VÉGE A „BIKAVIADALNAK"?
A Brit Nagydíjon történtek (Webbernek át kellett adnia első légterelőjét Vettelnek, majd az ausztrál pilóta győzelme után a „Nem is rossz egy második pilótától" megjegyzéssel örvendeztette meg csapatát) után sokan várják, hogy ismét fellángol a rivalizálás a Red Bull Racing két versenyzője között. Vettel úgy véli, az események nem zavarták meg a csapatot.
Az első Német GP-t (amely természetesen nem volt még Formula–1-es verseny) Rudolf Caracciola nyerte meg 1926-ban. A német legenda a legeredményesebb pilóta a GP-n, hatszor nyert Mercedesével. |
A Formula–1 történetében Michael Schumacheré a legtöbb Német Nagydíj-győzelem (4). Triplázni Alberto Ascari, Juan Manuel Fangio, Jackie Stewart, Nelson Piquet és Ayrton Senna tudott – tehát olyanok, akik legalább kétszeres világbajnokok. |
Az F1-érában öt német győzelem született a hazai nagydíjon, négyszer Michael, egyszer Ralf Schumacher állhatott fel a dobogó felső fokára. |
A jelenlegi mezőnyből Webber, Hamilton, M. Schumacher, Alonso és Barrichello tudott nyerni Német Nagydíjat. Közülük Webber kivételével mindenki a Hockenheimringen győzött. |
A Ferrari pilótája, Felipe Massa a most zajló vb-n egymás után három versenyen maradt le az első tízről. Ha ez Hockenheimben is előfordul, akkor először esik meg vele ilyen szégyen a karrierje során. |
„Rengeteget szerepeltünk a sajtóban, de a fontos dolog azt megérteni, hogy mindegy, ki nyeri meg a versenyt, csapatként küzdünk. A légkört nem mérgezték meg a történtek, nyugalom van a csapatnál. Motiváltak vagyunk, mint mindig, a versenyre koncentrálunk" – mondta Vettel.
„Nem bántam meg a Brit Nagydíj végi megjegyzésemet, a pillanat hevében történt. Érzelmekkel és indulatokkal teli hétvége volt, de szerintem felfújták az ügyet. Megbeszéltük a dolgokat, készen állunk a német versenyre" – nyilatkozta Webber.
Michael Schumachernek nem sok sikerélménye volt ebben a szezonban – Hockenheimben biztosan mindent belead azért hatalmas szurkolótábora előtt –, de jelezte verseny előtti nyilatkozatában: 2011-ben ott akar lenni a legjobbak között.
„Amikor visszatértem, a világbajnoki cím megszerzése volt a célom. Tudom, hova akarok eljutni, tudom, hogyan, és bízok magamban annyira, hogy azt mondjam: el is tudom érni ezt a célt. Nem vagyok elégedett a szezonbeli teljesítményemmel, de olyan elvárásokat támasztottak velem szemben, amelyeknek nem tudok eleget tenni. Nem vagyok varázsló, időre van szükségem ahhoz, hogy visszatérjek az élre" – mondta a négyszeres Német Nagydíj-győztes klasszis.
HAZAI VERSENY – PLUSZ MOTIVÁCIÓ
Csütörtökön már eső áztatta a Hockenheimringet, és mind péntekre, mind szombatra heves zivatarokat ígérnek a meteorológusok. A hidegfront elvonulása után 22 fok és napsütés a „jóslat" a nagydíjra – kérdés, az eső addig mennyire kavar bele a sorrendbe. |
A hazai verseny hangulata minden német pilóta elmondása szerint egészen különleges, és plusz erőbedobásra serkenti a pilótákat.
„Ez az egy nem változik, bármilyen hosszú ideje is versenyzel. A hazai verseny különleges, és a Motodrom atmoszférája kiemelkedő. Amikor beérsz ide, elképesztő energiát érzel" – mondta Schumacher, aki – ellentétben a korábbiakkal – csak Vettellel megosztva kaphatja meg az „első számú közönségvonzó" címet.
„Emlékszem, 1993-ban vagy 1994-ben édesapámmal kimentünk egy szabadedzésre, és libabőrös lettem a hangulattól. Sokszor voltam itt a családdal, és mindig nagyon élveztem. Nem hinném, hogy külön nyomás lenne rajtam azért, mert hazai pályán versenyzek. Inkább plusz motivációt érzek. Ez pedig pont elég lehet ahhoz, hogy megtaláljuk azt a kis tizedet, amivel gyorsabbak lehetünk" – így a Hockenheimringről Vettel.
„Fél órára lakom innen, így aztán én tényleg elmondhatom, hogy otthon vagyok. Silverstone-ban az angol közönség állt mögénk, itt a hazai szurkolóimra számíthatunk, így nagyon feldobott hangulatban vagyunk. Fantasztikus lesz a körítés, hat németnek drukkolhatnak a helyi rajongók, csodálatos élményt várok" – mondta Timo Glock, a Virgin Racing pilótája.
„Nem számíthatunk arra, hogy nyerünk, de Nico behozta a harmadik helyre az autót Silverstone-ban, és szép lenne, ha ezt a teljesítményt meg tudnánk ismételni a Mercedes hazai pályáján" – bizakodott Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója.
BUTTON JAVULNI AKAR AZ EDZÉSEN
A világbajnoki címért folyó harcban nagy jelentősége lehet a németországi hétvégének, ezzel tökéletesen tisztában van a pontversenyben vezető Lewis Hamilton és csapattársa, a címvédő (no, meg jelenleg vb-2.) Jenson Button.
„Sokat kell javulnom a kvalifikáció során, szombaton sokat könnyíthetek a dolgomon egy jó edzéseredménnyel. Ekkor ugyanis nem kellene üldözőversenyt kezdenem a nagydíjon" – mondta Button, aki a 2010-es idényben még egyszer sem került be az időmérőn az első három helyezett közé.
„Ez a verseny sokat megmutat majd arról, mire számíthatunk a szezon második felében. Két győzelem és két második hely után vagyok, és még mindig csak 12 ponttal vezetek a világbajnokságon, így szeretném növelni az előnyömet. Különös szituáció" – tekintett a verseny elé Lewis Hamilton.
A Hockenheimringet 1932-ben nyitották meg, a Mercedes-Benz tesztpályájaként. |
Először a második világháború után építették át (lerövidítették), John Hugelholz volt a tervező. 1947-ben nevezték át Kurpfalzringről Hockenheimringre. |
A pálya fekete napja 1968-ban jött el, amikor egy Formula–2-es verseny során a hockenheimi erdőben életét vesztette a legendás skót világbajnok, Jim Clark. 1970-ben két sikánnal lassították a pályát. Ebben az évben rendezték meg itt az első Formula–1-es viadalt, amelyet a „száguldó cirkusz" egyetlen posztumusz világbajnoka, Jochen Rindt nyert meg. |
1977 óta Hockenheim a Német GP hagyományos helyszíne. |
2001-ig kisebb változtatásokat végeztek csak rajta, ezután viszont teljesen átalakították. A régi Hockenheimringtől a német túraautó-bajnokság (DTM) egy versenyén köszöntek el a pilóták és a rajongók. |
Az új vonalvezetés Hermann Tilke munkája; az általános vélekedés szerint sokkal szürkébb és unalmasabb pálya lett a Hockenheimring. Az egykori erdei szakasz már csak emlék, a modern ring sokkal rövidebb: 6.8 kilométer helyett csak 4.574 kilométer. Lelátóin 120 ezer néző férhet el. |
A NÉMET NAGYDÍJ A SZÁMOK NYELVÉN |
Az első GP: 1926 |
Az első Formula–1-es GP: 1951. 07. 29. (Nürburgring) |
Összes GP: 71 |
A leggyorsabb kör: Kimi Räikkönen (McLaren, 2004), 1:13.780 |
A pálya hossza: 4574 méter |
Körök száma: 67 |
Versenytáv: 306.458 km |
Kanyarok száma: 13 |
Az időmérő kezdési ideje: 2010. 07. 24., 14 óra |
A futam kezdési ideje: 2010. 07. 25., 14 óra |
A 2009-es győztes (Nürburgring): Mark Webber (Red Bull), 1:32:43.310 óra |
A 2009-es rajtelső: Mark Webber (Red Bull), 1:32.230 perc |
A 2009-es leggyorsabb kör: Fernando Alonso (Renault), 1:33.365 perc |
Legtöbb győzelem: Michael Schumacher (4), a nem Formula–1-es érában Rudolf Carracciola (6) |
PILÓTÁK | |
1. Hamilton | 145 |
2. Button | 133 |
3. Webber | 128 |
4. Vettel | 121 |
5. Alonso | 98 |
6. Rosberg | 90 |
7. Kubica | 83 |
8. Massa | 67 |
9. Schumacher | 36 |
10. Sutil | 35 |
11. Barrichello | 29 |
12. Kobajasi | 15 |
13. Liuzzi | 12 |
14. Buemi | 7 |
15. Petrov | 6 |
16. Alguersuari | 3 |
17. Hülkenberg | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | |
1. McLaren-Mercedes | 278 |
2. Red Bull-Renault | 249 |
3. Ferrari | 165 |
4. Mercedes | 126 |
5. Renault | 89 |
6. Force India-Mercedes | 47 |
7. Williams-Cosworth | 31 |
8. Sauber-Ferrari | 15 |
9. Toro Rosso-Ferrari | 10 |