Michelisz Norbert nagyon szoros csatára számít a WTCR új idényében (Fotó: fiawtcr.com) |
– A hosszú téli szünet után jó végre újra versenyhétvégére készülődni? Gondolom, a Nürburgringen már egy kicsit másabb a hangulat, mint az idény eleji teszteken.
– Már körülbelül két hete egyfolytában pezsgek, nagyon vártam szezonkezdetet – válaszolta a Hyundai gyári pilótája, Michelisz Norbert a verseny előtti online sajtótájékoztatón. – Hosszúra nyúlt a téli szünet, de nem telt eseménytelenül, nekem kicsit olyan volt, mintha hosszabb szabadságra mentem volna, igaz, egy három és egy négyévessel azért nem volt nehéz fitten tartani magam. El kell mondanom, ez teljesen más lelkiállapot, mint amikor szezon közben vagyunk, és harcolni kell a célokért, akkor az ember nem tud annyira a családra figyelni, mint amennyire szeretne. Most volt rá időm, de azért nyilván közben hiányzott a versenyzés, úgyhogy jó itt lenni. Különösen azért, mert idefelé jövet belekerültem egy háromórás dugóba, ezért alig aludtam valamit. Nem baj, mert ez egy lazább nap, még csak most állnak be a kamionok a paddockba, van, aki még itt sincs.
Ahogyan az elmúlt években, úgy az idén is Gabriele Tarquini lesz Michelisz csapattársa a BRC alakulatnál: a korábbi Formula–1-es pilóta, aki túraautó-világbajnoki címet is szerzett, Tassi után újabb Attila nevét ismerte meg. Olaszként természetesen követte a Giro eseményeit, úgyhogy amikor rákérdeztek, megjegyezte-e Valter Attila nevét, természetesen igennel felelt. Ötvenkilenc évesen az utolsó WTCR-szezonjára készül, de annyiszor hallottuk már ezt tőle, hogy hisszük is, meg nem is. Mindig egy-egy évvel hosszabbítja meg a szerződését, aztán minden szezon végén megvizsgálja, van-e még benne elég tűz a harchoz. Eddig mindig igen volt a válasz... A Nürburgringet nem szereti, mert későn kezdte el megtanulni a pályát, szimulátort pedig nem használ, így sohasem érezte igazán jól magát a 25 kilométeres aszfaltcsíkon. az meg rátesz még egy lapáttal a „jó hangulatára”, hogy a hírek szerint a hétvégén még esni is fog a hétvégén... |
– Mi változott tavalyhoz képest a beléptetésben?
– Nem sok minden. A bejáratnál kérik a belépőt és a negatív PCR-tesztet, a pályán maszkot kell hordani, de más extra szabályozás egyelőre nincs.
– Elkapta már a harctéri izgalom?
– Más izgalom ez, mint amilyennel néhány éve vártam a rajtot. Mostanra kilencvenöt százalékban kellemes bizsergést érzek, várom, hogy lássam, hol tartunk a többiekhez képest, hiszen egy új autóval sohasem tudhatja az ember... Reményteli izgalom van bennem, ami persze megváltozhat, ha az első két szabadedzés után a huszadik helyhez vagyunk közelebb, nem az elsőhöz, de egyelőre bízom az utóbbiban.
– Milyen az Elantra?
– Versenyzőként fontos, hogy jó érzésed legyen az autóban, hogy otthon érezd magad benne, és az Elantrában az első pillanatban éreztem, hogy nagyon könnyű vezetni.
– Még akkor is, ha a világ egyik legnehezebb pályáján kezdődik a szezon?
– No igen, ez már okoz egy kis fejtörést, nagyon különleges érzés éppen a zöld pokolban kezdeni, majdnem lehetetlen is megmondani, hogy mit várhatunk. A magam részéről nem számítok könnyű hétvégére, de jó alapokról indulunk.
– Milyen a hangulat a csapatban?
– Nagyon jó. A negyedik évemet kezdtem a BRC-nél, szeretem a csapatot, amelynek magja évek óta ugyanaz, és mostanra nagyon jól ismerem a Hyundai-márkát is – úgy érzem, összecsiszolódtunk.
– Készen áll a rajtra?
– A házi feladatot elvégeztük. De biztos vagyok benne, hogy a többiek is teszteltek és jó munkát végeztek. Egy új autóval tényleg nagyon nehéz meghatározni a célt, az utolsó tizedek, századok, ezredek lefaragása még egy jól ismert technikával sem könnyű, nemhogy egy újjal – az dönt majd, hogy sikerül-e. De papíron jónak kell lennünk.
– Nem volt még példa arra, hogy egy vadonatúj fejlesztésű autóval valaki világbajnoki címet szerzett, csapattársa, Gabriele Tarquini mégis kijelentette, ez a cél. Ön mit gondol?
– A Hyundainak volt két fantasztikus szezonja, majd a tavalyi nem úgy sikerült, ahogy terveztük – egyszerűen nem tudtunk harcba szállni a győzelemért. Most bízunk benne, hogy újra a topon lehetünk, de ezt egyelőre nem tudjuk mire alapozni, el kell telnie ennek a hétvégének, és még egynek épített pályán, hogy valós képet kapjunk az erőviszonyokról. Attól kezdve, hogy 2019-ben megszereztem a bajnoki címet, minden évben úgy állok oda a rajthoz, hogy szeretném azt az eredményt megismételni, de ha őszinte akarok lenni, nem tudom, hogy ez az idén sikerül-e vagy sem. A taktikám, hogy a szezon közben okos versenyzéssel kihozzam a maximumot a lehetőségekből.
– Kik lehetnek a legfőbb riválisok?
– Nagyon szoros csatára számítok: azok a márkák, amelyek tavaly a bajnoki címért küzdöttek, most is ott lesznek az elejében: a Link&Co és a Honda egyértelműen a favoritok közé tartozik, és a Cupra is erősödött. Mellettük pedig két új autó indul a sorozatban, szóval előfordulhat, hogy az összes márka egy-egy pilótája bejelentkezik a bajnoki címért. Versenyzőként ez az igazi inspiráció, mindig is az ilyen nagy kihívásokat kerestem, mert ezektől válik az ember jobb versenyzővé!