Michael Schumacher a 2006-os Monacói Nagydíj időmérő edzéséhez hasonlóan a legjobb eredményt érte el a mostani tréning során is, mégsem indulhat a pole pozícióból, amelyben legutóbb 2000-ben állt a hercegségben. Bruno Sennával történt barcelonai ütközése után ugyanis két hete megbüntették, így a mai eredményéhez a rajtrácson ötöt hozzá kell adni, így csupán a hatodik rajthely lesz az övé a vasárnap 14 órtakor kezdődő versenyen.
Hosszúság: 3.340 km
A tavalyi eredmény Győztes: Sebastian Vettel (Red Bull; 2:09:38.373) |
„Természetesen nagyon örülök a teljesítménynek, bebizonyosodott, hogy képesek vagyunk ilyen eredményre. Ezzel már korábban tisztában voltam, csak vártam a megfelelő pillanatot – mondta Schumacher. – Különösen hálás vagyok azoknak a srácoknak, akik az autómon dolgoznak; volt egy kalandos edzésünk ezen a héten. A Mercedesnek köszönöm a belém vetett bizalmát, egy kicsit visszaadtam most, és remélem, vasárnap további sikerekre leszek képes."
A Mercedesnél Ross Brawn elismerte, hogy megkönnyezte Schumi elsőségét, de nagyon sajnálja a büntetést. „A verseny nincs még lefutva, vasárnap rengeteg fog múlni a gumikon" – mondta Brawn a BBC-nek.
Schumacher helyett Mark Webber örülhet a pole pozíciónak, az ausztrál pályafutása során tizedszer rajtolhat az élről (Schumachernek, akárcsak a 2006-os elsősége, ez nem szerepel a statisztikájában). A futamot 2010-ben megnyerő ausztrál nagyon szimpatikusan nyilatkozott az időmérő után.
„Ez Michael napja, senki sem veheti el tőle az időmérő dicsőségét – kezdte Webber. – Nem volt könnyű az időmérő a gumik miatt, nehéz volt eltalálni, mi is kell a jó körhöz, ez neki sikerült a legjobban. Tudtam, hogy képes vagyok bekerülni az első sorokba, s bár nagyon szorosan alakult, elégedett voltam a körömmel. A mérnököm az edzés végén össze-vissza beszélt, annyit értettem, hogy jó köröm volt, meg valami büntetést, de először nem esett le, hogy az enyém a pole. Kegyetlen dolog, ha az embert a következő versenyen büntetik meg valamiért."
Webbertől megkérdezték, van-e terve arra az esetre, ha esni fog vasárnap: az ausztrál kivágta magát, és az utóbbi évek egyik legjobb esőmenőjére mutatott: „A mérnököm figyelni fogja Jenson Buttont, és mindent úgy csinálunk, ahogy ő" – viccelődött Webber, aki rendszerint rosszul rajtol, ám az első rajtkockát és az első kanyart összekötő 140 méteres szakaszon ezúttal igyekszik megőrizni a pozícióját.
Schumacher helyett Nico Rosberg próbál meg tenni ennek ellenkezőjéről, a Mercedes-istállót ugyanis a fiatalabbik német képviseli az első rajtsorban. A Kínai Nagydíjon győztes német pályafutása második győzelmét célozza meg.
„Jó időmérőnk volt, minden a tervek szerint alakult. Az autó nem volt egészen tökéletes, kicsit alulkormányozottnak éreztem – mondta Rosberg. – Ezzel együtt nagyon jól érzem magam ezen a hétvégén, jó esélyem van a verseny megnyerésére. Csodás, ahogy fejlődik a csapat, őrület, hogy Monacóban ilyen jók tudtunk lenni. Izgalmas idők ezek."
Michael Schumacher Kínában Lewis Hamilton büntetésének köszönhette, hogy az első rajtsorba került, míg ezúttal visszakapta a kölcsönt az angol, aki a negyedikről a harmadik rajtkockába lépett előre a német büntetése miatt.
„Régóta nem volt ilyen nehéz időmérő edzésem, nagyon izgalmasan alakult, és élveztem is, de a lassú kanyarokban gyengék voltunk – mondta Hamilton. – Szerencse, hogy Michaelt megbüntették, és a harmadik rajtkockába kerültem, ettől azonban még nehéz lesz a verseny. Ahogy hallom, szép idő vár ránk, ám a stratégia kulcsfontosságú lesz, akárcsak a rajt. Két kiváló pilóta indul előlem, de megteszem, amit tudok."
Arról, hogy mit szól Schumacher legjobb köréhez, Hamilton azt mondta: „Nem rossz egy oldtimertől! Nagyon örülök neki, hogy ilyen eredményt ért el, nem véletlenül nyert már itt ötször."
Fernando Alonso is hasznot húz Schumacher büntetéséből, de a hatodikról az ötödik helyre előreugró spanyol sajnálja a veterán németet.
„Nem lepett meg Michael elsősége, egyrészt, mert tudom, hogy még képes rá, másfelől az idén már semmi sem lep meg – kezdte Alonso. – Kicsit elszomorít, hogy nem tarthatta meg a pole-t, megérdemelte volna. Az ötödik rajtkockának örülök, azért mentem csupán egyszer ki, mert már csak egy készlet friss szuperlágy gumim maradt. A stratégia akkor kaphat fontos szerepet, ha a biztonsági autót is a pályára küldik."
Romain Grosjean (4.): – A második szektorban túl sok időt veszítettem, de persze örülök, hogy ennyire elöl lehetek. A pálya nem fekszik az autónknak, ám így is van még esélyünk a jó eredményre. Hosszú lesz a verseny, az autó teletankolva erős, biztos vagyok benne, hogy tudok kezdeni valamit a versenyen. |
Felipe Massa (7.): – Végre ismét az első helyekért csatázhattunk, és már a hetedik rajthellyel is elégedetlen vagyok, ami nagyon jó jel. Ismét élvezem a vezetést, most kezdődik az idényem. Sajnálom Michaelt, a jó teljesítménye után nem azt érdemli, hogy mellőlem rajtoljon. |
Kimi Räikkönen (8.): – Nem örülök, egész hétvégén a végigücsörgött első szabadedzésből eredő hátrányomat nyögöm. A gumikat nehéz volt a megfelelő hőmérsékletre hevíteni, ehhez kellett volna még egy kis autózás, hogy ráérezzek. Nem lehet mindig minden tökéletes, most ez van, ráadásul itt nem reménykedhetek túl sok előzésben. |
Sebastian Vettel (9.): – Nem olyan jó az autó, amilyennek szeretnénk, ezért nem láttuk értelmét annak, hogy mért kört fussak a harmadik szakaszban. Délelőtt nem volt rossz a kocsi, de valamit akartunk javítani, s eltoltuk, a rossz irányba haladtunk, és nem volt visszaút. Nem tudok mit mondani a versenyről. |
Nico Hülkenberg (10.): – Nem tehettem többet: kiváló köröm volt mindkét szakaszban, s amíg az elsőben ez az első helyet jelentette, a másodikban éppen hogy lecsúsztam a továbbjutásról. Elégedett vagyok. |
Kobajasi Kamui (11.): – Az első szakasz végéhez képest keveset javítottam a másodikban, így nem jutottam az első tízbe, ami csalódással tölti el a csapatot. Jó stratégiával előrébb léphetünk. |
Jenson Button (12.): – Nincs meg a kellő sebességem, ennyi az egész problémám. Délelőtt még jónak éreztem a kocsit, de délután nem volt meg az a plusz, ami a legjobb tízbe vitt volna. Monacóban tavaly is bebizonyosodott, hogy minden az időmérőn múlik, s fantasztikus a pálya, ha elkapod a fonalat, ám ez nekem most nem jött össze. |
Bruno Senna (13.): – Roppant csalódott vagyok, talán túlságosan is keményen nyomtam a gázt, és ez visszaütött. Ennél a helyezésnél többet tud ez az autó. |
Paul di Resta (14.): – Sajnos nem tudtam átmenteni a csütörtöki formámat, és az autó is furcsán viselkedett. Jobbat vártam, főleg mert előzésekkel itt nem lehet előrébb jutni. |
Daniel Ricciardo (15.): – Nagyon élvezetes a pálya, ezért sokszorosan is csalódás az eredményem. Nem azt mondom, hogy hittem a tízbe kerülésben, de a 12. helyre jónak tartottam magam és a kocsit. Az első kör nagyon mozgalmas lesz, remélem, egy kis eső a segítségünkre siet. |
Jean-Éric Vergne (16.): – Jobbra számítottam, de a második szakaszban eltört az első légterelőm, és nem tudtam már kijönni a pályára. Az incidensig erősnek éreztem magam. |
Heikki Kovalainen (17.): – Tudtam, hogy meglehet a továbbjutás, és nem is voltunk messze tőle: ha az egyik Marussia nem tart fel, megelőztem volna az előttem végzőt. De nem vagyok mérges, Monacóban mindig ez van. A versenyen támadni tudjuk majd a többieket, ebben biztos vagyok. |
Vitalij Petrov (18.): – A KERS-t ki kellett kapcsolni az időmérőre, ennek ellenére nagyon jó volt az autó. A piros zászlót sajnálom, de nem ezen múlt, összességében jó hétvégénk van. |
Pastor Maldonado (19. – büntetés után): – A délelőtti edzésen a hideg gumikon megcsúszott a kocsi, amikor Pérez mellett haladtam, és nem tudtam elkerülni az ütközést, mégis megbüntettek. A verseny nehéz lesz, az elejétől agresszívnak kell lennem, mert ez már nem olyan Monaco, mint néhány éve: a DRS és a KERS segítségével igenis lehet előzni. Nehéz lesz, de megpróbálom. |
Timo Glock (20.): – Problémamentes nap volt, a szabadedzés és az időmérő is simán ment, elégedett voltam, leszámítva, hogy Pérez balesete rosszkor jött. Örültem, hogy a DTM-menő jó barátom, Mike Rockenfeller meglepett és meglátogatott. |
Pedro de la Rosa (21.): – Kétségtelen, hogy az idén ez volt a legjobb időmérőm. Három menetre jöttem ki, mindháromszor új szuperlágy gumikon, és az egyik Marussiát megelőztem. Nem sokon múlt, hogy a másik is meglegyen. |
Charles Pic (22.): – Nem volt jó napom, Barcelonában határozottabbnak és erősebbnek éreztem magam. |
Narain Karthikeyan (23.): – Pedróval szemben csak kétszer mentem ki a pályára, de az eredményét elnézve talán jobb lett volna a három menet. Tudom, hogy közel vagyok hozzá. |
Sergio Pérez (24.): – Vizsgáljuk, mi történt a kocsi kormányművével, már az alagútban éreztem, hogy nincs minden rendben, az autó nem úgy reagált a kormányzásra, mint szerettem volna. A 13-as kanyarból kijövet pedig egyenesen ment tovább az autó, bele a korlátba. Nagy kár érte, nagyon jó formában voltunk. Ha nem lesz dráma a versenyen, máris lemondhatok a jó eredményről. |
1. | Michael Schumacher* | német | Mercedes | 1:14.301 | átlag: 161.828 km/ó |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:14.381 | 0.080 mp h. |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:14.448 | 0.147 |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:14.583 | 0.282 |
5. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:14.639 | 0.338 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:14.948 | 0.647 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:15.049 | 0.748 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:15.199 | 0.898 |
9. | Pastor Maldonado** | venezuelai | Williams-Renault | 1:15.245 | 0.944 |
10. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | idő nélkül | |
11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:15.421 | |
12. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:15.508 | |
13. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.536 | |
14. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:15.709 | |
15. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:15.718 | |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:15.878 | |
17. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.885 | |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:16.538 | |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:17.404 | |
20. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:17.947 | |
21. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:18.096 | |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:18.476 | |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:19.310 | |
24. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | idő nélkül | |
*Schumachert öt rajthellyel hátrébb sorolják | |||||
**Maldonadót tíz rajthellyel hátrébb sorolják |
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes |
4. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari |
6. | Michael Schumacher | német | Mercedes |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault |
9. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes |
11. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes |
13. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault |
14. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari |
17. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault |
18. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault |
19. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault |
20. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth |
21. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth |
24. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | 3. SZAKASZ | ||||||
1. | Hülkenberg | 1:15.418 | 1. | Massa | 1:14.911 | 1. | Schumacher | 1:14.301 |
2. | Kobajasi | 1:15.648 | 2. | Rosberg | 1:15.022 | 2. | Webber | 1:14.381 |
3. | Grosjean | 1:15.718 | 3. | Maldonado | 1:15.026 | 3. | Rosberg | 1:14.448 |
4. | Vettel | 1:15.757 | 4. | Webber | 1:15.035 | 4. | Hamilton | 1:14.583 |
5. | Schumacher | 1:15.873 | 5. | Schumacher | 1:15.062 | 5. | Grosjean | 1:14.639 |
6. | Räikkönen | 1:15.889 | 6. | Alonso | 1:15.128 | 6. | Alonso | 1:14.948 |
7. | Rosberg | 1:15.900 | 7. | Hamilton | 1:15.166 | 7. | Massa | 1:15.049 |
8. | Senna | 1:15.923 | 8. | Grosjean | 1:15.219 | 8. | Räikkönen | 1:15.199 |
9. | Massa | 1:15.983 | 9. | Vettel | 1:15.234 | 9. | Maldonado | 1:15.245 |
10. | Webber | 1:16.013 | 10. | Räikkönen | 1:15.322 | 10. | Vettel | idő nélkül |
11. | Maldonado | 1:16.017 | 11. | Hülkenberg | 1:15.421 | |||
12. | Di Resta | 1:16.062 | 12. | Kobajasi | 1:15.508 | |||
13. | Hamilton | 1:16.063 | 13. | Button | 1:15.536 | |||
14. | Alonso | 1:16.153 | 14. | Senna | 1:15.709 | |||
15. | Ricciardo | 1:16.360 | 15. | Di Resta | 1:15.718 | |||
16. | Button | 1:16.399 | 16. | Ricciardo | 1:15.878 | |||
17. | Vergne | 1:16.491 | 17. | Vergne | 1:16.885 | |||
18. | Kovalainen | 1:16.538 | ||||||
19. | Petrov | 1:17.404 | ||||||
20. | Glock | 1:17.947 | ||||||
21. | De la Rosa | 1:18.096 | ||||||
22. | Pic | 1:18.476 | ||||||
23. | Karthikeyan | 1:19.310 | ||||||
24. | Pérez | idő nélkül |