pablo Montoya Ralf Schumacher
2002 Rubens Barrichello Juan Pablo Montoya Rubens Barrichello
2003 Michael Schumacher Michael Schumacher Michael Schumacher
2004 Rubens Barrichello Rubens Barrichello Rubens Barrichello
2005 Juan Pablo Montoya Juan Pablo Montoya Kimi Räikkönen
2006 Michael Schumacher Kimi Räikkönen Kimi Räikkönen
2007 Fernando Alonso Fernando Alonso Fernando Alonso
2008 Sebastian Vettel Sebastian Vettel Kimi Räikkönen
2009 Rubens Barrichello Lewis Hamilton Adrian Sutil
2010 Fernando Alonso Fernando Alonso Fernando Alonso
Az egyik DRS-zóna a célegyenesben, a másik a  Lesmo-kanyarok után lesz a versenyen
Az egyik DRS-zóna a célegyenesben, a másik a Lesmo-kanyarok után lesz a versenyen
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik