„Már nem tudjuk megvalósítani azokat a terveinket, amelyeket a McLarennel együtt elképzeltünk” – jelentette ki David Richards, a Prodrive csapatfőnöke (képünkön jobbra) a Reuters brit hírügynökségnek szerdán.
„Nem lesz az első naptól kezdve teljes mértékben azonos az autónk” – tette hozzá, de azt nem zárta ki, hogy egy úgynevezett McLaren-hibrid karosszériával vagy egy másik kasznival vágnak neki a sorozatnak.
A Prodrive korábban megállapodott a McLarennel abban, hogy ugyanazokat az autókat használhatja, amelyeket a Mercedes motorral hajtott wokingi csapat, azonban miután a Williams a nemzetközi szövetséghez (FIA) fordult, ezt a megoldást el kellett vetni.
Az FIA nemzetközi fellebbviteli testülete várhatóan október 24-én dönt arról, hogy szabályos-e a Prodrive belépése a Formula—1-be.
Bármi is lesz a határozat, az is elképzelhető, hogy a Williams polgári bírósághoz is fordul, hiszen a grove-i istálló független konstruktőrként a túlélésért folytatott küzdelemnek tekinti ezt az ügyet.
A Formula–1 szabályait jövőre várhatóan megváltoztatják, és az új regulák várhatóan megengedik majd, hogy egy csapat egy adott összeg fejében mint egy terméket, megvásároljon magának egy más által kifejlesztett autót. Ez jelenleg tiltott, de minden az új concorde-szerződés tartalmától függ.
A Williams azzal érvel, hogy azoknak a csapatoknak, amelyek nem maguk tervezik és gyártják a kocsikat, nem szabadna bajnoki pontokat szerezniük, és nem szabadna részesedniük a televíziós jogdíjakból sem.