Rosberg az élen, Maldonado a falban zárt

Vágólapra másolva!
2012.05.26. 10:54
null
Nico Rosberg remekül hangolt a délutáni időmérőre (Fotók: Action Images)
Elképesztően sűrű volt az élmezőny a Formula–1-es Monacói Nagydíj 3. szabadedzésén: a négy legjobb pilótát mindössze 51 ezredmásodperc választotta el egymástól. A legjobb kör Nico Rosbergé lett, a Mercedes német pilótája mögött Felipe Massa, Sebastian Vettel és Fernando Alonso zárt. A mezőnyből azonban többen nem futhattak mért kört a szuperlágy gumikon, öt perccel a vége előtt ugyanis Pastor Maldonado, a Spanyol Nagydíj győztese a falnak csapódott, és le kellett inteni a tréninget. A venezuelai csak a 21. lett.

Napos időben, 24 fokos levegőben vette kezdetét a harmadik monacói szabadedzés, az aszfalt 31 fokos volt – ugyanannyi, mint csütörtökön, mielőtt délután megérkeztek a viharfelhők.

Az F1 pénteki pihenő napjának fő híre, hogy a sportágnak új elnöke van, vagy egyáltalán hogy elnöke van: a Nestlé első embere, az osztrák Peter Brabeck-Letmathe lett a sportág vezetője – hogy a 67 éves üzletember milyen hatalommal bír, idővel kiderül.

Bernie Ecclestone és az F1 új elnöke, Peter Brabeck
Bernie Ecclestone és az F1 új elnöke, Peter Brabeck

A pilóták az első percekben szokásukhoz híven a próbakörüket tették meg, majd azonnal visszahajtottak a boxba. A pénteki nap a betétversenyeké volt, de a GP2-es és GP3-as autók által a pályára lerakott gumi mennyisége nem sokat segít az F1-eseken, a pálya tapadása nem éppen kielégítő – az egyórás tréning végére viszont minden bizonnyal azzá válik majd.

A többieknél később pályára hajtó Schumacher és Räikkönen gyors körbe kezdett, a finn 1:21.182-es eredményt ért el, Schumi 1:20.473-mal mutatkozott be. Rosberg követte a példájukat, Räikkönen második köre 1:18.993 lett.

A finn igyekezett pótolni a csütörtöki kihagyását, az első edzésen a kormányművét alakította át a Lotus, ezért csak egy kört futott, délután pedig az eső akadályozta meg abban, hogy kellő mennyiségű kört fusson.

Rosberg 7 századdal megelőzte a finnt, miközben Di Resta is körözni kezdett. Räikkönen 1:18.039-re javított, az első tíz perc letelt az edzésből. Következő körében bement 1:18 alá, de elmaradt Di Restától, aki 1:17.390-nel állt az élre.

A Ferrari Massa esetében egy hosszabb lágy gumis menetet tervez, mielőtt a brazil az edzés végén szuperlágyon időmérős szimulációt hajt végre.

59. MONACÓI NAGYDÍJ
SZOMBAT
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO az időmérő edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

A mezőny nagy része a pályára hajtott, Grosjean azonnal villámgyors volt, előbb 1:18 alá került, majd 1:16.812-vel átvette a vezetést. Hamilton, aki a kerékcserés problémái miatt új kerékrögzítő csavarokkal érkező McLarennel száguldott, a a 4. helyre jött fel, de Petrov a Caterhammel megelőzte.

Hamilton a következő körében 1:17 alá került, de Grosjean mindhárom szektorban csúcsot javítva 1:16.359-re javította a nap legjobbját. Button csütörtöki eredményétől azonban még hat tizeddel elmaradt. Vettel és Webber jött fel a Lotus és a McLaren versenyzője mögé. Grosjean tovább gyorsult a lágy gumikon, 1:15.811 perces eredménye már nagyon közel került Button szuperlágyon elért köréhez.

Pérez szintén lágy gumin nem sokkal maradt el a franciától. Massa a Ferrari által előrejelzett hosszabb menetének első köreiben feljött a 2. helyre – annyira nem tankolták meg a Ferrariját.

A tavalyi győztes Vettel elégedetlen az autójával, de a 3. lett
A tavalyi győztes Vettel elégedetlen az autójával, de a 3. lett

Vergne az uszodánál, Kobajasi a Mirabeau-nál hibázott, a japán ki is sodródott a pályáról, a bukótérben megfordulva tudott visszajönni. Pérez a szalagkorlátot érintette, a boxba is hajtott, de a Sauber nem talált károsodást az autóján.

Kovalainen Caterhamjére felkerültek a szuperlágy gumik, a finn a 13.. helyre jött fel velük. Rosberg szintén piros betűs abroncsokat kapott, 1:15.751-gyel az élre állt – ő már csak öt ezreddel maradt el Button csütörtöki legjobbjától.

Räikkönen nem sokat javított a szuperlágyon, Rosberg viszont második gyors körében 1:15.159 perces eredményt ért el.25 perc maradt az edzésből. Rosberg még mindig tudott gyorsulni, de első szektorban elért rekordját a szintén szuperlágyon érkező Grosjean megjavította.

A pálya középső részén Alonso volt a leggyorsabb, végül a spanyol a Ferrarival a szuperlágyokon 147 ezredre jött fel Rosbergre (aki végül jó részeredményei ellenére nem, javított), Grosjean hátránya 286 ezred lett.Alonso következő gyors körében 51 ezredre feljött a Mercedesre, a Red Bull és a McLaren még lágy gumikon száguldott.

A csapatrádiós kommunikációk alapján Button és Vettel nagyon szenvedett autója beállításaival, negyedórával az edzés vége előtt a német a 12., a brit a 13. helyen állt.

CIRCUIT DE MONACO

Hosszúság: 3.340 km
Teljes versenytáv: 78 kör (260.520 km)
Pályacsúcs: 1:14.439 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
Időmérőrekord: 1:13.523 (Kimi Räikkönen, McLaren, 2006)

 

A tavalyi eredmény

Győztes: Sebastian Vettel (Red Bull; 2:09:38.373)
Pole pozíció: Sebastian Vettel (Red Bull; 1:13.556)
Leggyorsabb kör: Mark Webber (Red Bull; 1:16.234)

Massa a szuperlágy gumikon 38 ezredre feljött Rosbergre, amikor Button is a lágyabb gumikra váltott.

Vettel nekicsúszott a korlátnak az uszodából kijövet, miközben Button az 5. helyre jött fel az új gumikon.

Nyolc perccel az edzés vége előtt a két Williams a 20. és a 21. helyen állt, a csapat a twitteren annyit üzent: „Az időmérő délután lesz!"

A célegyenes előtt hirtelen lassító Hülkenbergbe majdnem belerohant Pérez, akinek első szuperlágy gumis köre ráment az incidensre. Nem voltak jó percei a Force Indiának: Di Resta az alagút után megcsúszott, az autó orra a szalagkorlátot érintve keresztbe csúszott, de a sikánnál megállt, nem csapódott a védőkorlátba.

Vettel a szuperlágy gumikon feljött a 3. helyre, miközben Maldonado ámokfutásba kezdett: előbb az előle félrehúzódó Péreznek ment neki, majd a kaszinó előtti kanyarban a falnak csapta Williamsét, amelyről levált a bal hátsó kerék. Az edzést 4 perccel a vége előtt piros zászlóval megszakították, és nem is indították újra.

Két éve Alonso hasonló balesete miatt nem vehetett részt az időmérőn, annyira megsérült az autója.

Maldonado miatt sokan nem futhattak mért kört az edzés hajrájában, így Rosberg első helye nem került veszélybe – az első négy, amelyből kettő Ferrari volt, így is 51 ezreden belül zárt.

MONACÓI NAGYDÍJ, 3. SZABADEDZÉS
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:15.159 átlag: 159.980 km/ó 25 kör
2. Felipe Massa brazil Ferrari 1:15.197 0.038 mp h. 21
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:15.209 0.050 20
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:15.210 0.051 20
5. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:15.445 0.286 18
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:15.471 0.312 19
7. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:15.734 0.575 19
8. Michael Schumacher német Mercedes 1:15.893 0.734 23
9. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 1:16.110 0.951 14
10. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:16.219 1.060 19
11. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:16.226 1.067 20
12. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:16.301 1.142 21
13. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:16.311 1.152 19
14. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:16.479 1.320 20
15. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:17.027 1.868 20
16. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:17.055 1.896 26
17. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:17.276 2.117 25
18. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:17.390 2.231 19
19. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:17.404 2.245 22
20. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:18.259 3.100 18
21. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:18.488 3.329 22
22. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:19.099 3.940 17
23. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:19.147 3.988 19
24. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:19.151 3.992 19

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik