A pálya hossza: 4.361 km Rajt (magyar idő szerint): 20.00 |
Sebastian Vettel a Kanadai Nagydíj első rajtkockájának megszerzése után elmondta, ő és csapata, a Red Bull különleges elégtételt érez azok után, hogy a Monacói Nagydíjat követően átalakíttatták az RB8-as padlólemezét, amelyen szabálytalan lyuk tátongott.
„Megváltoztattuk az autót a Monacói GP után, le kellett zárnunk a padlólemezen lévő lyukat, de úgy tűnik, ez a módosítás semmit sem ártott, kár is érte, hogy ekkora ügy lett belőle. Sohasem gondoltuk, hogy ezen fog múlni a teljesítményünk, és már a pénteki szabadedzések is jól sikerültek – mondta Vettel. – Igyekeztünk kiharcolni valamekkora fölényt, ami nagyon nehéz itt, a kis különbségek a leginkább jellemzőek.″
„Az előző két versenyhétvégén is gyorsak voltunk, de ez az időmérőn nem jött ki, ezért leültünk, és kitaláltuk, mit kell tennünk, hogy egy körön is gyors legyek. Igyekeztünk alkalmazkodni a körülményekhez, és sikerült, amiért nagyon elégedett vagyok″ – tette hozzá a pályafutása 32. rajtelsőségével az örökranglista 5. helyén álló Nigel Mansellt utolérő német.
Lewis Hamilton meglepődött azon, hogy sikerült az első rajtsorba kerülnie a Kanadai Nagydíj időmérő edzésén, a McLaren brit pilótája ugyanis elárulta, a pénteki edzésekkel ellentétben a felmelegedett aszfalton nem sikerült megfelelő üzemi állapotba hozniuk a gumikat, így a tapadás nem lehetett tökéletes.
„A szombati napunk egyértelműen nehezebben alakult, mint a pénteki edzésnap. A harmadik szabadedzésen nem tudtuk megfejteni, hogyan hozhatnánk jó formába a gumikat, és az ideális állapotot az időmérőn is nagyon nehezen közelítettük meg – mondta Hamilton. – A körömmel és az autó sebességével egyébként elégedett vagyok, meglep, hogy az első sorba kerültem."
Az edzéseket a pálya mellől figyelők szerint Hamilton nagyon elszánt ezen a hétvégén is, autója semmivel sincs jobban beállítva Jenson Buttonénál, csak amíg a csapattárs a bizalomvesztés miatt óvatosan vezet, Hamilton kockázatot vállal – ez az egyetlen esélye a győzelemre, ugyanakkor így könnyen kiköthet valamelyik falban is. Ám az sem véletlen, hogy miközben többen is összetörték autójukat saját határaikat feszegetve, a 2008-as világbajnok (eddig) elkerülte a kíméletlen falakat.
Fernando Alonso, a Ferrari spanyol pilótája úgy érzi, a Ferrari a Kanadai Nagydíjon megtette a várt lépést, amely a világbajnokság esélyesei közé emelte őt és a Scuderiát. A harmadik rajtkocka jó jel, és csak az első lépés az idény végéig tartó megfeszített munkában.
„Nagyon elégedett vagyok az új alkatrészeinkkel, a pénteki edzéseken is éreztem az egyértelmű fejlődést. Az első lépést megtettük, ám a munka sohasem fog véget érni, hiszen riválisaink is képesek ugyanarra, amire mi, a fejlesztési harc sohasem ér véget. Most mi mosolyoghatunk, nagyon köszönöm a gyárban dolgozók odaadását″ – mondta Alonso, aki már a várva várt lépés előtt is vezette a világbajnoki pontversenyt.
Mark Webber (4.): – Meglep, hogy a negyedik helyen végeztem, messze voltam a sima időmérőtől. A harmadik szakaszban nem hoztam ki magamból a maximumot, de innen rajtolva bármi lehet, jól állunk. |
Nico Rosberg (5.): – Jól ment az időmérő, az ötödik rajthelyről indulva Montrealban méltán bízhatok abban, hogy sikerül felállnom a dobogóra. |
Felipe Massa (6.): – Többet vártam a hatodik rajtkockánál, de legalább az biztató, hogy szakaszról szakaszra javult az időeredményem, és tényleg képesek vagyunk körről körre gyorsulni, fejlődni. Ki kell találnunk, hogy az egy vagy két kiállásos stratégia a gyorsabb a versenyen. |
Romain Grosjean (7.): – Szerettünk volna kicsit többet kihozni az időmérőből, de a körülmények sokat változtak az utóbbi napokban. Legalább eljutottunk a harmadik szakaszig, holnap pedig hosszú verseny vár ránk. |
Paul di Resta (8.): – Talán volt még egy kis sebesség a kocsiban, de nem biztos, hogy előrébb kerültem volna a rajtrácson, ha kihozom belőle a maximumot. Főleg versenytávon vagyunk erősek, kíváncsian várom, hogyan alakul a futam. |
Michael Schumacher (9.): – Nem így terveztük ezt az időmérőt, a harmadik szakasz végén a második mért köröm lett volna az igazi, de valahogy sikerült lemaradnom a másodikról, mire átszeltem a célvonalat, lejárt az idő. Persze nem a pole-ért csatáztam volna, de néhány pozícióval előrébb juthattam volna. Majd holnap támadok. |
Jenson Button (10.): – Az volt tervem, hogy a keményebbik gumin indulok, nem is értem, miért próbáltam meg mért kört futni vele, simán végigülhettem volna a boxban a harmadik szakaszt. Így viszont teljesen feleslegesen tettem öt kört a gumiba, amellyel rajtolnom kell, és ugyanúgy a 10. helyről indulok. |
Kobajasi Kamui (11.): – Nagyjából mindent kihoztunk az autóból. Az egyensúlya jó volt, és a gyors köröm alatt sem hibáztam, de a többiek sokat javultak hozzánk képest. |
Kimi Räikkönen (12.): – Volt néhány problémánk pénteken, ezek újra előjöttek. A differenciál nem úgy működött, ahogyan kellett volna, azt hiszem, a hidraulikával volt gond. Nehéz vezetni, ha a kocsi nem úgy működik, ahogyan te szeretnéd. |
Nico Hülkenberg (13.): – A rajthelyem nem tükrözi, milyen jó az autó, az első szakaszban sokkal jobban álltam a többiekhez képest, de a másodikban éppen előttem rontott az egyik Sauber, a sárga zászló miatt lassítanom kellett, és elszállt a legjobb köröm, amellyel a harmadik szakaszba juthattam volna. Nem estem kétségbe, mert itt könnyű előzni. |
Daniel Ricciardo (14.): – Nem rossz ez az eredmény annak tükrében, hogy milyen sebességre voltunk képesek a hétvégén. Remélem, sikerül javulnunk holnapra. |
Sergio Pérez (15.): – A tizenötödik hely hatalmas csalódás, hiszen az első tíz is elérhető lett volna talán. Sajnos a szuperlágy gumikon nagyon vibrált az autó, alig találtam meg a fékezési pontokat. |
Bruno Senna (16.): – Az első szakaszban sikerült futni néhány jó kört, de a másodikban már rossz volt a tapadása a pályának. Frusztráló, hogy megint a tizenhatodik helyről indulok, de ma is sokat tanultam. |
Pastor Maldonado (17.): – Az utolsó körömben túlságosan rámentem a rázókőre, ami miatt nekicsapódtam a falnak, ami azért nagy csalódás, mert nagyon jó körön voltam, és bejuthattam volna a tízbe. |
Heikki Kovalainen (18.): – Elégedett vagyok a teljesítményemmel, annak ellenére, hogy az utolsó körömben hibáztam. A körülmények ma sokat változtak, ennek ellenére sikerült mindent kihozni az autóból. |
Vitalij Petrov (19.): – Nem vagyok boldog, mert a kocsi az utolsó szabadedzésen jó volt, és akár meg is előzhettem volna a csapattársamat. A hőmérséklet azonban emelkedett az időmérőre. |
Jean-Éric Vergne (20.): – Az autó máshogy viselkedett, mint pénteken, így nem volt egyszerű egyetlen kör alapján kiértékelni az adatokat. Ráadásul egyetlen tiszta kört sem tudtam futni, ez nagyon frusztráló volt. |
Pedro de la Rosa (21.): – Nagyon boldog vagyok, a monacói időmérőnket is sikerült túlszárnyalnunk. Egész hétvégén nagyon gyorsak voltunk, és szerintem harcban leszünk az előttünk lévőkkel. |
Timo Glock (22.): – Meg kell értenünk, hogy miért voltunk lassabbak a második szett gumikkal, mint az elsőkkel. Rosszabb volt a tapadás, így nem tudtam úgy nyomi, mint az első körökben. |
Charles Pic (23.): – Elégedett vagyok az események alakulásával. Mindig nehezebb olyan pályán menni, ahol korábban nem versenyeztél. A legtöbb idő a pálya karakterének a megismerésével telt el. |
Narain Karthikeyan (24.): – A gyors köröm alatt forgalomba kerültem, ráadásul az utolsó kanyarban hibáztam, ez pedig hat tizedmásodpercbe került. A sebességünk viszont rendben van. |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:13.784 | átlag: 212.777 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:14.087 | 0.303 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:14.151 | 0.367 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:14.346 | 0.562 |
5. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:14.411 | 0.627 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:14.465 | 0.681 |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:14.645 | 0.861 |
8. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:14.705 | 0.921 |
9. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:14.812 | 1.028 |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.182 | 1.398 |
11. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:14.688 | |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:14.734 | |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:14.748 | |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:15.078 | |
15. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:15.156 | |
16. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:15.170 | |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:15.231 | |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:16.263 | |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:16.482 | |
20. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.602 | |
21. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:17.492 | |
22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:17.901 | |
23. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:18.255 | |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:18.330 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Vettel | 1:14.661 | 1. | Vettel | 1:14.187 |
2. | Button | 1:14.799 | 2. | Alonso | 1:14.314 |
3. | Hamilton | 1:14.891 | 3. | Hamilton | 1:14.371 |
4. | Schumacher | 1:14.892 | 4. | Webber | 1:14.479 |
5. | Alonso | 1:14.916 | 5. | Schumacher | 1:14.480 |
6. | Webber | 1:14.956 | 6. | Rosberg | 1:14.568 |
7. | Maldonado | 1:14.979 | 7. | Grosjean | 1:14.627 |
8. | Senna | 1:14.995 | 8. | di Resta | 1:14.639 |
9. | Räikkönen | 1:14.995 | 9. | Massa | 1:14.641 |
10. | di Resta | 1:15.019 | 10. | Button | 1:14.680 |
11. | Rosberg | 1:15.098 | 11. | Kobajasi | 1:14.688 |
12. | Kobajasi | 1:15.101 | 12. | Räikkönen | 1:14.734 |
13. | Hülkenberg | 1:15.106 | 13. | Hülkenberg | 1:14.748 |
14. | Grosjean | 1:15.163 | 14. | Ricciardo | 1:15.078 |
15. | Massa | 1:15.194 | 15. | Perez | 1:15.156 |
16. | Perez | 1:15.326 | 16. | Senna | 1:15.170 |
17. | Ricciardo | 1:15.552 | 17. | Maldonado | 1:15.231 |
18. | Kovalainen | 1:16.263 | |||
19. | Petrov | 1:16.482 | |||
20. | Vergne | 1:16.602 | |||
21. | de la Rosa | 1:17.492 | |||
22. | Glock | 1:17.901 | |||
23. | Pic | 1:18.255 | |||
24. | Karthikeyan | 1:18.330 | |||
Az első tíz helyezett harmadik szakaszbeli eredménye az első táblázatban látható. |