Az első futam elején baleset történt. Többek között Yvan Muller és Tom Coronel is belekeveredett a karambolba, s a hátulról érkező Michelisz Norbert autója sem úszta meg sértetlenül az eseményeket, a gyakorlatilag kikerülhetetlen ütközésben Hugo Valente járművével találkozott a Honda eleje.
Michelisz gépét a folytatásban szerelni kellett, gőzerővel készültek a második versenyre, ahol a pilóta az élről rajtolt.
A futamot gyakorlatilag rajt-cél győzelemmel José María López nyerte meg, a versenytársak nem tudták megszorítani, míg Sébastien Loeb végzett a második helyen. Az argentin a mérlegelés után könnyekkel a szemében, hazája lobogójával az autóján ünnepelte a címvédését.
A második futamra sikerült rendbe hozni Michelisz autóját, amely ha nem is volt százszázalékos és a bemelegítő kör elején lefulladt, de a magyar versenyző rajtra kész volt. Az első kanyarból az első helyen tudott eljönni, Tiago Monteiro és Tom Chilton előtt, ám előbbi szorosan tapadt rá és támadta.
A harmadik kör elején Monteirót már nem tudta feltartóztatni Michelisz, a portugál egy hosszú egyenes végén megelőzte őt. Ennél is nagyobb baj volt azonban, hogy a Zengő Motorsport pilótája büntetést kapott, a boxutcán kellett áthajtania, ezzel pedig a 13. helyre csúszott vissza, végül Monteiróhoz képest 35 másodperces hátrányban fejezte be a futamot, és a szezonban először pont nélkül maradt egy hétvégén.
Mint utóbb kiderült, a büntetést azért kapta Michelisz, mert autóját a megengedett időn kívül is szerelte a teamje, ám Zengő Zoltán csapatmenedzser az M4-nek elmondta, nem volt más választásuk. Michelisz így azzal a tudattal vágott neki a futamnak, hogy áthajtásos büntetést kap majd.
Az élen Monteiro magabiztos vezetéssel őrizte meg az előnyét, és ugyan a verseny hajrájában Loeb megközelítette, az első helye nem forgott veszélyben, amikor piros zászlóval, két körrel a kijelölt vége előtt leintették a versenyt a sötétedés miatt.
KIZÁRTÁK MONTEIRÓT
Hét órával a verseny vége után érkezett a hír, miszerint elvették Monteirótól a győzelmét, mert a Hondájának hasmagassága a bal oldalon a minimálisan előírt 60 mm-nél kisebb volt.
A győzelem a másodikként leintett Sébastien Loeb ölébe hullott, aki így négy futamsikert számlál már az idei szezonban, nem mellesleg citroënes csapattársát, Yvan Mullert megelőzve feljött a második helyre.
Monteiro kizárása jól jött Michelisz Norbertnek is, mivel a portugál így mögötte maradt egy ponttal. Az idényből még egy verseny van hátra, november végén Katarban zárul a világbajnokság.
TÚRAAUTÓ-VB, BURIRAM
ELSŐ FUTAM
1. José María López (argentin, Citroën)
2. Sébastien Loeb (francia, Citroën)
3. Ma Csing-hua (kínai, Citroën)
...
14. Michelisz Norbert (magyar, Honda)
MÁSODIK FUTAM – MÓDOSÍTOTT VÉGEREDMÉNY
1. Sébastien Loeb (francia, Citroën)
2. Ma Csing-hua (kínai, Citroën)
3. José María López (argentin, Citroën)
...
12. Michelisz Norbert (magyar, Honda)