A Formula–1-es csapatok 2013-ban állnak át a jelenlegi 2.4 literes, V8-as szívómotorokról az új, 1.6 literes, négyhengeres turbókra. Az új szabályrendszert az FIA december 10-én erősítheti meg hivatalosan.
A váltást a legtovább a Ferrari és a Mercedes ellenezte, de most a Ferrari egy – a BBC által meg nem nevezett – szóvivője elmondta az angol közszolgálati médium riporterének, hogy megszületett a megegyezés, jöhetnek a turbók.
A BBC szintén belső információkra hivatkozva azt írja, hogy a döntést jövő hét pénteken jelentik be hivatalosan. Az 1.6 literes turbók a hírek szerint 750 lóerő körüli teljesítményt tudnak leadni.
Az FIA annak érdekében, hogy egy csapat fejlesztőgárdája se tudjon döntő előnyt kiharcolni, korlátozza az istállók fejlesztési projektjeit – csak meghatározott létszámú gárdával dolgozhatnak a turbókon és megszabják a fejlesztési időkorlátot is.
Az autósport nemzetközi szervezete egyelőre nem kommentálta a BBC hírét. A szabályváltozásokról december 9-én tanácskozik a Formula–1-es Tanács, majd egy nappal később az FIA Világtanács elé kerül a tervezet.
A Formula–1 turbókorszaka 1988-ig tartott, az FIA ezt követően (az 1989-es idénytől) csak szívómotorokat engedélyezett.