Fotó: Reuters
Nelsinho Piquet boldogan pezsőzött élete legjobb eredménye után
Fotó: Reuters
Nelsinho Piquet boldogan pezsőzött élete legjobb eredménye után
„Nem is tudom, hol kezdjem” – mondta mosolygósan Nelsinho Piquet, a versenyt követően, ahol 17 év után először állhatott dobogóra egyszerre két brazil versenyző. Legutóbb 1991-ben Ayrton Senna és a Renault-pilóta édesapja, Nelson Piquet volt egyszerre a pódiumon.
„Nem gondoltam volna, hogy így alakul a vége, hisz a tegnapi edzés nem sikerült jól, azonban a biztonsági autóval járó szabályok most nekünk kedveztek, szerencsénk volt, hogy végül sikeresnek bizonyult az egykiállásos taktikánk” – értékelte reálisan a sikert Piquet.
TIMO GLOCK KÓRHÁZBAN TÖLTI AZ ÉJSZAKÁT
A 37 körben Timo Glock a célegyenest követő kanyarban kisodródott, a kerékvetőn egyszerűen kitört a jobb hátsó kereke, melynek következtében a Toyotája megpördült, és farral a betonfalnak csapódott. A német pilóta csak segítséggel tudott kiszállni az autóból, de szerencsére komolyabb hátsérülés nélkül megúszta a dolgot. Ennek ellenére kórházba szállították, és a legfrissebb hírek szerint a biztonság kedvéért éjszakára megfigyelésen benntartják.
A fiatal braziltól már régóta várták, hogy letegyen valamit az asztalra, már az is szóba került, hogy a Hungaroringen nem ő ül be a második számú Renault-ba. Vasárnapi remek eredményét természetesen Fortuna mellet saját magának is köszönhette.
„Úgy éreztem, nincs értelme kőkemény csatát vívnom Hamiltonnal az első helyért, hisz ő sokkal gyorsabb volt, és a csata csak arra lett volna jó, hogy Massa utolérjen minket, és akkor elveszthettem volna a pozíciómat. Azt viszont tudtam, hogy ha szabadon autózom Felipe nem ér utol” – értékelt a pilóta.
Ami a győztes Lewis Hamiltont illeti, az egész hétvégén magabiztosan versenyzett, ha nem jön be a safety car, izgalommentesen nyerhetett volna. Így azonban még egy-két bravúros előzést végre kellett hajtania, mert a McLaren rosszkor hívta őt be a boxba.
„A csapat közölte velem, hogy maradjak még kint a pályán, még elég az üzemanyag, és kellő előnyt tudok szerezni a biztonsági autó távozása után” – mondta az angol.
„Kérdeztem, hogy biztos vagytok benne? Azt válaszolták, igen, de a safety car jó néhány körrel később ment ki, mint ahogy tervezték így a második kiállásom után is maradt izgalom, de szerencsére még akkor is a leggyorsabb voltam, így vissza tudtam jönni az élre” – tette hozzá.
A Ferrarik egész hétvégén keresték, de nem találták az optimális beállításokat, ezért nem tudtak versenyben lenni a győzelemért.
„Nehéz verseny volt, hisz Lewis sokkal gyorsabb volt ezen a pályán. Azt hiszem, ez volt a legtöbb, amit kihozhattunk a versenyből, hogy beérek harmadikként” – mondta Felipe Massa.
Hamilton győzelmével négy pontos előnyt szerzett a pilóták pontversenyében, azonban még így is teljesen nyitott a világbajnokság.
NÉMET NAGYDÍJ, HOCKENHEIM
VÉGEREDMÉNY 1. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1h31:20.874 |
2. Piquet | Renault | + 5.586 |
3. Massa | Ferrari | + 9.339 |
4. Heidfeld | BMW Sauber | + 9.825 |
5. Kovalainen | McLaren-Mercedes | + 12.411 |
6. Räikkönen | Ferrari | + 14.403 |
7. Kubica | BMW Sauber | + 22.682 |
8. Vettel | Toro Rosso-Ferrari | + 33.299 |
9. Trulli | Toyota | + 37.158 |
10. Rosberg | Williams-Toyota | + 37.625 |
11. Alonso | Renault | + 38.600 |
12. Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | + 39.111 |
13. Coulthard | Red Bull-Renault | + 54.971 |
14. Nakadzsima | Williams-Toyota | + 1:00.003 |
15. Sutil | Force India-Ferrari | + 1:09.488 |
16. Fisichella | Force India-Ferrari | + 1:24.093 |
17. Button | Honda | + 1 lap |
NEM ÉRTEK CÉLBA Barrichello | Honda | 52 kör |
Webber | Red Bull-Renault | 41 kör |
Glock | Toyota | 37 kör |
A VILÁGBAJNOKI PONTVERSENY ÁLLÁSA
1. Hamilton | 58 |
2. Massa | 54 |
3. Räikkönen | 51 |
4. Kubica | 48 |
5. Heidfeld | 41 |
6. Kovalainen | 28 |
7. Trulli | 20 |
8. Webber | 18 |
9. Alonso | 13 |
10. Barrichello | 11 |
11. Piquet | 10 |
12. Rosberg | 8 |
13. Nakadzsima | 8 |
14. Vettel | 6 |
15. Coulthard | 6 |
16. Glock | 5 |
17. Button | 3 |
18. Bourdais | 2 |
A KONSTRUKTŐRÖK VILÁGBAJNOKSÁGÁNAK ÁLLÁSA
1. Ferrari | 105 |
2. BMW Sauber | 89 |
3. McLaren-Mercedes | 86 |
4. Toyota | 25 |
5. Red Bull-Renault | 24 |
6. Renault | 23 |
7. Williams-Toyota | 16 |
8. Honda | 14 |
9. Toro Rosso-Ferrari | 8 |