Egyben egyetértenek: senkit sem írnak még le

Vágólapra másolva!
2010.10.05. 12:57
A hét végén a Japán Nagydíjjal folytatódik minden idők egyik legkiélezettebb Formula–1-es világbajnoki versenyfutása. Az első öt pilótát mindössze 25 pont választja el egymástól, ami a korábbi pontszámítási rendszerekben soknak számított, de most az ötödik helyezett Jenson Button egyetlen győzelemmel utolérheti az éllovas Mark Webbert.

Ha az időjárás nem szól közbe, a szuzukai győzelemért Vettel, Alonso és Webber csap össze 
(Fotó: Action Images - archív)
Ha az időjárás nem szól közbe, a szuzukai győzelemért Vettel, Alonso és Webber csap össze (Fotó: Action Images - archív)

A szuzukai viadal már csak azért is kulcsfontosságú lehet, mert csupán a leintését követő napon derül ki, hogy kettő vagy három futam lesz-e még utána. A versenyzők az időzónák közötti különbség miatt egy-két nappal korábban utaznak Japánba, mint más nagydíjhelyszínekre, azaz már mindenki a távol-keleti szigetországban tartózkodik.

 AZ ÖT VB-ESÉLYES STATISZTIKÁI (2010 és 2009, Japán GP)
  Pont Diadal
Kiesés

Körök

az élen

A legutóbbi

öt futamon

Tavaly Japánban
M. Webber 202 4 1 314 6., 1., 2., 6., 3. 17. (rajth.: 19.)
F. Alonso 191 4 2 116 1., 2., k., 1., 1.

10. (16., Renault)

L. Hamilton 182 3 4 100 4., k., 1., k., k. 3. (3.)
S. Vettel 181 2 2 189 3., 3., 15., 4., 2. 1. (1.)
J. Button 177 2 2 117 5., 8., k., 2., 4. 8. (10., Brawn)

Az öt vb-esélyest természetesen mindenki az esélyekről faggatja, s nem meglepő, hogy mindannyian ugyanazt az álláspontot képviselik: közülük bárki befuthat. Ami a szuzukai erősorrendet illeti, a pálya karakterisztikája a Red Bullnak kedvez (ezt az állítást nem elsősorban Sebastian Vettel tavalyi győzelmére alapozzuk), viszont Fernando Alonso van a legjobb formában. A McLaren Lewis Hamilton balszerencse-sorozata miatt is a háttérbe szorult, de éppen a sötét ló szerepköre szólhat a wokingiak mellett.

AZ ÖT VB-ESÉLYES VÁRAKOZÁSA A JAPÁN GP ELŐTT
Mark Webber: – Szuzukát, mint minden versenyző, én is nagyon szeretem, és szerencsére olyan autóm van, amellyel nyerni is tudok. A lényeg, hogy kihozzam a kocsiból, ami benne van, akkor nem lehet gond. A Ferrari lendületben van, Fernando két futamot nyert meg zsinórban, ám a pontverseny továbbra is nyílt. Szép, hogy van egy kis előnyöm, amely nem túl nagy, de még így is jobb, mintha semmi sem lenne.
Fernando Alonso: – A neheze még csak ezután jön. Az elmúlt két futamon aratott győzelemnek köszönhetően közelebb vagyunk az éllovashoz, de még nem vezetünk. Továbbra is öt esélyese van a világbajnokságnak, viszont aki mostantól hibázik, már-már reménytelen helyzetbe kerül. Továbbra is úgy gondolom, a fő cél, hogy dobogóra álljak a következő néhány futamon, aztán Abu-Dzabiban jöhet a matek.
Lewis Hamilton: – Tavaly jártam először Szuzukában, és első látásra meggyőződtem róla, hogy ez az egyik legnagyszerűbb pálya a világon. Mivel nincsenek aszfaltozott bukóterek, minden hiba megbosszulja magát. Egy éve nem nyerhettem itt, mert nem volt elég jó az autóm, de most nem létezik ilyen kifogás. Ha versenyben akarok maradni a vébécímért, jó eredményre lesz szükségem. A kivárás ideje lejárt, most már harcolni kell!
Sebastian Vettel: – A pályán elméletileg gyorsnak kell lennünk, és bár ez szép így leírva, be is kell bizonyítanunk, hogy nem alaptalanul tartanak esélyesnek. Ha a tavalyi eredményre gondolok, jó előérzetem támad, de a Ferrari nagyon összekapta magát, és a McLarent sem szabad elfelejteni. A szoros vébéállás miatt nem érdemes az esélyekről beszélni, bárki világbajnok lehet ötünk közül.
Jenson Button: – Tudom, hogy ha meg akarom védeni a világbajnoki címet, nem hibázhatok többet. Az, hogy csak ötödik vagyok, megtévesztő, mert igenis van esélyem a végső diadalra, és hogy jövőre is az egyes rajtszámú autóval álljak rajthoz. Szuzuka a szívemhez nőtt azokban az években, amikor japán csapatnál versenyeztem, bár nyerni még sohasem tudtam itt.

 Az idény 16. versenyének rajtjára vasárnap magyar idő szerint reggel nyolc órakor kerül sor.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik