A múltidéző Formula 1-es írást teljes terjedelmében a Nemzeti Sport hétfői számában olvashatják. A turbókorszak a reneszánszát élte 1986-ban, az autók időmérő edzéseken használt motorjának ereje elérte az 1500 lóerőt.
A versenyeken a megbízhatóság érdekében gyengébb erőforrásokat használtak, de így is rengeteg volt a műszaki hiba.
A csapatok nem is fektettek akkora energiát a megbízhatóságra a teljesítménnyel szemben, mint most, a 16 vb-futamból ugyanis csak a legjobb 11 eredmény számított, ezért belefért egy-két kiesés.
A pontokat még más rendszerben osztották, csak az első hatot jutalmazták, a győztes 9, a második 6, a harmadik 4 pontot szerzett.
Tankolni nem lehetett, az autókat a verseny elején tele kellett tölteni üzemanyaggal, a kerékcsere viszont a gumik nagyobb terhelése miatt ajánlatos volt.
A szezon három főszereplője az egyaránt Williams-Hondát kormányzó Nigel Mansell, Nelson Piquet duó, valamint a McLaren-TAG Porschéval száguldó Alain Prost volt.
Fordulatos versenyeket teljesítettek, előfordult, hogy Prost körhátrányban fejezte be a futamot a két williamses mögött, de mivel a két csapattárs szabadon versenyezhetett egymással, és nem ritkán értékes pontokat vettek el egymástól, a McLarennél Keke Rosberg csak akkor verte meg Prostot, amikor már nem a dobogós helyeken száguldottak.
A múltidéző Formula 1-es írást teljes terjedelmében a Nemzeti Sport hétfői számában olvashatják.