A versenyzők és a márkafüggetlen rajongók persze nagyon örülnek neki, hogy az 5807 méteres aszfaltcsíkon száguldhatnak, hiszen sokkal élvezetesebb a teljes pályán menni, mint a célegyenestől a hatodik kanyarig bezárólag kialakított kanyargós szakaszon. A sok egyenes miatt azonban a Honda hátrányba kerülhet, Michelisz Norbert tavaly annak is köszönhette a győzelmét, hogy a kanyargós részen gyorsabb volt riválisainál, akiknek a célegyenesben nem volt lehetőségük megelőzni.
A hátsó egyenes viszont plusz lehetőséget jelent a Citroënek és a Chevrolet-k számára – igaz, Kínában hasonlóan hosszú egyenesek ellenére tudott kettős győzelmet aratni a japán márka. Michelisz is inkább a jó oldalát nézi a pálya átalakításának.
„A tavalyi futamgyőzelem után természetesen idén is magas célkitűzésekkel érkezem Szuzukába. Az elmúlt versenyek formája alapján úgy látom, kis szerencsével dobogós helyezésekért harcolhatunk – mondta Michelisz. – Az idén már az F1 által is használt nyomvonalat koptatjuk majd, ami igazán örvendetes, ugyanis ez a nyomvonal az egyik kedvencem szimulátoros korszakomból."
Ami a plusz súlyokat illeti, a Citroënek 60, a Chevyk és a Hondák 30-30 kilogrammot fognak cipelni többletként magukkal a két 11 körös versenyen. A Lada nem kap „büntetősúlyt.”
A világbajnokságot az argentin José-María López vezeti 384 ponttal, megelőzve citroënes francia csapattársait, Yvan Mullert (291) és Sébastien Loeböt (251). Amennyiben az argentin versenyző hozza a korábbi formáját, akkor már világbajnokként távozhat vasárnap Japánból. A Zengő Motorsport versenyzője, Michelisz Norbert 142 ponttal az ötödik helyről várja a folytatást.
A pénteki teszt után szombaton szabadedzés és 8.30-tól időmérő, vasárnap a két verseny (az óraátállítás után!) 7.15-kor és 9.15-kor rajtol magyar idő szerint. Az időmérőt és a versenyeket az Eurosport élőben közvetíti.