Bernie Ecclestone szerint Jenson Button lehet a világbajnok

Vágólapra másolva!
2009.03.18. 14:04
Címkék
Noha csak tegnap jelentették be a Formula–1 idei szezonjában használatos pontszámítási rendszert, sokan máris úgy vélekednek, halálra ítéltetett a száguldó cirkusz azzal, hogy a 2009-es év világbajnoka az a pilóta lesz, aki a legtöbb győzelmet aratja az idény során. Az ötletgazda Bernie Ecclestone, az F1 gazdasági vezetője elégedetten nyilatkozik az új szisztémáról, és Jenson Button vb-címére tenne pénzt. Olvasóink azonban egyáltalán nem értenek egyet vele.
Ecclestone (balra) és a Brawn-istálló jelenlegi mezőnye: Button (középen) és Barrichello
Fotó: Imago (archív)
Ecclestone (balra) és a Brawn-istálló jelenlegi mezőnye: Button (középen) és Barrichello
Ecclestone (balra) és a Brawn-istálló jelenlegi mezőnye: Button (középen) és Barrichello
Fotó: Imago (archív)
Ecclestone (balra) és a Brawn-istálló jelenlegi mezőnye: Button (középen) és Barrichello

Szavazás

Milyen eredményt érnek el a Formula–1-es Brawn-csapat versenyzői az idei szezonban?

Írja be az itt látható számot!

Melyik lesz a legjobb eredménye a Brawn GP-nek 2009-es idényben?

Írja be az itt látható számot!

Ahogy arról már beszámoltunk, a kedden bevezetett új szabályok értelmében a 2009-es Formula–1-es idényben nem (feltétlenül) az lesz a világbajnok, aki a legtöbb pontot szerzi, hanem aki a legtöbb győzelmet aratja a szezonban (persze a két személy könnyen lehet egy és ugyanaz).

Az alapötlet a FOM (vagyis a sportág menedzsmentjéért felelős cég) vezetőjétől, Bernie Ecclestone-tól származik: ő javasolta, hogy ne osszanak pontokat, hanem inkább – az olimpiák mintájára – az első három arany-, ezüst-, illetve bronzérmet kapjon minden futam leintése után, és az évad végén majd a legtöbb aranyéremmel büszkélkedő pilóta lesz a világbajnok.

Keddi, párizsi ülésén ezt végül elvetette a Nemzetközi Automobil-szövetség Motorsport Világtanácsa, ám a győzelmek számának kérdését azért beolvasztotta az idén érvényes rendszerbe.

„Az ötlet valahol az én érmes javaslatomon alapszik, szóval elégedett vagyok a változtatással. A hátterében az áll, hogy versenyzésre bírjuk a pilótákat. Ha ugyanis a régi módit nézzük, akkor az első helyért járó plusz két pont nem igazán motiválja a második helyen haladót” – mondta Ecclestone, aki egyértelműen még több előzést vár az élen a futamok során.

Szavazás

Mit szól az új Formula–1-es pontrendszerhez?

Szavazatok száma: 3536

Tetszik, kíváncsian várom, milyen izgalmakat hoz a szezon
19 % (677)
Nem tetszik, maradhatott volna a régi szisztéma
37 % (1319)
A 12-9-7-es rendszer jobb lett volna
31 % (1113)
Nem érdekel a Formula–1
5 % (189)
Nem számít, így is, úgy is érdekes lesz az idény
7 % (238)
A Formula–1 korlátan urának tekintett Ecclestone egyébként elárulta azt is, hogy az új szabályok szerint kit tart a világbajnoki cím nagy esélyesének.

„Az új szabályok miatt a Brawn GP nagy előnyt hozhat össze az első három-négy nagydíjon, és úgy gondolom, ez akár Jenson Button világbajnoki címét is eredményezheti. A szezon második felében ugyanakkor már számolnunk kell Alonsóval, Räikkönennel, Massával és Hamiltonnal is” – jelentette ki Ecclestone.

Noha a keddi döntés óta a pilóták külön-külön még nem hallatták a hangjukat, az F1-es csapatokat tömörítő szervezet (FOTA) – amely egy szurkolói közvélemény-kutatáson alapuló, a dobogósokat 12, 9, illetve 7 ponttal jutalmazó javaslatot terjesztett elő – hivatalos közleményben jelezte ellenérzését a győzelmekre alapozó rendszerrel, meg úgy általában a mostani határozatokkal szemben.

„Aggodalmunkat fejezzük ki a keddi döntések miatt, nem hisszük, hogy ezek alapjaiban hasznára lehetnek a sportágnak, és elérhető velük a cél, vagyis a sportág felrázása. Úgy érezzük, hogy a mód, ahogy a szabályokon változtattak, nem garantálja az állandóságot a sportágon belül, és ez árt az autók gyártóinak, a csapatoknak, a nézőknek és a szponzoroknak” – állt a közleményben.

Hasonló véleményen vannak a Nemzeti Sport Online olvasói is: honlapunk vonatkozó témájú szavazásán valamivel több mint 3500-an nyilvánítottak véleményt, és a voksolók több mint kétharmada úgy gondolja, nem lesz jó az új rendszer.

A szavazók 19 százaléka véli úgy, hogy jobb lesz az új szisztéma, míg majdnem 250 benzingőzzel fertőzött olvasónknak ez a kérdés teljesen mindegy, a idei F1-es szezon szerintük mindenképpen izgalmas lesz.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik