Volt mit nézni: Robert Kubica BMW Sauberje már a 2009-es aerodinamikai csomaggal
Volt mit nézni: Robert Kubica BMW Sauberje már a 2009-es aerodinamikai csomaggal
Ismét Barcelonába költözött a „száguldó cirkusz”: a Formula–1-es csapatok kollektív teszten vesznek részt a katalán pályán, és a legújabb fotók alapján lesz mit megszokni a 2009-es autókon… A Williams már múlt héten próbálgatta az új aerodinamikai elemeket, most a BMW Sauber is elkezdte az új csomagot tesztelni: a változás szemmel láthatóan radikális.
A Williams „hibrid” autókkal tesztelt: az első szárny még 2008-as volt, a hátsó ellenben már a 2009-es. A Ferrari egyik autója az idei, a másik már a jövő évi aerodinamikai csomagot használta.
A változtatások teljesen új külsőt kölcsönöznek az autóknak (a hátsó szárny különösen „múltbéli” hatást kelt), de a McLaren rutinos tesztpilótája, Pedro de la Rosa szerint a módosítások nem okoznak földindulást.
„Könnyebb lesz az előzés, de ha a szurkolók azt hiszik, hogy nagy változásokra lehet számítani, akkor tévednek. Ettől még nem lesz a Formula–1-ből Moto GP…” – nyilatkozta De la Rosa, aki egyetért a szabálymódosításokkal.
„Jó irányba mutatnak a változások, de nehézségeket is okoznak: sok a módosítás, és kevesebb lesz a lehetőség a tesztelésre. Nem lesz idő minden új fejlesztést letesztelni, és ez nagyon érdekes lehet” – tette hozzá.
Az új fejlesztések közül az energia-újrahasznosító KERS (Kinetic Energy Recovery System) bevezetése De la Rosa szerint nem könnyű feladat.
„Még csak tanuljuk az új rendszert, nagyon sok beállítást kell módosítanunk a KERS miatt. Be kell illesztenünk a rendszerünkbe, és jól be kell állítanunk – pont ebben rejlik a legnagyobb nehézség” – mondta.
„Az új slick gumikkal a tapadás sokkal jobb, és ez kiegyenlíti a csökkentett leszorítóerőt. Valószínűleg a lassú kanyarokban jobb időket tudunk menni, de magas sebesség mellett a leszorítóerő csökkenése azt okozza, hogy lassabbak lesznek az autók.”
A BARCELONAI TESZT NEM HIVATALOS EREDMÉNYE
1. Szato | Toro Rosso-Ferrari | 1:20.763 | 121 |
2. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:21.071 | 117 |
3. Wurz | Honda | 1:21.198 | 77 |
4. de la Rosa | McLaren-Mercedes | 1:21.417 | 65 |
5. Badoer | Ferrari | 1:22.038 | 93 |
6. Paffett | McLaren-Mercedes | 1:22.235 | 47 |
7. Kubica | BMW-Sauber | 1:22.341 | 56 |
8. Loeb | Red Bull-Renault | 1:22.503 | 82 |
9. Piquet | Renault | 1:22.560 | 80 |
10. Klien | BMW-Sauber | 1:22.883 | 53 |
11. Hulkenberg | Williams-Toyota | 1:23.467 | 116 |
12. Liuzzi | Force India-Ferrari | 1:23.794 | 86 |
13. Sutil | Force India-Ferrari | 1:23.832 | 88 |
14. Gené | Ferrari | 1:24.117 | 32 |
15. Bruno Senna | Honda | 1:24.343 | 39 |
16. van der Garde | Renault | 1:24.908 | 27 |
17. di Grassi | Honda | 1:25.512 | 48 |