Fotó: Action Images
Hamilton „legsötétebb napjait éli”, a csapatnak sem túl fényes a helyzete…
Fotó: Action Images
Hamilton „legsötétebb napjait éli”, a csapatnak sem túl fényes a helyzete…
Könnyen lehet, hogy a melbourne-i sumákolásért nagy árat fizethet a McLaren: súlyos szankciók várhatnak az istállóra az FIA április 29-i rendkívüli ülésén; a mértékadó angol lapok egytől egyig a létező legsötétebb forgatókönyveket emlegetik.
Hogy mi szerepel ezek között? A wokingiak a 2007-es kémkedési ügyhöz hasonlóan most is „esélyesek” egy százmillió dolláros nagyságrendű büntetésre, de ez még a legenyhébb a lehetséges szankciók között… Az FIA fegyelmi bizottsága ugyanis kizárhatja a McLarent a konstruktőrök világbajnokságáról, a vezetők világbajnokságáról, mindkettőről, vagy dönthet úgy is, hogy felfüggeszti az angolok versenyzési jogát több nagydíjra.
A McLaren (jókor…) teljes együttműködést ígér az FIA-vel és a WMSC-vel az április végi fegyelmi tárgyaláson, ezen túl viszont nem hajlandó kommentálni az ügyet. Az ügyben érintett világbajnok Lewis Hamilton valószínűleg megússza a további szankciókat, viszont a Times információi szerint kedd délután megbeszéléseket tartott a csapat vezetőivel Surreyben. Az angol pilóta saját bevallása szerint „élete legsötétebb napjait” éli az eset miatt.
A McLaren elbocsátotta a botrányban kulcsszerepet játszó sportigazgatót, Dave Ryant, amely a fegyelmi tárgyalás szempontjából érdekes döntés: a WMSC-nek ugyanis nincs joga magánemberként a fegyelmi ülésre beidézni az istállót 35 évig szolgáló szakembert.
A Times újságírói megpróbáltak választ „kicsikarni” a McLaren képviselőiből két kérdésükre is: vajon a melbourne-i és a kuala lumpuri ülések között beszélt-e Hamilton Ryannel, és igaz-e az, hogy Ron Dennis ellenezte Hamilton nyilvános bocsánatkérését? A válasz hallgatás – ebben az esetben lehet, hogy sokatmondó…
Érdekes, hogy az angol Guardian internetes oldalán feltett kérdésre (Kapjon-e szigorú büntetést a McLaren?) 54 százalék válaszolt igennel. Lehet, hogy az angol szurkolóknak is elfogyott a türelmük?
AZ FIA EZEKRE A VÁDAKRA VÁR VÁLASZT A MCLARENTŐL
- 2009. március 29-én a csapat azt állította a versenyigazgatóknak, hogy nem adott utasítást Lewis Hamiltonnak Jarno Trulli elengedésére a safety car mögött, tudván, hogy ez nem felel meg az igazságnak.
- Rávette Hamiltont, hogy a csapathoz hasonlóan ő is valótlanságot állítson.
- Tisztában volt azzal, hogy a valótlan állítások igazságtalanul hátrányba hoztak egy másik pilótát és csapatot, de ennek ellenére nem próbálta meg tisztázni az ügyet az FIA-nél.
- Az április 2-án, Malajziában megtartott ülésen kitartott a valótlan állítások mellett, pedig a versenyigazgatók lejátszották nekik a rádiófelvételeket. A csapatnak több lehetősége is volt az igazság feltárására, ezt nem tette meg.
- Ugyanezen az ülésen is rávette Hamiltont, hogy támogassa a csapat valótlan állításait.