Rossi trükközött a sikánban, aztán jött a szócsata

Vágólapra másolva!
2015.06.27. 17:12
null
Lélegzetelállító befutó: Rossi a koccanás után átvágtatott a kavicságyon (Fotó: Reuters)
Megvan Valentino Rossi hetedik királykategóriás győzelme Assenben, amivel minden idők legeredményesebb versenyzőjévé vált ezen a pályán a legnagyobb géposztályban, maga mögé utasítva Giacomo Agostinit.

A Doktor természetesen nem csak Agostinit utasította ma maga mögé, és a legkevésbé sem jelképesen.

Bár a nyolcadik helyről indulva Jorge Lorenzo már az első kör végén harmadik volt Rossi és Marc Márquez mögött, néhány kör alatt nyilvánvalóvá vált, hogy utóbbi kettő között dől el a győzelem.

Rossi nem tudott ellépni a verseny során, sőt az embernek végig az volt az érzése, hogy Márquez meggyőző tartalékkal a tarsolyban halad az olasz hátsó kerekén.

Hat körrel a vége előtt Valentino hibázott, ami elég volt ahhoz, hogy Márquez megelőzze.

Négy körrel később Rossi visszavette a vezetést, sőt az utolsó előtti körben megfutotta a saját leggyorsabb körét.

Majd jött az utolsó kör és a már sokat látott utolsó sikán.

Márquez ledolgozta néhány tizedes hátrányát és készen állt az előre kitervelt előzésre a sikán első kanyarjában.

„A morális győzelem az enyém. Mindenki láthatta, hogy tökéletesen vettem be az utolsó előtti kanyart azzal az egyértelmű céllal, hogy be is forduljak a sikánba és én jöjjek ki jobb helyzetben a második felére. De nem így történt, mert Valentino átvágta a kanyart. Ma megint győzött a rutinja, én pedig újabb dolgokat tanultam tőle, például krosszozni” – fogalmazott virágnyelven Márquez.

Azoknak, akik nem látták a futamot, a két pilóta összeért a sikán első kanyarjában, ami után Rossi átrongyolt a kavicságyon, jelentős előnnyel megnyerve a versenyt.

„Az első körtől kezdve mindent beleadtam, de nem tudtam előnyt kiépíteni. Aztán volt egy pontja a versenynek, amikor elfáradtam, és volt két-három kisebb hibám is, ekkor tudott Marc megelőzni. Persze jól jött, hogy Marc mögött mentem, mert így láttam, hogy hol vagyok gyorsabb. Nagyon a határon mentem az utolsó körökben. Azt hittem, hogy Marc nem fog utolérni, de nem így lett. Ami engem illet, én úgy emlékszem, hogy én kezdtem meg elsőként a kanyart, Marc pedig pontosan a könyököm mögött, azaz a motor felénél jött belém. Esélyem sem volt az íven maradni. Az első reakcióm az volt, hogy gázt adjak, mert nem akartam elesni a kavicságyban” – adta elő Rossi az ő verzióját.

A versenyt követő sajtótájékoztató gyakorlatilag a kínos kérdések órája és a kabaré műfaja között vergődött. Mindenki célozgatott, de senki sem mert konkrétan fogalmazni.

Ami tény, Valentino Rossi sokat megélt versenyző. Nyilvánvaló, hogy számított Márquez támadására, sőt még a kaput is nyitva hagyta neki. A látott ütközés pedig valóban elegendő indok ahhoz, hogy valaki a sóderágyba kényszerüljön. Kívülről nehéz (sőt lehetetlen) eldönteni, hogy Rossi valóban megpróbálta-e bevenni a kanyart (Márquez célozgatásai arra utalnak, hogy nem), vagy előre eltervezett volt a teljes gázon való menekülés.

A versenyigazgatóság hivatalos véleménye nyilván a versenybaleset lesz.

„Nem baj, legalább legközelebb mi is hivatkozhatunk majd erre hasonló helyzetben” – mondta gúnyosan Márquez.

„Igen, ahogy történt ez Laguna Secában is” – reflektált Rossi.

„Valóban, de az nem az utolsó kanyar volt és nem a versenyt eldöntő előzés” – szúrt vissza Márquez.

A harmadik helyet Lorenzo szerezte meg öt másodperces előnnyel Andrea Iannone mögött. A Ducati versenyzője mögött az utolsó pillanatig hatalmas küzdelem folyt az ötödik helyért Pol Espargaró, Cal Crutchlow, Bradley Smith és Dani Pedrosa között.

MOTO2

A középső kategória eredeti versenyét az első körben megszakították, mert olaj került a pályára Luis Salom bukását követően. Az új futamot 16 körösre írta ki a versenyigazgatóság az eredeti 24 kör helyett.
A második rajtot Jonas Folger kapta el a legjobban, aki pontosan a táv feléig vezetett is. Az egy másodperces hátrány ledolgozása után Tito Rabat állt az élre, míg Folger hátrébb és hátrébb esett (végül 7. lett).

Rabat ugyan próbált ellépni, de három körrel a vége előtt Johann Zarco magára talált, és átvette a vezetést. Az utolsó előtti körben megfutotta saját legjobb idejét, ami bőven elég volt ahhoz, hogy bebiztosítsa idei harmadik (zsinórban a második) győzelmét, további öt ponttal növelve összetettbeli előnyét, ami most 45 pont Tito Rabattal szemben.

A korábbi tornászfiú nem szakította meg saját hagyományát, azaz ismét látványos hátraszaltóval ünnepelt a leintés után, ezúttal stílusosan narancssárga klumpában, igaz, nem fa, hanem gumi kivitelezésben.

A harmadik helyen Sam Lowes ért célba, aki három negyedik hely után ért fel ismét a pódiumra.

„A verseny eleje nagyon nehéz volt, nem volt könnyű előzni. Tito is nagyon agresszív volt, szóval tudtam, hogy jó kis harc lesz. Éreztem, hogy el tudok lépni az utolsó körben, ez volt a taktikám, és működött is. Nagyon boldog vagyok, most jöhet az ünneplés” – mondta Zarco

„Jól sikerült a rajtom, Folger azonban így is elém került, és beletelt néhány körbe, hogy utolérjem. Utána próbáltam ellépni, ám nem tudtam ennél gyorsabban menni. Johann ma jobb volt nálam, de így is boldog vagyok” – így Rabat.

„Megtettem minden tőlem telhetőt, és örülnünk kell ennek az eredménynek, hiszen nem sokan tudtak közel maradni ehhez a két sráchoz (Zarco és Rabat – a szerk.), ráadásul én más motoron is versenyzek ellenük” – értékelt Lowes.

A Moto3 versenyéről ide kattintva olvashat részleteket!

GYORSASÁGIMOTOROS-VB, HOLLAND NAGYDÍJ, ASSEN
MOTOGP (26 KÖR)
1. Valentino Rossi olasz Yamaha 40.54.037
2. Marc Márquez spanyol Honda 1.242 mp h.
3. Jorge Lorenzo spanyol Yamaha 14.576 mp h.
A vb élcsoportja: 1. Rossi 163 pont, 2. Lorenzo 153, 3. Andrea Iannone (olasz, Ducati) 107
MOTO2 (16 KÖR – AZ OLAJOS PÁLYA TAKARÍTÁSA MIATT)
1. Johann Zarco francia Kalex 26:13.410
2. Esteve Rabat spanyol Kalex 0.757 mp h.
3. Sam Lowes brit Speed Up 2.080 mp h.
A vb élcsoportja: 1. Zarco 159, 2. Rabat 114, 3. Lowes 96
MOTO3 (22 KÖR)
1. Miguel Oliveira portugál KTM 37:65.427
2. Fabio Quartararo francia Honda 0.066 mp h.
3. Dany Kent brit Honda 0.117 mp h.
A vb élcsoportja: 1. Kent 165, 2. Bastianini (olasz, Honda) 108, 3. Oliveira 102

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik