Miután a safety car mögött haladva túl gyorsan érkeztek az ominózus baleset helyszínére, kilenc pilótát öt másodperces büntetéssel sújtottak. A kilenc érintett pilóta beérkezései sorrendben: Jenson Button, Rubens Barrichello, Robert Kubica, Adrian Sutil, Sébastien Buemi, Pedro de la Rosa, Vitalij Petrov, Vitantonio Liuzzi és Nico Hülkenberg. Timo Glock viszont húsz másodperces büntetést kapott, amiért figyelmen kívül hagyta a kék zászló jelzését.
Mindez azt jelenti, hogy Alonso kettővel több vb-pontot kasszírozott, miután Buemi elé került, Rosberg pedig – De la Rosa kárára – bekerült a pontszerzők közé. |
A tizedik körben Mark Webber hatalmas balesete után bejött a safety car, amelyet Lewis Hamilton megelőzött. Így a McLaren angolja a második helyre jött fel, míg a korábban közvetlenül mögötte haladó Alonso a kilencedik helyre csúszott vissza. Hamiltont később áthajtásos büntetéssel sújtották, ám ezután is a második helyre tudott visszajönni a brit, aki végül ebben a pozícióban ért célba Sebastian Vettel mögött.
„Szomorú dolog ez, nemcsak miattunk, hanem a versenyre kilátogató szurkolók miatt is, akik egy manipulált futamot láthattak – füstölgött Alonso. – Jól álltunk, a harmadik helyen voltam a remek rajt után. Aztán bejött a safety car, Hamilton pedig megelőzte, ilyet eddig sosem láttam. Egy méterre voltunk egymástól, ő mégis a második, én pedig a kilencedik helyen végeztem."
„A második hely állt nekem ezen a napon, a safety car megjelenése után pedig a kilencedik, ahol végül be is fejeztem a versenyt, Hamiltonnak viszont nyolcadikként kellett volna célba érnie. Itt viszont aki betartja a szabályokat, az a kilencedik lesz, aki pedig megszegi azokat, az második" – elégedetlenkedett tovább Alonso, aki szerint minden összefogott ellenük.
Hamilton elmondása szerint nem nagyon tudja, mi történt a vitatott esetnél, annak viszont nagyon örül, hogy megtartotta vezető helyét a világbajnoki pontversenyben.
„Nem igazán tudom, mi történt. Az első kanyarnál megláttam a safety car vonalát, és magát a safety cart is mellettem. Úgy gondoltam, hogy már elhagytam, így továbbmentem – mondta Hamilton. – Azt hiszem, nagyon nagy dolog, hogy továbbra is vezetem a pontversenyt. Én is és Jenson is keményen dolgozunk, az eredmények pedig ezt az erőfeszítést tükrözik."
Essen szó azért a győztesről is, elvégre Vettel tökéletes futamot produkált, így megérdemelten szerezte meg idei második győzelmét. Ennek ellenére a német versenyző rendkívül szimpatikusan nem saját sikerének örült leginkább, hanem annak, hogy csapattársával minden rendben van.
„Most az a legfontosabb, hogy Marknak nem esett baja abban a szörnyű balesetben – utalt Webberre a versenyen végig az élen haladó Vettel. – Ez azt mutatja, hogy az autók egyre biztonságosabbak, ám továbbra is nagy a kockázat. Sokan mondják, hogy a mai Formula–1 sokkal unalmasabb, mint volt harminc éve, és nem történik semmi. Az ilyen események azonban emlékeztetnek minket arra, hogy a sebesség óriási, és nagyon rossz dolgok tudnak történni."
A verseny legijesztőbb pillanata kétségkívül Webber balesete volt. Az ausztrál pilóta nem hibáztatja Heikki Kovalainent, akinek az autójának hátulról nekiütközött, majd a levegőbe repült, mielőtt a gumifalba csapódott.
„Nos, két ember kell a tangóhoz, nem igaz? – nyilatkozta a BBC-nek az ausztrál, arra utalva, hogy mindketten felelősek voltak valamennyire a balesetért. – Csúnya volt. Meglepődtem, mivel azt hittem, látja mennyivel gyorsabb vagyok nála, ám aztán hirtelen lefékezett, körülbelül nyolcvan méterrel korábban, mint ahol én abban a kanyarban szoktam."
|
„Azt hiszem, Markot meglepte, hogy olyan korán fékeztem. Mögöttem volt, én pedig megpróbáltam védeni a pozíciómat. Úgy éreztem, nem tudja, merre menjen, amikor pedig beleléptem a fékbe, már nem volt ideje reagálni. Én jól vagyok, és örülök neki, hogy neki sem esett baja" – idézte fel a történteket Kovalainen.
A MÓDOSÍTOTT, NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY | ||
1. Vettel | Red Bull-Renault | 1:40:29.571 |
2. Hamilton | McLaren-Mercedes | + 5.042 mp |
3. Button | McLaren-Mercedes | + 12.658* |
4. Barrichello | Williams-Cosworth | + 25.627* |
5. Kubica | Renault | + 27.122* |
6. Sutil | Force India-Mercedes | + 25.168* |
7. Kobajasi | Sauber-Ferrari | + 30.965 |
8. Alonso | Ferrari | + 32.809 |
9. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | + 36.299* |
10. Rosberg | Mercedes | + 44.382 |
11. Massa | Ferrari | + 46.621 |
12. De la Rosa | Sauber-Ferrari | + 47.414* |
13. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | + 48.239 |
14. Petrov | Renault | + 48.287* |
15. Schumacher | Mercedes | + 48.826 |
16. Liuzzi | Force India-Mercedes | + 50.890* |
17. Di Grassi | Virgin-Cosworth | + 1 kör |
18. Chandhok | HRT-Cosworth | + 2 kör |
19. Glock | Virgin-Cosworth | + 2 kör** |
20. Senna | HRT-Cosworth | + 2 kör |
21. Trulli | Lotus-Cosworth | + 4 kör |
NEM ÉRTEK CÉLBA | ||
Hülkenberg | Williams-Cosworth | 50 kör |
Kovalainen | Lotus-Cosworth | 9 |
Webber | Red Bull-Renault | 9 |
*, **: A csillaggal jelölt pilóták 5, a két csillaggal jelölt pilóta pedig 20 másodperces büntetést kapott.
PILÓTÁK | |
1. Hamilton | 127 |
2. Button | 121 |
3. Vettel | 115 |
4. Webber | 103 |
5. Alonso | 98 |
6. Kubica | 83 |
7. Rosberg | 75 |
8. Massa | 67 |
9. Schumacher | 34 |
10. Sutil | 31 |
11. Barrichello | 19 |
12. Liuzzi | 12 |
13. Buemi | 7 |
14. Kobajasi | 7 |
15. Petrov | 6 |
16. Alguersuari | 3 |
17. Hülkenberg | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | |
1. McLaren-Mercedes | 248 |
2. Red Bull-Renault | 218 |
3. Ferrari | 165 |
4. Mercedes | 109 |
5. Renault | 89 |
6. Force India-Mercedes | 43 |
7. Williams-Cosworth | 20 |
8. Toro Rosso-Ferrari | 10 |
9. Sauber-Ferrari | 7 |