Talán a legnehezebb próba: hogy csinálja Räikkönen, Hamilton és Massa?

JANECSKÓ ADRIÁNJANECSKÓ ADRIÁN
Vágólapra másolva!
2008.10.17. 01:10
Nagyító alá vettük az F1 egyik, ha nem a legnehezebb kanyarkombinációját. Ez Sanghajban az első két kanyar, ezeket a versenyzők egyetlen hosszú, folyamatosan szűkülő kanyarként teljesítik, amelynél egyértelműen látszik a határ a jó és a tökéletes között. A kanyar beláthatatlan, öt részre bontva vizsgáltuk meg.
Ez az a kanyarkombináció, amely a legnagyobbaknak is komoly megpróbáltatás
Fotó: Imago
Ez az a kanyarkombináció, amely a legnagyobbaknak is komoly megpróbáltatás
Ez az a kanyarkombináció, amely a legnagyobbaknak is komoly megpróbáltatás
Fotó: Imago
Ez az a kanyarkombináció, amely a legnagyobbaknak is komoly megpróbáltatás

A Formula–1-es létesítmények közül a legnagyobb költséggel felépülő, 240 millió dollárt felemésztő sanghaji pálya kanyarról kanyarra történő leírását már korábban közöltük, most irány az első kanyar!

1. Megközelítés: Az autók a célegyenes végén hetedik sebességi fokozatban haladnak, a csúcstempó eléri a 305 km/órát, és a versenyzőknek már valószínűleg az egész célegyenesben az elkövetkező kanyar motoszkál a fejükben.

2. Első csúcspont: Az első kanyar gyors elnyújtott jobbos, emelkedőnek. A bal oldali kerékvető mellől indítják, a kanyarodás megkezdése után, a csúcspont felé vezető íven fékeznek nagyjából 30 métert, és negyedikig váltanak le. A sebesség 210 km/ó körüli.

3. A két kanyar között: Negyedikben gázt adnak, és a pálya külső széle felé sodródnak. A két kanyar között csak rövid időre és puhán, nagyjából 75%-os fékerővel lassítanak. Ezzel kerülik el az alulkormányzottságot, amit az egyszerre fékezés és az erős kanyarodás, valamint a 60%-ban előreállított fékerő okozhat.

4. Befordulás: A második csúcspont előtt szinte kifelé áll az autó a pálya külső széle felé, és túl van a képzeletbeli felezővonalon, amikor elengedik a féket, és megkezdik befordítani autójukat. Mielőtt érintenék a csúcspontot, kettesig váltanak vissza, a sebesség 96 km/ó körüli. A csúcspont a jobbról a kerékvetőt merőlegesen érintő bekötőútnál található.

5. Kigyorsítás: a csúcspont után rövid időre gázt adnak a harmadik kanyar előtt, és a pálya közepén egyenesen levágják az utat. A váltó végig kettes fokozatban van.

A fent leírtak alapján közlekedett Kimi Räikkönen.

És Lewis Hamilton, a tavalyi pole pozíciós? Ő egészen egyedi módon oldotta meg, a második kanyar előtt csupán leváltásokkal lassította le autóját. Az első csúcspont után nem adott gázt, hanem egyenletesen váltogatott lefelé, a két kanyar között széles, majd egyre szűkülő ívet írva le az egyre növekvő szögű kormányelfordítással.

Felipe Massa pedig előbb lassított a két kanyar között, és már a második kanyar előtt „megpiszkálta” a gázpedált, persze padlót csak a csúcspont után nyomhatott.

LEWIS HAMILTON TAVALYI KÖRE SANGHAJBAN, AMELY POLE POZÍCIÓT ÉRT

Legfrissebb hírek

„Fájdalmas lesz" – Hamilton nem tudja, miért szenved a Ferrarival

F1
2025.04.21. 15:24

„Megnehezítem a saját életemet" – Norris elvesztette a vezetést a bajnokságban

F1
2025.04.20. 23:59

„Mégis hova kellett volna mennie Verstappennek?” – a Red Bull értetlenkedett, az FIA érvelt

F1
2025.04.20. 22:54

Piastri magabiztos győzelemmel állt a világbajnokság élére; Leclerc dobogóra vezette a Ferrarit Dzsiddában

F1
2025.04.20. 20:31

Kulcsfontosságú rajt, trónfosztás, biztonsági autó és vonatozás – mit hozhat a szaúdi verseny?

F1
2025.04.20. 14:27

„Pokoli küzdelem lesz magunk mögött tartani Piastrit" – a Red Bull taktikája bevált, de mit hoz a verseny?

F1
2025.04.20. 00:32

„Agyátültetésre van szükségem” – Hamilton továbbra is szenved az időmérőn a Ferrarival

F1
2025.04.19. 22:52

„Cserben hagytam magamat. Cserben hagytam a csapatot” – Norris idiótának érzi magát

F1
2025.04.19. 22:10
Ezek is érdekelhetik