Amikor a BMW a Williams csapat partnereként belépett a Formula–1-be, a müncheni gyár állította elő a legerősebb motorokat a mezőnyben. Ezt szeretnék most megismételni a bajorok, akik 2006-ban már önállóan indulnak, és éppen tegnap mutatták be új autójukat.
"A köridők két-három másodperccel rosszabbak lesznek a tavalyihoz képest, de ezt a nézők nem nagyon érzékelik majd – mondta Mario Theissen, a BMW motorsport-igazgatója. – A pilótáknak viszont némileg változtatniuk kell a vezetési stílusukon. Ez egyszerűen azt jelenti, hogy mostantól nem támadhatják majd olyan aggresszíven a kanyarokat, mint korábban, ha a legtöbbet akarják kihozni a rendelkezésükre álló erőből."
A szakértők szerint a gyújtási szekvenciák változása a V8-asoknál egészen más vibrációval jár, mint a V10-esek esetében. A tízhengeres motorok – amelyeknek a percenkénti fordulatszáma elérte a 19 ezret – 12 ezres és 14 ezres fordulat között érték el a kritikus vibrációs tartományt, ugyanakkor az erőforrás nagyon kevés időt "töltött el" ebben a zónában, és aztán "megnyugodott".
A V8-asoknál a kritikus fordulatszám-tartomány 16 ezernél kezdődik, és aztán tovább romlik a helyzet, ami veszélyes lehet az autó alkatrészeinek stabilitására. Ez azért jelent jelentős problémát a mérnököknek, mert a V8-asoknak ugyanúgy két nagydíjat kell kibírniuk, mint az elődjeiknek.