A királykategória második szabadedzése nem volt zökkenőmentes. Tíz perccel a kezdés után szinte egyszerre ment el az áram a pályán és füstölt el Aleix Espargaró motorja összeolajozva a pálya egy szakaszát. A mögötte haladó Danilo Petrucci nem vette időben észre az olajat – habár a füstöt ő is látta már fél körrel korábban – és hatalmasat bukott közel 150 km/órás tempónál.
„Nagyon-nagyot estem, sokat forogtam a kavicságyban. Eléggé bevertem a fejem, csillagokat láttam utána. Szerencsére nem lett semmi bajon, de úgy döntöttünk, hogy nem folytatom az edzést, ami nagy kár, hiszen ez egy fontos edzés lett volna, mivel a verseny is ebben az időpontban lesz. Kaptam injekciót, fájdalomcsillapítót, így most nem olyan rossz, remélem, holnap se lesz az” – mondta Petrucci.
Szintén a piros zászlós megszakításkor bukott Álex Márquez a hatos kanyarban.
A másfél órás gyakorlás 50 perccel később indulhatott újra. A délutáni edzést és az egész tesztnapot Maverick Vinales zárta az élen egy tizeddel megelőzve márkatársát és jövő évi csapattársát, Fabio Quartararót.
„Reggel nem tettünk fel új gumit, inkább a ritmusra koncentráltam. Nagyon boldog vagyok, jól sikerült a mai nap. Őszintén szólva nagyon meglepett, hogy egyből jól éreztem magam a motoron délután az iszonyatos meleg ellenére. A vége fele egy kisebb versenyszimulációt is futottam, és nagyon bizakodó vagyok a hétvége előtt” – nyilatkozta Vinales.
Égető forróság
Ahogy arra számítani lehetett július közepén Dél-Spanyolországban, igencsak befűtöttek. Délután a tűző napon bőven 40 fok fölé kúszott a hőmérők higanyszála. Az aszfalt délelőtt még csak 45, délutánra már 57 fokos volt, Malajziában sem szokott ilyen meleg lenni.
A nagy hőség ellenére nem volt rossz a tapadás, több pilóta is dicsérte a pályát és az új Michelin abroncsokat is.
Ahogy az kollégánk összefoglalójában is elhangzott, a hatalmas meleg szintén fontos faktor lesz majd a verseny során, nagyon nem mindegy, hogy ki milyen fizikai állapotban van.
Részben a nagy melegnek volt köszönhető az is, hogy Tito Rabat motorja lángra kapott a bokszban, miután lejött a pályáról. A szomszédban lévő Pramac-os szerelőnek köszönhetően hamar sikerült megfékezni a lángot, így nem történt komolyabb baj, de a spanyol Ducatiját ma reggel hozták ismét működőképes állapotba.
Szabadon, mint a madár
A koronavírus miatt különleges körülmények szerint zajlanak a futamot, szigorú előírások mellett. Ez azt is jelenti, hogy a paddockba sem újságírók, sem szponzorok, sem VIP vendégek nem mehetnek. És bár minden nagyon furcsa, néhány pilóta kimondottan élvezi a kialakult helyzetet – egyelőre.
„Egy kicsit minden más most, van, ami rosszabb, van, ami jobb. Nehéz, hogy állandóan maszkot kell viselni, a megbeszélések során is. És nagyon csöndes minden. Tudok sétálni a depóban, ami nagyon furcsa számomra, legutóbb ilyen 1997-ben fordult elő velem – mondta Valentino Rossi. – Ebből a szempontból sokkal nyugisabb itt lenni.”
A 99% már szinte 100
A Doktornál maradva, nyugalom mellett egy másik fontos téma is szóba került, mégpedig a Petronas-csapattal való tárgyalás a jövője kapcsán.
„Nem igazak azok a hírek, hogy már aláírtam a szerződést, de nagyon közel vagyunk hozzá. Folytatni akarom 2021-ben, beszéltem is már erről a Yamahával és a Petronas-csapat vezetőivel is, és nagyon jó érzéseim vannak. Vannak még részleteket, amivel fixálnunk kell, például a csapat összetétele, hogy kik fognak nekem dolgozni, de 99%, hogy a Petronas-csapattal folytatom 2021-ben, de még nem írtam alá” – hangsúlyozta Rossi, aki azt is elmondta, hogy a megállapodás 1+1 évre szól majd, és jövőre a nyári szünet alatt döntenek majd arról közösen, hogy a jövő évi lesz-e az utolsó szezonja, vagy 2022-ben is rajthoz áll.
Húsz perc
Ennyivel kevesebbet tölthet majd pályán Fabio Quartararo pénteken az első szabadedzésen. A franciát azután büntették meg, hogy két héttel ezelőtt a szabályzatban megengedettnél jobban felszerelt motorral tesztelt a Paul Ricard-pályán, mégpedig egy, a francia superbike-bajnokságban használt Yamaha R1-essel.
A tesztnapról maga a francia is posztolt közösségi oldalán, így a szabálytalan előnyszerzés (?) nem volt szándékos, de a szabály, az szabály.
„Nem tudok semmit a részletekről” – válaszolta tegnap délután Quartararo arra a kérdésre, hogy milyen szabálytalan átalakítás volt az említett motoron.
Akkor még nagyon furcsának tűnt a szűkszavúsága, mára azonban kiderült, hogy mindez azért lehetett, mert fellebbeztek a döntés ellen. Az újabb meghallgatás tegnap este 18:15 és 19:00 között zajlott, mára pedig az is eldőlt, hogy a stewardok helyben hagyták a korábbi döntést. A fellebbezés egyébként 1320 eurójába került a franciának.