A kilátástalannak tűnő nyári időszak után a Ferrarinál aligha gondolták volna, hogy decemberben a bajnoki cím elszalasztása miatt fognak keseregni – ám ez is mutatja, milyen hihetetlen fejlődésen ment keresztül a csapat autója néhány hónap leforgása alatt. Az olaszok zsákutcába kerültek az első nagy idényközi fejlesztésekkel, így néhány pocsék nagydíj után vissza is kellett térniük a korábbi részekhez, amivel rengeteg pontot buktak ebben az időszakban. A júliusi Magyar Nagydíj után már csak a harmadik helyen álltak a konstruktőri tabellán, épp ezért is megsüvegelendő, milyen erősen tértek vissza a nyári szünetet követően.
A csapat ekkorra végre rátalált a helyes fejlesztési irányra, sőt, Austinban és Mexikóban leiskolázta a mezőnyt. Bár a konstruktőri bajnoki címről mindössze 14 ponttal lemaradt, ebből a „feltámadásból” mindenképp erőt meríthet a 2025-ös évadra. „A legpozitívabb az volt az idén, hogy sikerült fejlődnünk, és képesek voltunk megfelelően reagálni a nehéz pillanatokban – mondta a Ferrarit irányító Fred Vasseur. – Jó eredményeket elérni egy dolog, de amikor a csapat reagálni tud, amikor sz…rban van, mint mi Spanyolországban és Ausztriában, az igazán fontos a jövő szempontjából. Erre a hatékony reakcióra és kölcsönös bizalomra akarunk építeni, szerintem ez volt a legfontosabb lépés a következő idényre.”
Ha a várakozásnak megfelelően a General Motors F1-es csapata, a Cadillac zöld jelzést kap a 2026-os csatlakozásra, az első években a Ferrari szolgáltatja majd hajtóegységeit és váltóit. Az amerikai istálló célja, hogy a folytatásban saját motort gyártson. |
A Ferrarinál azért is várhatják izgatottan a 2025-ös évet, mert a technikai szabályok változatlanok maradnak, vagyis a meglévő stabil alapra lehet tovább építkezni az idei tapasztalatok és tanulságok alapján. Ráadásul tovább növelheti a motivációt a hétszeres világbajnok szupersztár, Lewis Hamilton érkezése, aki az idényzárón is bizonyította, megfelelő autóval még mindig a legjobbak szintjét hozza. A brit versenyző egyébként azon kevesek közé tartozik, akik az évad utáni abu-dzabi teszten még nem szerepelhettek új csapatuk színeiben – neki a december hátralevő része a búcsú jegyében zajlik. Nem hiába kötik meg a szerződéseket az istállók az év utolsó napjáig, a szponzorok ugyanis minden alkalmat meg akarnak ragadni a PR- és marketinglehetőségek kiaknázása érdekében, tehát még Hamiltonból is szeretnének „néhány szeletet” így utoljára.
„Tudom, hogy Fred szerette volna az abu-dzabi tesztet, bennem viszont vegyes érzések kavarogtak, mert annyira nem tartottam izgalmas lehetőségnek ott vezetni először az autót – mondta a hétszeres világbajnok. – Amikor felvetettem Toto Wolffnak, már megvoltak a tervek, hogy el kell mennem néhány szponzoreseményre a búcsú jegyében. Szóval nem hiszem, hogy elengedtek volna, amivel nincs is semmi gond, hiszen december 31-ig szól a szerződésem. Nem zavar, mert amúgy sem akartam ezt a tesztet. Bár a kihagyás egyértelműen lelassítja a folyamatot és megnehezíti a közös kezdetet, a maximumot nyújtjuk, hogy behozzuk a lemaradást.”
Akárhogy is, Hamiltont is bizakodással töltheti el a Ferrari erős ősze, és ha a csapat lendülete kitart, már jövőre harcba szállhat nyolcadik vb-címéért.
A Ferraritól távozó Carlos Sainz a hétfői bejáratás után kedden már rendes tesztkörülmények között is vezethette a Williamst Abu-Dzabiban, ahol nem kevesebb, mint 146 kört pakolt az FW46-os konstrukcióba. A spanyol versenyző eltökélt célja, hogy a topcsapatoknál megszerzett tapasztalatának köszönhetően mindent megtegyen új istállója fellendítéséért, és ehhez már a keddi teszt is kiváló lehetőség volt. |