Napos időben, 24 fokos levegőben vette kezdetét a harmadik monacói szabadedzés, az aszfalt 31 fokos volt – ugyanannyi, mint csütörtökön, mielőtt délután megérkeztek a viharfelhők.
Az F1 pénteki pihenő napjának fő híre, hogy a sportágnak új elnöke van, vagy egyáltalán hogy elnöke van: a Nestlé első embere, az osztrák Peter Brabeck-Letmathe lett a sportág vezetője – hogy a 67 éves üzletember milyen hatalommal bír, idővel kiderül.
A pilóták az első percekben szokásukhoz híven a próbakörüket tették meg, majd azonnal visszahajtottak a boxba. A pénteki nap a betétversenyeké volt, de a GP2-es és GP3-as autók által a pályára lerakott gumi mennyisége nem sokat segít az F1-eseken, a pálya tapadása nem éppen kielégítő – az egyórás tréning végére viszont minden bizonnyal azzá válik majd.
A többieknél később pályára hajtó Schumacher és Räikkönen gyors körbe kezdett, a finn 1:21.182-es eredményt ért el, Schumi 1:20.473-mal mutatkozott be. Rosberg követte a példájukat, Räikkönen második köre 1:18.993 lett.
A finn igyekezett pótolni a csütörtöki kihagyását, az első edzésen a kormányművét alakította át a Lotus, ezért csak egy kört futott, délután pedig az eső akadályozta meg abban, hogy kellő mennyiségű kört fusson.
Rosberg 7 századdal megelőzte a finnt, miközben Di Resta is körözni kezdett. Räikkönen 1:18.039-re javított, az első tíz perc letelt az edzésből. Következő körében bement 1:18 alá, de elmaradt Di Restától, aki 1:17.390-nel állt az élre.
A Ferrari Massa esetében egy hosszabb lágy gumis menetet tervez, mielőtt a brazil az edzés végén szuperlágyon időmérős szimulációt hajt végre.
SZOMBAT |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO az időmérő edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
A mezőny nagy része a pályára hajtott, Grosjean azonnal villámgyors volt, előbb 1:18 alá került, majd 1:16.812-vel átvette a vezetést. Hamilton, aki a kerékcserés problémái miatt új kerékrögzítő csavarokkal érkező McLarennel száguldott, a a 4. helyre jött fel, de Petrov a Caterhammel megelőzte.
Hamilton a következő körében 1:17 alá került, de Grosjean mindhárom szektorban csúcsot javítva 1:16.359-re javította a nap legjobbját. Button csütörtöki eredményétől azonban még hat tizeddel elmaradt. Vettel és Webber jött fel a Lotus és a McLaren versenyzője mögé. Grosjean tovább gyorsult a lágy gumikon, 1:15.811 perces eredménye már nagyon közel került Button szuperlágyon elért köréhez.
Pérez szintén lágy gumin nem sokkal maradt el a franciától. Massa a Ferrari által előrejelzett hosszabb menetének első köreiben feljött a 2. helyre – annyira nem tankolták meg a Ferrariját.
Vergne az uszodánál, Kobajasi a Mirabeau-nál hibázott, a japán ki is sodródott a pályáról, a bukótérben megfordulva tudott visszajönni. Pérez a szalagkorlátot érintette, a boxba is hajtott, de a Sauber nem talált károsodást az autóján.
Kovalainen Caterhamjére felkerültek a szuperlágy gumik, a finn a 13.. helyre jött fel velük. Rosberg szintén piros betűs abroncsokat kapott, 1:15.751-gyel az élre állt – ő már csak öt ezreddel maradt el Button csütörtöki legjobbjától.
Räikkönen nem sokat javított a szuperlágyon, Rosberg viszont második gyors körében 1:15.159 perces eredményt ért el.25 perc maradt az edzésből. Rosberg még mindig tudott gyorsulni, de első szektorban elért rekordját a szintén szuperlágyon érkező Grosjean megjavította.
A pálya középső részén Alonso volt a leggyorsabb, végül a spanyol a Ferrarival a szuperlágyokon 147 ezredre jött fel Rosbergre (aki végül jó részeredményei ellenére nem, javított), Grosjean hátránya 286 ezred lett.Alonso következő gyors körében 51 ezredre feljött a Mercedesre, a Red Bull és a McLaren még lágy gumikon száguldott.
A csapatrádiós kommunikációk alapján Button és Vettel nagyon szenvedett autója beállításaival, negyedórával az edzés vége előtt a német a 12., a brit a 13. helyen állt.
Hosszúság: 3.340 km
A tavalyi eredmény Győztes: Sebastian Vettel (Red Bull; 2:09:38.373) |
Massa a szuperlágy gumikon 38 ezredre feljött Rosbergre, amikor Button is a lágyabb gumikra váltott.
Vettel nekicsúszott a korlátnak az uszodából kijövet, miközben Button az 5. helyre jött fel az új gumikon.
Nyolc perccel az edzés vége előtt a két Williams a 20. és a 21. helyen állt, a csapat a twitteren annyit üzent: „Az időmérő délután lesz!"
A célegyenes előtt hirtelen lassító Hülkenbergbe majdnem belerohant Pérez, akinek első szuperlágy gumis köre ráment az incidensre. Nem voltak jó percei a Force Indiának: Di Resta az alagút után megcsúszott, az autó orra a szalagkorlátot érintve keresztbe csúszott, de a sikánnál megállt, nem csapódott a védőkorlátba.
Vettel a szuperlágy gumikon feljött a 3. helyre, miközben Maldonado ámokfutásba kezdett: előbb az előle félrehúzódó Péreznek ment neki, majd a kaszinó előtti kanyarban a falnak csapta Williamsét, amelyről levált a bal hátsó kerék. Az edzést 4 perccel a vége előtt piros zászlóval megszakították, és nem is indították újra.
Két éve Alonso hasonló balesete miatt nem vehetett részt az időmérőn, annyira megsérült az autója.
Maldonado miatt sokan nem futhattak mért kört az edzés hajrájában, így Rosberg első helye nem került veszélybe – az első négy, amelyből kettő Ferrari volt, így is 51 ezreden belül zárt.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:15.159 | átlag: 159.980 km/ó | 25 kör |
2. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:15.197 | 0.038 mp h. | 21 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:15.209 | 0.050 | 20 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:15.210 | 0.051 | 20 |
5. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:15.445 | 0.286 | 18 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.471 | 0.312 | 19 |
7. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.734 | 0.575 | 19 |
8. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:15.893 | 0.734 | 23 |
9. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:16.110 | 0.951 | 14 |
10. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:16.219 | 1.060 | 19 |
11. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.226 | 1.067 | 20 |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:16.301 | 1.142 | 21 |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:16.311 | 1.152 | 19 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.479 | 1.320 | 20 |
15. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:17.027 | 1.868 | 20 |
16. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:17.055 | 1.896 | 26 |
17. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:17.276 | 2.117 | 25 |
18. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:17.390 | 2.231 | 19 |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:17.404 | 2.245 | 22 |
20. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:18.259 | 3.100 | 18 |
21. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:18.488 | 3.329 | 22 |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:19.099 | 3.940 | 17 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:19.147 | 3.988 | 19 |
24. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:19.151 | 3.992 | 19 |