Trükkös a McLaren manuális kipörgésgátlója, de szabálytalan-e?

Vágólapra másolva!
2008.07.24. 10:31
Lewis Hamilton a világbajnoki pontverseny élén, a McLaren Silverstone óta csúcsformában, a Ferrari pedig a Német GP-n nyújtott teljesítmény alapján mély gödörben. Az új sportigazgatót (Dave Ryan) kinevező wokingiak a Magyar Nagydíj előtt joggal optimisták, különösen, hogy autóikban ott az új „titkos fegyver”: a manuális kipörgésgátló.
Elemzők szerint a manuális kipörgésgátló is hozzájárult a McLaren-fölényhez Hockenheimben. Kérdés, hogy az FIA szabályosnak ítéli-e az eszközt.
Fotó: Reuters
Elemzők szerint a manuális kipörgésgátló is hozzájárult a McLaren-fölényhez Hockenheimben. Kérdés, hogy az FIA szabályosnak ítéli-e az eszközt.
Elemzők szerint a manuális kipörgésgátló is hozzájárult a McLaren-fölényhez Hockenheimben. Kérdés, hogy az FIA szabályosnak ítéli-e az eszközt.
Fotó: Reuters
Elemzők szerint a manuális kipörgésgátló is hozzájárult a McLaren-fölényhez Hockenheimben. Kérdés, hogy az FIA szabályosnak ítéli-e az eszközt.

A McLaren-istálló ismétlésre készül a Magyar Nagydíjon, a hazánkban tavaly Lewis Hamilton révén nyerő wokingi gárda csúcsformában várja a mogyoródi viadalt, amelyen a vetélytársak sem látnak sok esélyt az angol legyőzésére.

Szavazás

Ön szerint ki nyeri meg a 2008-as Formula–1-es Magyar Nagydíjat?

Szavazatok száma: 4844

Lewis Hamilton
29 % (1415)
Kimi Räikkönen
46 % (2239)
Robert Kubica
6 % (298)
Felipe Massa
14 % (663)
Heikki Kovalainen
1 % (59)
Nick Heidfeld
1 % (43)
Más
3 % (127)
Hamilton Silverstone-ban és Hockenheimben is diadalmaskodott, és míg hazai versenyén aratott sikerét az esőre lehetett fogni, Németországban egyértelműen gyorsabb volt a többieknél. A Ferrariból alighanem senki nem emlékszik vissza szívesen a futamra…

„Nem tagadhatjuk, hogy pocsék napunk volt. Riválisaink erősebbek voltak, meg kell találnunk az okot, hogy miért. Rengeteget kell elemeznünk” – mondta Stefano Domenicali csapatvezető.

„Mély elemzésekre lesz szükség ahhoz, hogy megértsük, mi történt Hockenheimben. Sok adatot gyűjtöttünk, a következő napokon pedig megpróbálunk megoldásokat is találni a teszteken” – nyilatkozta Luca Badoer, a maranellóiak tesztpilótája.

Angliában fény derült egy olyan újításra is, amely szintén megkönnyíthette a vb-éllovas feladatát. A Daily Mail egyik cikkében azt írja, hogy a McLaren olyan technológiát fejlesztett ki, amellyel sebességváltáskor a pilóta fokozatonként szabályozhatja a motor forgatónyomatékát, megkönnyítve a kigyorsítást a kanyarokból. Azaz a jelenlegi szabályokat – amelyek tiltják a használatát – megkerülve manuális kipörgésgátlót alkalmaz.

A Nemzetközi Automobilszövetség (FIA) már elkezdte vizsgálni az eszközt, amelynek használata miatt visszamenőleg valószínűleg nem kell büntetésre számítani, mert nem egyértelműen szabályellenes. Az viszont előfordulhat, hogy mivel nem is szabályos egyértelműen, az FIA rövidesen megtiltja a McLarennek az eszköz alkalmazását. Ha szabályosnak találja (erre kisebb az esély), várhatóan heteken, hónapokon belül a többi csapat is kifejleszti hasonló megoldását – hiszen újítás nem marad lemásolatlanul a Formula–1-ben...
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik