Fotó: Reuters
A Ferrarinál van mit javítani a kocsin
Fotó: Reuters
A Ferrarinál van mit javítani a kocsin
A Ferrari a legutóbbi két futamon remekelt, illetve csak Felipe Massa volt gyorsabb mindenkinél, Kimi Räikkönen folytatta a nyár közepén megkezdett mélyrepülését.
Ám a brazil vb-esélyeit is rontja, hogy a maranellói autókat mostanában üldözi a balszerencse, a csapat két futam során két motorhiba miatt veszített pontokat. A Magyar Nagydíjon a brazil pilóta, a valenciai versenyen pedig finn csapattársa volt kénytelen feladni a versenyt motorhiba miatt.
„Nem értjük, mi történt, alaposan ki kell vizsgálnunk, mi okozta a két kiesést. Nagyon keményen kell dolgoznunk, hogy megakadályozzuk a hasonló eseteket. Amíg van esélyünk, küzdeni fogunk a világbajnoki címekért” – mondta Stefano Domenicali csapatfőnök a vasárnapi futam után, akinek szavaiból semmit sem tudtunk meg, és akinek az elmúlt versenyeken látottak miatt az olasz sajtó szerint veszélybe került az állása.
A következő két futamot Belgiumban, valamint Olaszországban rendezik, Spa-Francorchamps és Monza is az átlagosnál jobban igénybe veszi a motorokat (igaz, az Ardennekben nem várható akkora hőség, mint Mogyoródon, illetve Valenciában).
Ez nem kecsegtető a Ferrari számára, hiszen hiába nyer az egyik pilóta, ha a másik kiesik, a McLaren pedig hozza az utóbbi négy viadalon produkált eredményeket.
Elfogyhat a konstruktőrvébén szerzett előny, amely immár nyolc pontra csökkent a wokingiakkal szemben.
Ráadásul az egyéni pontversenyben is egyre nagyobb jelentőségűek az elveszített pontok, Lewis Hamilton hozza őket, a ferrarisok pedig tovább betliznek. Így Hamilton előnye akkor is folyamatosan nőtt, amikor nem tudott nyerni, csupán a Scuderia pilótái előzgették egymást a vb második helyén.
Hamilton Massát hat, Räikkönent 13 ponttal előzi meg, tavaly hasonlóan állt a vb azonos szakaszában. A szezon végét egy éve elrontotta, nagy szívességet téve Räikkönennek, aki világbajnok lett. A McLaren vezetői szerint az idén nem fordulhat elő hasonló.
„Lewis rengeteget tanult azóta, hogy először autóba ült versenyen – mondta Martin Whitmarsh, a McLaren ügyvezetője. – Tavaly kemény bajnoki csatában kapott ki, és levonta a tanulságokat. Egyre érettebb, már pontosan tudja, mit kell tennie a világbajnoki címért.”