Sebastian Vettel jól sikerült tesztnapként könyvelte el a valenciai Európai Nagydíj pénteki nyitó napját, de arról még nem mert beszélni, hogy a Red Bull fejlesztései milyen jól sikerültek.
„Az időeredmények nem mérvadóak, korai lenne arról beszélni, mennyire jöttek be az új alkatrészeink – mondta Vettel. – Számunkra ez tökéletes tesztnap volt, teljesítettük a programunkat, minden simán ment, amivel elégedett vagyok. Meglepően hűvös volt, vasárnap ennél sokkal melegebb lesz, meg kell próbálnunk kitalálni, mégis mit hasznosíthatunk a mai tapasztalatokból. Nagyon szoros az állás, és még az sem világos, mi lesz a helyes stratégia a versenyen.”
Márkatársa, a napot a 9. helyen záró Mark Webber sokkal elkeseredettebb volt.
„Egyáltalán nem tudtuk kihasználni a lágy gumik adta lehetőséget, ha nem sikerül az első két köröd, esélyed sincs arra, hogy értékelhető kört fuss. Nehéz autóval nagyon rossz a tempó, de legalább Seb tudott egy értékelhető menetet futni. Éjszaka ki kell találni, mit tegyünk a lágy gumik jobb kihasználásáért″ – fogalmazott Webber.
Nico Hülkenberg csak a délutáni edzésen vett részt, mivel a Force India délelőtt a fiatal Jules Bianchinak adott lehetőséget. Hülkenberg ennek ellenére a második legjobb időt autózta a valenciai GP első napján:
„Sikerült rengeteg mindent elvégeznünk egy tréning alatt, sok kört futottam mindkét keveréken és jól működik az autó. A legfontosabb a gumik kezelése lesz a hőmérséklet emelkedésével, illetve, hogy ugyanezt a teljesítményt nyújtsuk.”
Kobajasi Kamui a műszaki problémák ellenére harmadik helyre kormányozta a Saubert a délutáni gyakorláson.
„Minden rendben ment – mesélte a japán pilóta –, attól eltekintve, hogy egy hidraulikai probléma miatt délután nem tudtam hosszú etapokat teljesíteni. Délelőtt fejlesztéseket próbálgattunk, ezért nem is a sebességre koncentráltunk azon az edzésen. Annak ellenére, hogy nem volt túl sok időnk a beállításokon dolgozni, az autó nagyon jól működött a lágy gumikon. Az abroncsok kezelése itt kulcsfontosságú lesz, és ez nemcsak a pilótán múlik, hanem a kocsi konfigurációján is.”
Az élete legszerencsétlenebb idényét futó Michael Schumacher nem érzi úgy, hogy kibabrált volna vele a sors. Együtt tud élni azzal, hogy amíg csapattársa, Nico Rosberg az idei összes versenykört teljesítette, neki több futamot is fel kellett adnia műszaki hiba miatt, és még mindig csak két vb-pontja van. A 43 éves német nemigen hisz abban, hogy megszerezheti a valenciai győzelmet.
„Ezek prototípus autók, és elég tapasztalt vagyok ahhoz, hogy megértsem, bármikor előfordulhatnak velük problémák. Ez a Formula–1 része, az pedig, hogy minden hiba az én autómon jön elő, puszta véletlen. Ha nem a világbajnoki címért versenyzel, akkor is a legjobbat akarod nyújtani, mégsem esik olyan rosszul egy-egy műszaki hiba, mint kiélezett helyzetben” – mondta Schumacher, hozzátéve, az év elején nem hitt abban, hogy a világbajnoki címért csatázhatnak, ezért meglepte, Rosberg milyen jól áll a vb-pontversenyben.
Ami az Európai Nagydíjat illeti, Schumi nem éppen derűlátó.
„Nem állunk rosszul, de nem hiszem, hogy a futamgyőzelemért csatázhatunk. Tudom, hogy egyesek tőlem várják a győzelmet, ez hízelgő is, ám eddig nem láttam azt a pluszt, ami ahhoz kell, hogy nyerjek” – fogalmazott a hétszeres világbajnok veterán.
Fernando Alonso ismét hazai földön versenyezhet, és elárulta azt is, hogy milyen sorrendben szeretné legyőzni ellenfeleit.
„Összességében jó napunk volt – kezdte a kétszeres világbajnok –, kipróbáltunk néhány új alkatrészt, amelyek közül pár bevált, néhány viszont módosításra szorul, és Silverstone-ban talán hasznát vehetjük. Rengeteg időt szenteltünk a gumiknak is, amelyek jelentős mértékben kopnak. Itt fontos megjegyezni, hogy a körülmények gyorsan változnak a felhőzettől függően. Úgy tűnik, idén kevésbé fontos a pole pozíció, még egy ilyen pályán is: nyilvánvalóan mindig az élről rajtolni a legjobb, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy hátrábbról indulva ne lennének győzelmi esélyeink. A cél, hogy a bajnokságban előttem álló Hamilton elé kerüljek, aztán Silverstone-ban talán Vettel lesz legelöl, és ő lesz az újabb célpont.”
A McLaren pilótái szenvedtek, Jenson Button csak a 12., Lewis Hamilton mindössze a 14. leggyorsabb köridőt teljesítette a második szabadedzésen.
„Nem voltam kibékülve az autóval – magyarázta a világbajnoki pontversenyt vezető Hamilton –, idén eddig rendre megtaláltuk az egyensúlyt péntekenként, és általában minden simán ment. Ma nem így történt. Elvileg sikerült kinyomozni a probléma okát, meg is húztuk a szükséges változtatásokat, amelyek remélhetően be is jönnek holnapra.”
Jenson Buttonnak hasonló gondjai voltak:
„Gyorsabbak vagyunk, mint amilyennek látszunk – mondta Button –, de kipróbáltunk valamit a hosszú menetekre, az alapján, ahogyan az autó viselkedett, de ez nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, még rosszabb lett a helyzet. Vissza kell állnunk az eggyel korábbi beállításokhoz, és onnan kezdjük újra.”
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:39.334 | átlag: 196.391 km/ó | 33 kör |
2. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:39.465 | 0.131 mp h. | 32 |
3. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:39.595 | 0.261 | 20 |
4. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:39.601 | 0.267 | 27 |
5. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:39.644 | 0.310 | 34 |
6. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:39.700 | 0.366 | 32 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:39.733 | 0.399 | 34 |
8. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:39.868 | 0.534 | 33 |
9. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:39.901 | 0.567 | 30 |
10. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:39.926 | 0.592 | 32 |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:39.945 | 0.611 | 34 |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:39.990 | 0.656 | 33 |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:40.075 | 0.741 | 29 |
14. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:40.147 | 0.813 | 25 |
15. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:40.244 | 0.910 | 35 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:40.511 | 1.177 | 29 |
17. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:40.963 | 1.629 | 20 |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:41.121 | 1.787 | 32 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:41.197 | 1.863 | 38 |
20. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:41.263 | 1.929 | 29 |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:42.424 | 3.090 | 21 |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:42.958 | 3.624 | 30 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:44.201 | 4.867 | 33 |
24. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:44.260 | 4.926 | 12 |