Fotó: Imago
Megmentik a Super Agurit, így Szato Takuma 2008-ban is rajthoz állhat
Fotó: Imago
Megmentik a Super Agurit, így Szato Takuma 2008-ban is rajthoz állhat
A Honda motorral hajtott Super Aguri csapata 2006-tól tagja a száguldó cirkusz sorozatának. Az istállót az egykori japán Formula-1-es pilóta, Aguri Suzuki alapította.
Két évvel ezelőtt a japán Ide Yuji és honfitársa Szato Takuma volt a csapat két pilótája. Utóbbi azóta is ott ül a volán mögött, de társai többször is változtak. Yujit négy futam után a francia Franck Montagny váltotta, majd őt a japán Sakon Yamamoto követte, még ugyanebben a szezonban.
2007-ben Szato társa a brit Anthony Davidson lett, aki azóta is tagja a csapatnak. Az eddigi legjobb eredmény a japán nevéhez kötődik, aki 2007-ben a Kanadai Nagydíjon hatodikként ért célba. Emellett még egy pontszerző helyezést ért el a csapat. A tavalyi Spanyol Nagydíjion, nyolcadikként intették le Szatót.
Az istálló anyagi gondjaira idén januárban derült fény. A csapat hétfői közleménye szerint a gondokat a londoni székhelyű Magma Group fogja megoldani. A Super Agurit felvásároló cég az autóipar területén tevékenykedik, és a hírek szerint már a motorokat szállító Honda gyárral is megegyezett az együttműködésről.
Ezzel eldőlt, hogy Szato és Davidson az SA08-as gépekkel ott lesz az évadnyitó Ausztrál Nagydíj vasárnapi rajtjánál.
Annál a rajtnál, aminek időpontja sok problémát kavart az elmúlt napokban. Bernie Ecclestone-nak ugyanis eszébe jutott (jó sokat gondolkodhatott, mert már 1985 óta rendeznek futamot az ötödik kontinensen), hogy az időeltolódás miatt a kezdés nem kedvez az európai szurkolóknak. Az F-1 fura ura ezért azt is kilátásba helyezte, hogy a jövőben nem rendeznek több futamot a „kenguruk országában”.
Az versenysorozat atyaúristene attól teszi függővé az Ausztrál Nagydíj jövőjét, hogy a szervezők belegyeznek-e egy helyi idő szerint éjszaka kezdődő verseny rendezésébe.
Bernie Ecclestone erről folytat tárgyalásokat Kevin Rudd miniszterelnökkel. A legfrissebb hírek szerint sikerült kompromisszumot kötniük a feleknek, és az idei 15 óra 30 perces kezdés helyett (európai idő szerint hajnali fél hat), a jövőben másfél órával később rajtolhat a mezőny.