Felipe Massának kellett a vállára vennie a címvédő istállót

Vágólapra másolva!
2008.12.12. 20:09
Címkék
A Nemzeti Sport Online sorozatában a hetekben végigjárja a tíz Formula–1-es istállót, így elemezve a 2008-as idény történéseit. A Ferrari nem tudta maximálisan kihasználni, hogy az övé volt a legjobb autó, a két vb-cím közül csak a konstruktőri került Maranellóba.
Massa mögött a csapat: az Ferrari hibái is szerepet játszottak abban, hogy a brazil nem lett világbajnok
Fotó: Imago (archív)
Massa mögött a csapat: az Ferrari hibái is szerepet játszottak abban, hogy a brazil nem lett világbajnok
Massa mögött a csapat: az Ferrari hibái is szerepet játszottak abban, hogy a brazil nem lett világbajnok
Fotó: Imago (archív)
Massa mögött a csapat: az Ferrari hibái is szerepet játszottak abban, hogy a brazil nem lett világbajnok

Erre az évadra a Ferrari építette a legjobb autót, és amikor minden rendben volt, nem is lehetett legyőzni a Scuderia pilótáit. A balulsikerült idénynyitót követően zsinórban négy futamot nyertek meg a maranellóiak, ezeknek pedig azért lett csak a fele kettős diadal, mert Malajziában Felipe Massa kicsúszott a második helyről, Isztambulban pedig Lewis Hamilton szenzációs versenyzéssel, a McLaren remek taktikai húzásának köszönhetően bejött Massaés Kimi Räikkönen közé.

A Török Nagydíjig úgy tűnt, ha a Ferrari megtartja a formáját, más nem szólhat bele a vb-címért folyó csatába, amely a finn és a brazil pilóta belügyévé vált volna. Azonban Isztambulban be is fejeződött a vörösök sikersorozata, az idény hátralévő részében csak Franciaországban tudta uralni az eseményeket a vb-címvédő istálló (igaz, Magny-Cours-ban Räikkönen autójának kipufogócsöve leszakadt, szerencséje volt a finnek, hogy egyáltalán a második helyre befutott).

Érthetetlen hibák sora és Räikkönen formahanyatlása miatt még a konstruktőr-vb-cím is veszélybe került, de végül „csak” az egyéni elsőségről kellett lemondania a csapatnak.

Räikkönen szűnni nem akaró gyengélkedése miatt Massa lett a csapat első számú pilótája, és az év elején sokak által leírt brazil főmérnöke, Rob Smedley segítségével fel is nőtt a feladathoz.

Az első két versenyen nem szerzett pontot, Ausztráliában David Coultharddal ütközött, majdmotorhiba miatt kiesett, Malajziában pedig senkitől sem zavartatva csúszott a kavicságyba. Sepangban történt kiesésekor igazolva érezték magukat azok, akik szerint az élpilóták közül Massa függött leginkább a kipörgésgátlótól, és annak betiltása miatt középszerűvé válik.

Monacóban, ahol zseniális körrel megszerezte a pole pozíciót, a vizes pályán megcsúszott, ami miatt a győzelmet szalasztotta el. A silverstone-i esőben bemutatott bakiparádéját látva az autósport rajongók kellemetlenül érezték magukat, hogy ilyet látnak egy Ferrari-pilótától.

Japánban még nekiment Hamiltonnak, ezzel azonban le is zárhatjuk egyéni hibáinak sorát, és rátérhetünk azokra a versenyekre, amelyeken a csapaton múltak értékes vb-pontok.

Kanadában a rosszkor érkező biztonsági időszak miatt a boxkiállását követően Massa a mezőny végére került, és lemaradt a dobogóról, Magyarországon élete egyik legjobb versenyének a vége motorhiba lett, Szingapúrban pedig mindennek mélypontjaként jött a boxutcai bohózat, amely miatt biztosnak tűnő kettős győzelem helyett nulla vb-ponttal zárt a Scuderia.

Amíg Massa a csapat élpilótájává nőtt, räikkönen azzal tartotta magán a figyelmet, hogy titokzatos nyilatkozatokat tett jövőjéről. Sokáig nem erősítette meg, hogy folytatja pályafutását, így elkezdődtek a pletykák arról, hogy Alonso érkezik a Ferrarihoz. Räikkönen az Olasz Nagydíjon bejelentette, hogy 2010 végéig marad, azaz még két évig nem változik a Ferrari felállása.

Nehéz elképzelni, hogy még egy ilyen nehéz idénye legyen a finnek, de most már az első futamtól kezdve számolni kell Massával is.

A KÉT PILÓTA

Felipe Massa Kimi Räikkönen
brazil, 27 éves finn, 29 éves
97 pont, 2. a vb-n 75 pont, 3. a vb-n

A 2008-AS ÉV VERSENYEI

Massa Räikkönen
Ausztrál GP motorhiba (4.) 8.** (15.)
Malajziai GP kicsúszás (1.) 1. (2.)
Bahreini GP 1. (2.) 2. (4.)
Spanyol GP 2. (3.) 1. (1.)
Török GP 1. (1.) 3. (4.)
Monacói GP 3. (1.) 9. (2.)
Kanadai GP 5. (6.) ütközés (3.)
Francia GP 1. (2.) 2. (1.)
Brit GP 13. (9.) 4. (3.)
Német GP 3. (2.) 6. (6.)
Magyar GP 17.* (3.) 3. (6.)
Európai GP 1. (1.) motorhiba (4.)
Belga GP 1. (2.) 18.*** (4.)
Olasz GP 6. (6.) 9. (14.)
Szingapúri GP 13. (1.) 15.*** (3.)
Japán GP 7. (5.) 3. (2.)
Kínai GP 2. (3.) 3. (2.)
Brazil GP 1. (1.) 3. (3.)
  • Zárójelbe a rajthelyeket írtuk, a legjobb eredményeket és rajthelyeket vastag betűvel jelöltük. *Massa motorhiba miatt nem ért célba. **Räikkönen motorhiba miatt nem ért célba. ***Räikkönen kicsúszás miatt nem ért célba

Megtett körök pozíciónként

Helyezés Massa Räikkönen
1057 kör 1042 kör
1. 363 178
2. 215 192
3. 121 189
4. 38 105
5. 24 91
6. 54 79
7. 32 67
8. 18 30
9. 8 21
10. 12 16
11. 12 22
12. 15 27
13. 33 6
14. 20 7
15. 28 10
16. 18 1
17. 30 1
18. 16
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik