A rajt utáni pllanatok: Räikkönen az élen, mögötte Heidfeld és Hamilton bevág Alonso elé
A rajt utáni pllanatok: Räikkönen az élen, mögötte Heidfeld és Hamilton bevág Alonso elé
Pályafutása során tizedszer állhatott fel a dobogó tetejére Kimi Räikkönen, aki rendkívül magabiztos – és nagyon gyors – versenyzéssel szerezte meg a győzelmet az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon.
A finn pilótának ez volt az első futama a Ferrari volánja mögött, és jobban nem is sikerülhetett volna a bemutatkozása. Végig uralta a versenyt, sorra autózta a leggyorsabb köröket, gyorsabb volt, mint az időmérő edzésen, és midössze hat ezreddel maradt el Jenson Button tavalyi pole pozíciós eredményétől.
Utóbbi tény azt bizonyítja, hogy a 2007-es évben bevezetett korlátozások ellenére az autók megint csak gyorsabbak lettek.
„Nem kellett olyan keményen nyomnom, mint amennyire tudtam volna – értékelt a sikere után a Jégember. – Mégsem volt olyan könnyű, mint amilyennek kívülről látszott, a rajt után ugyanis egy ideig nem működött a rádiókapcsolat a depóval, ezért egy szót sem tudtam váltani a csapattal.”
„Fantasztikus győzelem volt – folytatta a 27 éves klasszis. – Nagyszerű érzés újra nyerni, főleg, hogy az új csapatommal sikerült. Köszönet a Ferrarinak a nagyszerű autóért.”
„Nem ment minden simán, miközben próbáltam a tempómat az aktuális körülményekhez igazítani.”
„Jó volt hallani újra a himnuszunkat, nem tegnap játszották utoljára. Azt kell mondjam, tavaly úgy tűnt, mintha rendszeresen az olasz nemzeti éneket halottam volna.”
„Tudjuk, hogy nagyon versenyképes 'csomagunk' van, de még dolgoznunk kell, hogy egyre jobb, és mindenekelőtt egyre megbízhatóbb legyen az autó.”
A Ferrari másik pilótája, a mezőny végéről rajtoló Felipe Massa végül hatodikként ért célba, és nem volt elégedetlen ezzel az eredménnyel.
„Azok után, ami tegnap az időmérőn történt, nehéz lett volna a hatodiknál előkelőbb helyen végezni – fogalmazott a brazil. – Teli tankkal is jó tempót tudtam autózni, az F2007-es nagyon versenyképesnek bizonyult, ezért nagyon bizakodó vagyok a következő futamok előtt.”
„Ugyanakkor nem tudom feledni a csalódottságomat a műszaki hiba miatt, ami a kvalifikációt tönkretette. Ha ez nincs, biztosan a győzelemért harcolhattam volna. Összességében viszont elégedett vagyok az eredménnyel, azzal, amit ez a csapatnak jelent, és örülök Kimi sikerének.”
A címvédő Fernando Alonso elismerte, hogy a Ferrari ezen a hétvégén túl gyors volt, míg az újoncként azonnal dobogós helyen végző Lewis Hamilton elmondta: szinte önkívületben versenyzett. David Coulthard bocsánatot kért Alexander Wurztól a csúnya ütközésért, amelynek ő volt a felelőse. (Lásd további írásainkat.)
EMLÉKEZTETŐ
A VERSENY (58. KÖR, 307,574 KM) VÉGEREDMÉNYE: 1. | K. Räikkönen | finn | Ferrari | 1:25:28,770 óra |
2. | F. Alonso | spanyol | McLaren-Mercedes | + 7,242 mp |
3. | L. Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | + 18,595 |
4. | N. Heidfeld | német | BMW-sauber | + 38,763 |
5. | G. Fisichella | olasz | Renault | + 1:06,469 |
6. | F. Massa | brazil | Ferrari | + 1:06,805 |
7. | N. Rosberg | német | Williams-Toyota | + 1 kör |
8. | R. Schumacher | német | Toyota | + 1 kör |
9. | J. Trulli | olasz | Toyota | + 1 kör |
10. | H. Kovalainen | finn | Renault | + 1 kör |
11. | R. Barrichello | brazil | Honda | + 1 kör |
12. | Szato T. | japán | Super Aguri-Honda | + 1 kör |
13. | M. Webber | ausztrál | Red Bull-Toyota | + 1 kör |
14. | V. Liuzzi | olasz | Toro Rosso-Ferrari | + 1 kör |
15. | J. Button | brit | Honda | + 1 kör |
16. | A. Davidson | brit | Super Aguri-Honda | + 2 kör |
17. | A. Sutil | német | Spyker-Ferrari | + 2 kör |
LEGGYORSABB KÖR: 41. kör | Räikkönen | finn | Ferrari | 1:25,235 |
KIESETT A VERSENYBŐL: 10. kör | C. Albers | holland | Spyker-Ferrari |
28. kör | S. Speed | amerikai | Toro Rosso-Ferrari |
36. kör | R. Kubica | lengyel | BMW-Sauber |
48. kör | A. Wurz | osztrák | Williams-Toyota |
48. kör | D. Coulthard | brit | Red Bull-Renault |