Imago
Kimi Räikkönen (elöl) a Belga Nagydíjon legyőzte Felipe Massát, és ha valaki még befoghatja a két McLarent, akkor az ő
Imago
Kimi Räikkönen (elöl) a Belga Nagydíjon legyőzte Felipe Massát, és ha valaki még befoghatja a két McLarent, akkor az ő
A legutóbbi futamot, a Belga Nagydíjat megnyerő Kimi Räikkönen 13 ponttal van lemaradva az éllovas Lewis Hamiltontól, Massával szemben pedig hét pont az előnye, így a Ferrari részéről logikus döntés volna, ha Räikkönent tolnák előre.
David Coulthard, a Red Bull-Renault veterán versenyzője – aki a 90-es évek második felében többször is segítette csapattársát, Mika Häikkönen a világbajnoki címért folyó harcban – annak a meggyőződésének adott hangot, hogy Massának péntektől már más lesz a szerepe a csapaton belül, mint eddig.
„Ami a versenyt illeti, arra csak az egyik pilóta kaphatja meg a legjobb stratégiát – magyarázta a skót. – Ez pedig nyilvánvalóan az lesz, akinek több esélye van megnyerni a bajnokságot.”
Massa ugyan nem erősítette meg kimondottan, hogy elfogadja a második számú pilóta szerepét, de azt hangsúlyozta, hogy fontos az együttműködés a lehető legjobb eredmény érdekében.
„Mint mindig, most is minden tőlem telhetőt megteszek, hogy a csapat a legjobban szerepeljen – mondta. – A Ferrarinak a csapat érdeke az első számú szempont.”
Mint emlékezhetünk rá, a Ferrarinál az utóbbi években Michael Schumacher rendre előnyt élvezett csapattársaival – előbb Rubens Barrichellóval, majd Felipe Massával – szemben, de 2007-ben az olaszok meghirdették az egyenlő elbánás elvét.
A McLaren-Mercedes időközben újra megerősítette: a Japán Nagydíjon is ugyanazt a támogatást kapja mindkét versenyző, Lewis Hamilton és Fernando Alonso is.
Pedig a híresztelések szerint Fernando Alonso az év végén elhagyja a wokingi istállót, s ezért Hamilton világbajnoki címét szívesebben látnák a brit-német csapatnál.
„Fernando soha nem várt el mást a McLaren-Mercedestől, mint az abszolút egyenlő elbánást” – jelentette ki Norbert Haug, a Mercedes autósport részlegének igazgatója.