FERRARI
Fernando Alonso elképesztő bravúrral nyerte meg az Európai Nagydíjat, a 11. helyről rajtolva jött fel az élre, és saját bevallása szerint a legérzelmesebb diadalát aratta F1-es pályafutása során. A győzelméhez Sebastian Vettel kiesése is kellett, de már az is hatalmas szó, hogy esélyt teremtett magának, és ott volt abban a pillanatban, amikor eljött a lehetőség.
A Ferrarit éppen Vettel elsöprő teljesítménybeli fölénye nyugtalanítja, no meg az, hogy a másik pilóta, Felipe Massa távol került a pontszerzéstől. A brazil balszerencsés volt, de egyébként sem volt esélye a dobogó közelébe kerülni.
Stefano Domenicali csapatfőnök: „Az autó tényleg más szinten van, mint az év elején, de nem ott, ahol szeretnénk, hogy legyen. A Red Bull egyértelműen gyorsabb mindenki másnál, kényelmesen vezetett, meg kell vizsgálnunk, hogyan lehetünk képesek hasonló teljesítményre, miképpen léphetünk előre ekkorát. Fernandót mindenki ismeri, tudjuk mire képes, és ezért tartjuk óriási kincsnek. Riválisainknak megbízhatósági gondjai vannak, amit nem engedhetünk meg magunknak ebben a kiélezett idényben.”
MCLAREN
Jenson Button Valenciában sem tudott kitörni az elmúlt időszakban rá jellemző szürkeségből, de Lewis Hamiltonnak megvolt az esélye arra, hogy dobogóra álljon. Ha a csapat nem rontja el a kerékcseréjét, és Alonso előtt marad, vélhetően ugyanúgy elkopnak a gumijai a végére, de talán nem kell összecsapnia az utolsó előtti körben Pastor Maldonadóval, és nem esik ki.
A McLarennél többek között a kerékcserék problémamentesítésével megbízott Sam Michael a verseny előtt azt mondta, mostantól a McLaren lesz az etalon a boxutcában, ehhez képest Hamilton sokat veszített a bal első kerékkel történt vacakolás miatt. Egyesek már megkérdőjelezik a tavaly a Williamstől távozó Michael létjogosultságát a McLarennél (már csak azért is, mert a Williams jelentősen javult tavaly óta), de a csapat kiállt az ausztrál szakember mellett. Pedig a rossz csavarozópisztoly készítését is Michael felügyelte.
Martin Whitmarsh csapatfőnök: „A csavarozópisztoly ment tönkre, nem egyéni hiba történt. Ám nem a boxkiállásunkkal van a legnagyobb gond, hanem a gumik túlságos kopásával. Nem haragudhatunk Lewisra a karambol miatt, igazi versenyző típus, aki nem adja könnyedén a pozícióját. Ugyanez a helyzet Maldonadóval is. Mindketten pórul jártak, és biztosan elgondolkoznak majd a történteken."
RED BULL
Az osztrák licenccel versenyző csapat szinte teljesen átépítette autója hátulját a Kanadai Nagydíj óta, az oldaldoboz, a kipufogórendszer, a diffúzor és a hátsó kerékfelfüggesztés is teljesen új volt, Sebastian Vettel pedig az időmérőn kényelmesen megszerzett pole pozíciója után a versenyen is elképesztő tempót diktált egészen a biztonsági időszakot követően történt meghibásodásig. A Renault, akárcsak a lotusos Romain Grosjean esetében, elvitte a balhét a generátor meghibásodása miatt.
A 19. rajtkockából a 4. helyre felzárkózó Mark Webber produkciója csak megerősíteni tudta a Red Bull vezetőségének ama érzését, hogy sikerült ugyanakkora lépést tenniük az évközi fejlesztésekkel, mint 2009-ben, amikor már késő volt utolérni Buttont és a Brawn-istállót.
Christian Horner csapatfőnök: „Úgy hagyjuk el Spanyolországot, hogy biztosak lehetünk benne, mienk a leggyorsabb autó. Sebastian ellenállhatatlan teljesítménye és Mark felzárkózása is ezt támasztja alá, Seb esetében azonban nehéz feldolgozni a balszerencsénket. Képesek voltunk megkímélni a gumikat, ami a Kanadában történtek után különösen örömteli. A konstruktőr-világbajnokságban növeltük az előnyünket, ez is olyan plusz, amibe kapaszkodnunk kell a valenciai hétvége után.”
LOTUS
Kimi Räikkönen ugyanolyan elkenődött volt az eredményhirdetéskor, mint Romain Grosjean a boxutcába visszatérve kiesése után. Pedig a finn a második helyezésével 18 pontot szerzett, az idén harmadszor állt fel a dobogóra. Talán az lehetett a gondja, hogy Romain Grosjean ezúttal is gyorsabb volt nála, egészen a kieséséig, és hogy a Lotus a meleg napon sem tudta tartani Vettel versenytempóját. Pedig előzetesen mindenki az arany-fekete autókat tartotta a fő esélyesnek.
Éric Boullier csapatfőnök: „Nem lehetünk csalódottak a teljesítményünk miatt, hiszen sok csapat fejlesztett a futam előtt. Ha nem vesszük a kieséseket, mindkét autónk simán az első ötben zárt volna, amire büszkének kell lennünk. Sikerült javítanunk időmérős teljesítményünkön, most már elhihetjük, nem az a kérdés, nyerünk-e, hanem az, hogy mikor. Jó érzés, hogy a Ferrari üldöz minket a konstruktőr-vb-ben.”
MERCEDES
Michael Schumacher a visszatérése óta először állhatott fel a dobogóra, köszönhetően késői kerékcseréjének, amely során lágy gumikat kapott, és Webberrel együtt előretört a mezőnyön. Éppen Webber jelentése miatt panaszolta be a Red Bull, hogy sárga zászlós figyelmeztetés ellenére használta a DRS-t a 12-es kanyar előtti egyenesben. Nem büntették meg, és bár azt lehetne gondolni, hogy a sportfelügyelők megértésének oka a német személyének és régóta várt bravúrjának szólt (nagy botrány kerekedett volna abból, ha elveszik tőle a dobogós helyezést), a felügyelők indoklása szerint Schumacher a dupla sárga zászló láttán azonnal bezárta a légterelőjét, és a szektorban három tizeddel lassabb részidőt jegyzett, mint Webber.
Nico Rosberg egykiállásosra tervezett stratégiáját a végén módosította a csapat, a német az utolsó körben öt helyet javítva a 6. helyre jött fel.
Ross Brawn csapatfőnök: „Michael megmutatta, hogy ha megkapja a megfelelő autót, bármilyen bravúrra képes. Nico is a sírból hozta vissza a futamot, nagyon rossz helyzetbe kerültünk menet közben, de reagálnunk kellett, és a hajrában végül minden összejött.”
WILLIAMS |
FORCE INDIA |
SAUBER |
TORO ROSSO |
CATERHAM |
MARUSSIA |
HRT |
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:44:16.649 |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 6.421 mp h. |
3. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 12.639 mp h. |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 13.628 mp h. |
5. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 19.993 mp h. |
6. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 21.176 mp h. |
7. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 22.866 mp h. |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 24.653 mp h. |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 27.777 mp h. |
10. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 35.961 mp h. |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 37.041 mp h. |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 54.630 mp h. ** |
13. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:15.871 p h. |
14. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:34.654 p h. |
15. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:36.551 p h. |
16. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1 kör h. |
17. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1 kör h. |
18. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1 kör h. |
19. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 2 kör h.* |
*nem ért célba. **20 másodperces büntetés baleset okozásáért | ||||
FELADTÁK | megtett körök | |||
Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 40 | |
Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 33 | |
Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 33 | |
Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 26 | |
NEM INDULT | ||||
Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | betegség miatt | |
Leggyorsabb kör: Rosberg (54. kör) 1:42.163 |
Győzelem | Dobogó | Pontszerzés | Pont | ||
1. | Fernando Alonso | 2 | 4 | 8 | 111 |
2. | Mark Webber | 1 | 1 | 7 | 91 |
3. | Lewis Hamilton | 1 | 4 | 7 | 88 |
4. | Sebastian Vettel | 1 | 2 | 6 | 85 |
5. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 6 | 75 |
6. | Kimi Räikkönen | – | 3 | 7 | 73 |
7. | Romain Grosjean | – | 2 | 4 | 53 |
8. | Jenson Button | 1 | 2 | 4 | 49 |
9. | Sergio Pérez | – | 2 | 4 | 39 |
10. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
11. | Paul di Resta | – | – | 5 | 27 |
12. | Kobajasi Kamui | – | – | 4 | 21 |
13. | Michael Schumacher | – | 1 | 3 | 17 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 4 | 17 |
15. | Bruno Senna | – | – | 4 | 16 |
16. | Felipe Massa | – | – | 3 | 11 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 176 |
2. | McLaren-Mercedes | 137 |
3. | Lotus-Renault | 126 |
4. | Ferrari | 122 |
5. | Mercedes | 92 |
6. | Sauber-Ferrari | 60 |
7. | Williams-Renault | 45 |
8. | Force India-Mercedes | 44 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 6 |