Fotó: Reuters
Fotó: Reuters
1.-2. kanyar, egy éles majd egy gyors jobbA célegyenesben a versenyzők 320 km/h fölötti csúcstempót érhetnek el. Az első kanyar a Hungaroring első kanyarjához hasonlít, csak nagyobb ívű és lejt a pálya. A féktáv a 100 métert jelző táblánál kezdődik, és nem kizárólag egyenesben fékeznek, hanem elfordítják a kormányt, még mielőtt a csúcspont előtt elengednék a féket. Eközben 1-es fokozatig váltanak vissza, a kanyartempó 110 km/h, és egészen a külső kerékvetőre érkeznek ki belőle a versenyzők. A második kanyar után fokozatosan húzódnak középről belülre, a pálya jobb széléhez, a következő kanyar miatt.
A célegyenes a pálya legjobb előzési pontja, ahol kijöhet az autók közötti különbség, illetve az, hogy inkább egyenesre vagy kanyarra hangolták a leszorító erőt. Az egyenes végén van lehetőség az ellenfél kifékezésére is.
3. kanyar, elnyújtott balEz egy nagyon gyors balkanyar, amit fékezés nélkül, csupán gázelvétellel vesznek a pilóták. 6. sebességi fokozatból 5-be kapcsolnak vissza és 260 km/h körül teljesítik. A csúcspont előtt már padlógázt adnak a tempós kigyorsítás miatt, a kanyar előtt veszik el a gázt és a kanyar közben lépnek vissza. Érdekessége, hogy előtte lejt, majd emelkedik a pálya, és beláthatatlan a csúcspont. Szinte vakon, a tapasztalatokra hagyatkozva, emlékezetből kell kezdeni a kanyart. A kerékvető használata elengedhetetlen a jó kijövetel miatt, különben vissza kell venni. Az 50 métert jelző táblánál kezdenek kanyarodni.
4., 5. kanyar, dupla jobbA 100R a pálya egyik leggyorsabb kanyarja hatalmas oldalerővel. Ez egy 180 fokos jobb visszafordító 6. fokozatban 250 km/h fölött. A 3. balkanyarból kijövet szinte azonnal jobbra kanyarodnak, és előtte nincs idő kívülre húzódni. Majdnem padlógázzal teljesíthető, de a közepén vissza kell venni, hogy legyen idő belülre, jobbra húzódni a hajtűnél, ami előtt az a külső ív.
6. kanyar, bal hajtűA pilóták az előző jobbkanyarban visszavesznek, hogy legyen elég idő előtte kívülre húzódni, így a hajtűkanyart a lehető legszélesebb ívről kezdeni. A hajtű előtt 75 méterrel kezdenek fékezni, de a féktáv csupán 50 méter. A kanyar nehézségét az jelenti, hogy előtte lejt a pálya, ami meghosszabbítja a féktávot, majd kifelé is dől. Emiatt távol a csúcsponttól engedik el a féket és szinte begurulnak a kanyarba, ezzel kerülve el a megcsúszást. 2. fokozatban teljesítik 115 km/h körül. A kijárata szélesedik, a csúcsponttól fokozatosan lenyomva a gázpedált gyorsítanak ki.
7., 8. kanyar, két jobb törésEz két gyors jobb törés, mindkettőnél megközelítik a kerékvetőket, az egyenes végére már 300 fölött járnak 7. sebességi fokozatban.
9., 10., 11. kanyar, jobb-bal-jobb sikánA féktáv 308 km/h-ról kezdődik a 100 métert jelző táblánál és a kanyar csúcspontjáig tart. Ez alatt 7-esből 1-esbe váltanak vissza a versenyzők, és 63 km/h-val teljesítik. Érintik a kerékvetőt, majd a csúcspont után gyorsítanak ki. Ha itt elvétik a csúcspontot, az a következő két kanyarra is kihat. A jobbkanyarból gázt adva 2-ba váltanak, majd a bal kanyarban elveszik a gázt, és 95 km/h-val teljesítik azt. A harmadikon már padlógázzal vágnak át a kerékvetőn, és 3. sebességi fokozatban teljesítik. Ezután egymást érik a kanyarok az utolsó szektorban.
12. kanyar, elnyújtott jobbEz egy nagy ívű jobbkanyar, 130 km/h-val, 3. fokozatban, előtte négyesből váltanak vissza. Ennél a kanyarnál már a forduló megkezdése közben az ív első felében fékeznek, nagyjából 20 métert. De akár csupán gázelvétellel is teljesíthető, csak akkor korábban kell leugrani a gázról: az egyenesben. A kerékvetőre itt nem mennek rá, mert az megbontaná az autó egyensúlyát ebben az elnyújtott kanyarban. A csúcsponttól padlógázt adhatnak, a kiérkezésnél a bal oldali kerékvetőre érkeznek, majd gázt adnak a következő kanyarig, miközben követik a pálya balra ívelését.
13. kanyar, szűkülő balAz előző kanyarhoz hasonlóan ez is megoldható gázelvétellel, vagy egy rövid fékezéssel. Akkor veszik el a gázt, amikor a folyamatos bal törésben elszakadnak a bal oldali kerékvetőtől, és szélesebb ívre kezdenek sodródni. Mielőtt élesen balra fordulnának a versenyzők, egészen a jobb oldali kerékvetőig sodródnak. Az egyszerre kanyarodás és fékezés ebben az éles kanyarban könnyen megcsúszáshoz vezethet, ezért ha fékeznek is, csak egy pillanatra teszik, egyenesen álló kormánynál és szinte begurulnak a kanyarba, majd már a csúcspont érintése előtt kezdenek kigyorsítani és egészen a pálya túloldalára érkeznek. A kijárat elég széles, amit kihasználnak a versenyzők. A kanyarsebesség 100 km/h körüli.
14. kanyar, jobbA célegyenesre ráfordító 180 fokos jobbkanyar egy enyhébb ívvel kezdődik, majd egyre élesedik. Az előző kanyarokhoz hasonlóan másodikban teljesítik 100 km/h fölött, és az elején csak 30 métert fékeznek, majd sokat várnak a gázadással. Az elején egészen megközelítik a pálya külső szélét, nagy ívről kezdve ezzel a kanyart és a második, élesebb csúcspontnál fordulnak szűken, közel a kerékvetőhöz. Innen fokozatosan adnak gázt és egészen a külső kerékvetőre
érkeznek a hosszú célegyenes elején.