A Petrobras visszalépett, de van másik! A Virgin-csoport színre lép

Vágólapra másolva!
2009.02.17. 15:57
Címkék
Már csak másfél hete van a tavalyi Formula–1-es szezonban még Honda nevet viselő csapatnak arra, hogy a japán autógyár decemberi kihátrálása után új szponzorokat találjon, amelyek segítségével nekivághat az idei F1-es évadnak. Ha valamikor, akkor most biztos nem örülnek Brackleyben a brazil olajipari konszern, a Petrobras bejelentésének, mely szerint nem támogatja az istállót. Viszont legalább nem kell messzire menni új jelöltért.
Ilyet valószínűleg már nem látunk: Bruno Senna Hondát vezet
Fotó: Action Images (archív)
Ilyet valószínűleg már nem látunk: Bruno Senna Hondát vezet
Ilyet valószínűleg már nem látunk: Bruno Senna Hondát vezet
Fotó: Action Images (archív)
Ilyet valószínűleg már nem látunk: Bruno Senna Hondát vezet

A Petrobras sportszponzorációért felelős menedzsere cáfolta azokat a korábban elterjedt híreket, melyek szerint a cég szeretné Bruno Sennát versenyautóba ültetni az F1-ben és cserébe támogatná a (korábbi) Hondát.

„Amikor a Honda kilépett, mi is eldöntöttük, hogy távozunk, hiszen nem maradt már más csapat üzemanyag-szállító nélkül az idei szezonra. Mi pusztán reklámozóként nem akarunk a sportágban maradni, mert úgy nem tudjuk fejleszteni a termékünket” – magyarázta Claudio Thompson, aki röviden kitért Bruno Sennára is.

„Cégünk a Formula–1-ben eltöltött időszak alatt soha egyetlen pilótát sem támogatott, így természetesen nem igazak a Bruno Sennára vonatkozó feltételezések” – mondta a cég képviselője.

A Petrobras tehát a maga részéről lezárta a kapcsolatot a Hondával, ugyanakkor szinte kézenfekvő megoldásként került a képbe egy újabb lehetséges befektetőjelölt: a Virgin-csoport.

A nyolcmilliárd dollár értékű cégcsoportot Sir Richard Branson vezeti, és a szórakoztatóipari alegysége mellett talán a légitársasága a legismertebb, de vannak érdekeltségei a filmiparban, a számítástechnikai játékiparban, vonat-, kóla- és vodkagyártásban, valamint a kozmetikai és a mobiltelefon-iparban.

Öt éve aztán beindult Virgin Galactic néven a világ első űrturisztikai irodája, három esztendeje pedig bejelentették, hogy a környezetkímélő üzemanyagokkal is foglalkoznak majd. Ennek kapcsán jöhet szóba a belépés a száguldó cirkuszba, hiszen ez remek márkaépítési lehetőség.

Branson még 1997-ben nyilatkozta, hogy támogatná a Brit Grand Prix-t, ha a futam a dohánygyárak nyújtotta háttér nélkül maradna, 2000-ben pedig ott volt a Monacói Nagydíjon, mint jó barátja, szomszédja, egyben üzleti partnere, Adrian Reynard vendége.

Reynard neve viszont már ismerősen csenghet a száguldó cirkusz rajongóinak, mivel ő tervezte egykor a BAR-Honda alvázát, és sikeres csapatot működtetett az amerikai ChampCar-szériában.

A grandprix.com írása szerint Branson hozná a pénzt, Reynard pedig a szakértelmet. A legpikánsabb egyébként Reynard bevonásában, hogy az ő tulajdonában van az a földterület és az egyik épület is Brackleyben, amelyben a Hondának nevezett csapat éppen az életben maradásért küzd...
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik