A 2010-ben Makaóban Seattal, tavaly pedig a Hungaroringen BMW-vel futamgyőzelmet arató Michelisz Norbert a szuzukai pole pozíció magabiztos megszerzése után a vasárnap reggeli (magyar idő szerint szombat éjszakai) bemelegítő edzésen sem talált legyőzőre, és a tréning után elmondta, minden tökéletes, a köridői mellett a rajtgyakorlatai is remekül sikerültek a Honda Civickel.
Ezelőtt Michelisz egyszer nyert időmérőt a túraautó-vb-n, tavaly Szlovákiában a pole-ból rajtolva azonban csak hatodik lett. A szuzukai pálya rövidített, mindössze 2243 méteres verzióján (a klasszikus nyolcasnak csak a célegyenest magába foglaló részén száguldottak, az igazán gyors részen nem) azonban mellette szólt, hogy szinte lehetetlen előzni.
A legfontosabb feladat a jó rajt volt, amit Michelisz a Chevykkel a nyomában meg tudott valósítani, és az első kör végére faképnél is hagyta riválisait. Az volt a terve, hogy a 26 körös verseny elején elhúz a többiektől, akik közül szerencséjére nem a vb-címre hajtó Yvan Muller volt a második, hanem Alex MacDowall, aki egyrészt feltartotta neves márkatársát, másfelől nem tudta tartani a lépést a magyar pilótával. Hiába volt gyorsabb a Chevrolet a Hondánál a célegyenesben, Michelisz a kanyargós részen körről körre növelte előnyét.
Szerencsére nem kellett védekeznie, fél távnál már 3.4 másodperccel vezetett, ő volt a leggyorsabb a mezőnyben – mondhatni, unalomba fullasztotta a versenyt, ami ebben az esetben a lehető legjobb hír volt a helyszínen tartózkodó japán és a tévé előtt izguló magyar szurkolók számára. Izgalomra a WTCC-re nem jellemző lekörözések adhattak okot, a rövid pálya és Michelisz tempója miatt sor került erre.
A végére ki is engedett Michelisz, de győzelméhez nem férhetett kétség, harmadik vb-futamgyőzelmét is megszerezte – közel öt másodperces előnnyel.
„A mérnököm folyamatosan mondta, mekkora az előnyöm, így a verseny második felére ki is engedhettem, már tartalékoltam. Az első néhány kör volt a kulcs, az időmérőn megspórolt első kerekeimen nagyon jó tempót tudtam diktálni – mondta a pályacsúcsot több mint egy másodperccel megjavító Michelisz a verseny után. – Azért nem volt nagyon könnyű a verseny, nehéz a pálya, nagyon örülök, hogy a Honda pályáján sikerült nyernem."
A harmadik helyen célba érő Muller matematikailag is biztossá tette világbajnoki címét, mert, bár legközelebbi üldözője, Gabriele Tarquini jó rajtja után feljött az ötödik helyre, műszaki hiba miatt fel kellett adnia a futamot. A másik gyári Honda is pórul járt, Tiago Monteiro a chevys Pepe Oriolát támadta, de itt tényleg lehetetlen előzni: a portugál hiába támadta a chevyst, csak a sikánnál lévő gumiknak ütközött neki. Hibás autójával a boxba hajtott, és ő sem szerzett pontot, a Hondánál csak Michelisz teljesítményének tapsolhattak a hazai pályán.
A második versenyen Michelisz a 10. helyről indult, ám korántsem sikerült olyan jól neki, mivel összeakadt Yvan Mullerrel, és mindketten feladni kényszerültek a futamot. Tom Coronel végül megelőzte a pole-ból induló Mehdi Bennanit.
TÚRAAUTÓ-VB, 2013
10. ÁLLOMÁS, SZUZUKA, 1. VERSENY (26 KÖR)
1. Michelisz Norbert (magyar, Honda)
2. Alex MacDowall (brit, Chevrolet) 4.832 mp h.
3. Yvan Muller (francia, Chevrolet) 5.149 mp h.
4. Tom Chilton (brit, Chevrolet) 5.422 mp h.
5. James Nash (brit, Chevrolet) 14.377 mp h.
6. James Thompson (brit, Lada) 25.611 mp h.
2. VERSENY (26 KÖR)
1. Tom Coronel (holland, BMW)
2. Mehdi Bennani (marokkói, BMW) 2.259 mp h.
3. Tiago Monteiro (portugál, Honda) 9.935 mp h.
4. Gabriele Tarquini (olasz, Honda) 10.732 mp h.
5. James Nash (brit, Chevrolet) 11.438 mp h.
6. Tom Chilton (brit, Chevrolet) 11.802 mp h.
Az állás: 1. Y. Muller 360 pont (már világbajnok), 2. Tarquini 211, 3. T. Chilton 183, 4. Nash 181, 5. Nykjaer 180, 6. Michelisz 156