A WTCC vezetői egyelőre a sorozat iránt érdeklődő gyárakkal egyeztetnek, milyen szabályrendszer esetén vállalnák a szereplést a sorozatban, és az egyik fő tényező az autók teljesítményének növelése. A jelenlegi autók 1.6 literes turbómotorjai 300-320 lóerő körüli teljesítményre képesek, de a BMW, amely 2010 óta nem gyári csapatként szerepel, így nem is igen módosított a 320i-ken, nem szán pénzt az autókfejlesztésére.
„Még nem is állt össze a 2014-es szabályrendszer, pedig kezdünk kifutni az időből – mondta Jens Marquardt, a BMW sportigazgatója. – Valakitől azt hallottam, hogy 400 lóerőre növelnék az autók teljesítményét, ami számunkra lehetetlen. A mi 1.6 literes motorunknak elértük a határait, és amit az FIA kér, az sok."
A BMW-ket használó privát csapatok abban reménykednek, hogy egy évvel elhalasztják az új szabályrendszer bevezetését. A BMW a vb 2005-ös újraindítása óta 58 győzelmet aratott, ennél többet csak a Chevrolet ért el, 74-et.
A magyar Zengő Motorsport 2011-ben és 2012-ben használt BMW-t Michelisz Norberttel és Wéber Gáborral.