Mennyből a pokolba – ez jellemzi a leginkább a Ferrari Kínai Nagydíját, hiszen míg a csapat a szombati sprintversenyen Lewis Hamilton révén győzelmet ünnepelhetett, vasárnap amellett, hogy már a versenyen nem volt meg a tempója, végül kettős kizárást szenvedett el. A maranellóiak két autóját különböző okokból találta szabálytalannak a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA): az eredetileg ötödikként célba érő Charles Leclerc versenygépe egy kilogrammal könnyebb volt az előírt minimum súlyhatárt, míg a mögötte végző csapattársa esetében a kopólemez túlzott elvékonyodása okozta a gondot.
A Scuderia a lesújtó ítéletet követően közleményben reagált, és megosztotta, a monacóinál az egy kiállásos stratégia idézte elő súlyproblémát, míg a britnél a csapat egyszerűen elszámolta a várható kopás mértékét. „Az FIA futamot követő ellenőrzésén mindkét autónkat szabálytalannak minősítette, különböző okokból. A 16-os rajtszámú kocsi egy kilogrammal könnyebbnek bizonyult, míg a 44-es hátsó kopólemezének kopása öt milliméterrel haladta meg a megengedett mértéket. Charles egy kiálláson volt, ami azt eredményezte, hogy nagyon nagy volt a gumikopása. Ez okozta, hogy a gép könnyebb lett az előírtaknál. A Lewisnál jelentkező lemezkopásnál kis mértékben tévedtünk a várható kopást illetően."
A Ferrari jelezte, nem az volt a célja, hogy előnyre tegyen szert. „Nem állt szándékunkban előnyt szerezni. Tanulni fogunk a történtekből, és biztosítjuk, nem fogunk hasonló hibát elkövetni a jövőben. Nyilvánvalóan nem így szerettük volna lezárni a Kínai Nagydíj hétvégéjét, sem magunk, sem a szurkolóink szempontjából, akik töretlenül támogatnak minket."
A sanghaji verseny kapcsán – még a kizárása előtt – Hamilton elmondta, a szombati sprintverseny és az időmérő között végrehajtott változtatások vitték tévútra a csapatot. „Nem sikerült olyan eredményt elérnem ma, mint amiben reménykedtem. Jó rajtra volt szükségem, ami sikerült is, amit követően igyekeztem előrébb törni, de egyszerűen nem volt meg a tempónk hozzá. Az egyensúly tekintetében hajtottunk végre módosításokat a sprintfutam után, amitől a kocsi szörnyű lett, szóval onnantól kezdve eléggé kínlódtam."
A hétvége korábbi szakaszából azonban így is tud pozitívumokat magával vinni. „Határozottan. Sok tudásra tettünk szert, és remélhetőleg többször nem fordul elő ilyesmi a tanulási folyamat során. Úgy gondolom, kétségkívül tudunk pozitívumokat magunkkal vinni ebből a hétvégéből. Nyilván vesztettünk pontokat a McLarenhez, a Mercedeshez és Maxhoz (Verstappen) képest, de egyszerűen csak tovább kell nyomnunk" – magyarázta, azonban ekkor még nem tudta, hogy csapata ennél is több pontot dob el a riválisokhoz képest.
Az olasz csapat a két versenyzője diszkvalifikálása nyomán összesen tizennyolc pontot veszített, és a Williams mögé, a negyedik helyre esett vissza a konstruktőri tabellán, melynek az élén továbbra is a McLaren áll.
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA | |||||
---|---|---|---|---|---|
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Lando Norris | 1 | 2 | 3 | 44 |
2. | Max Verstappen | – | 1 | 3 | 36 |
3. | George Russell | – | 2 | 3 | 35 |
4. | Oscar Piastri | 1 | 1 | 3 | 34 |
5. | Andrea Kimi Antonelli | – | – | 3 | 22 |
6. | Alexander Albon | – | – | 2 | 16 |
7. | Esteban Ocon | – | – | 1 | 10 |
8. | Lance Stroll | – | – | 2 | 10 |
9. | Lewis Hamilton | – | – | 2 | 9 |
10. | Charles Leclerc | – | – | 2 | 8 |
11. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 6 |
12. | Oliver Bearman | – | – | 1 | 4 |
13. | Cunoda Juki | – | – | 1 | 3 |
14. | Carlos Sainz | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | McLaren-Mercedes | 78 |
2. | Mercedes | 57 |
3. | Red Bull-Honda | 36 |
4. | Williams-Mercedes | 17 |
5. | Ferrari | 17 |
6. | Haas-Ferrari | 14 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 10 |
8. | Sauber-Ferrari | 6 |
9. | Racing Bulls-Honda | 3 |
10. | Alpine-Renault | 0 |
18. KÍNAI NAGYDÍJ | |
MÁRCIUS 21., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 1. Norris 1:31.504 |
Sprintidőmérő | 1. Hamilton 1:30.849 |
MÁRCIUS 22., SZOMBAT | |
Sprintverseny | 1. Hamilton, 2. Piastri, 3. Verstappen |
Időmérő | 1. Piastri 1:30.641 |
MÁRCIUS 23., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Piastri, 2. Norris, 3. Russell |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Japán Nagydíj, Szuzuka | április 6., 7.00 |
Bahreini Nagydíj, Szahír | április 13., 17.00 |
Szaúd-arábiai Nagydíj, Dzsidda | április 20., 19.00 |