„Miután három idényt töltöttem el a Toyota csapatban, új kihívások után akartam nézni” – nyilatkozta a 32 éves német versenyző.
A hétszeres világbajnok Michael Schumacher öccse 2005-ben igazolt a kölni székhellyel működő istállóhoz, de a várt siker nem jött el. Általában alulmaradt a háziversenyben csapattársával, Jarno Trullival szemben, és mindössze háromszor végzett a dobogón.
A 2001 és 2003 között a BMW-vel hat futamgyőzelmet szerző Ralf Schumacher elismerte: többet várt a Toyotával való együttműködésétől.
„Nagy várakozásokkal érkeztem. Egyrészt nagyon komoly és izgalmas kihívásnak tekintettem, hogy részt vehetek egy új versenyautó kifejlesztésében, másrészt megtanultam megkedvelni a japán életmódot az alatt a hosszú időszak alatt, amit még a Formula–1-es pályafutásomat megelőzően Japánban töltöttem. Még mindig jól kijövök ezzel a mentalitással.”
„Ugyanakkor – folytatta – már évek óta egy versenyképes autóra várok. A következő hetekben sokakkal leülök majd beszélgetni, és a szezon végén jelentem majd be, hogyan döntöttem. Számomra a pénzügyi szempontok kevésbé fontosak, mint részt venni az autó fejlesztésében, és utána azzal a kocsival sikereket elérni.”
Ralf Schumacher Formula–1-es pályafutása 1997-ben kezdődött a Jordan csapatánál, és már ebben az évben volt egy dobogós helyezése.
Az első nagy sikert a 2001-es év hozta meg számára, amikor három futamgyőzelmet szerzett a Williams pilótájaként, majd a következő két szezonban még további három alkalommal állt a dobogó tetején.
A pályafutása 2004 óta leszálló ágban van, az idén mindössze öt pontot tudott szerezni eddig, és a 14. helyen áll a pontversenyben.