Fotó: Action Images
Max Mosley továbbra is hanyatlást vizionál
Fotó: Action Images
Max Mosley továbbra is hanyatlást vizionál
„Az 1970-es évek olajválsága óta ez a legsúlyosabb probléma. Sok csapat és szponzor szenved a hitelekkel, és úgy gondolom, hogy még a mostaninál is mélyebb lehet a krízis” – nyilatkozta nem először vészjóslóan a Nemzetközi Automobil-szövetség elnöke, Max Mosley.
A gazdasági világválság első „áldozata” a japán Honda team volt, amelynek egyes szponzorai is csődbe jutottak. „A következő években jóval kevesebb pénz lesz majd elkülönítve a díjazásokra és a támogatásokra. Ebbe a csapatoknak bele kell egyezniük, nincs más megoldás. A Honda a tavalyi becslések szerint közel 300 millió dollárt költött újabb fejlesztésekre, de ez most már nem lesz megengedhető” – ismertette a kilátásokat a sportvezető.
„Bár tíz csapatot, köztük a Hondát is számításba veszi a szövetség, lehet, hogy nem mindenki tud majd a rajtrácsra állni a március 29-i Ausztrál Nagydíjon, és a szám akár tovább is csökkenhet. A Bernie Ecclestone-nal kötött szerződést módosíthatjuk is, hogy ha nem lesz elég résztvevő a versenyeken, akkor akár független istállóknak is helyet biztosítsunk” – tette hozzá a szövetég első embere.
„Ezt csak úgy tudjuk megoldani, ha a csapatok költségvetését meghatározzuk, és minél gyorsabban kell cselekednünk, mert bármikor még rosszabbra fordulhat a helyzet. A cél az, hogy az istállók körülbelül 50 millió euróból gazdálkodhassanak évente, ami magába foglalja a fejlesztéseket, a béreket és minden egyes, kiadásra szánt összeget. Ez csupán mintegy az egynegyede a korábbi költségeknek” – ismertette a probléma remélt megoldását Mosley.