Sebastian Vettel a Kanadai Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén már jelezte, hogy jó eséllyel száll harcba a pole pozícióért, és meg is szerezte azt. A Red Bull kétszeres világbajnoka több mint három tizedmásodperccel verte meg a második helyezett Lewis Hamiltont,éppen azon a pályán mutatott ilyen dominanciát, amelyen talán a legjobban várhattuk, hogy ezredek fognak dönteni.
A második sor Fernando Alonsóé és Mark Webberé lett, a harmadikból Nico Rosberg és Felipe Massa indulhat a magyar idő szerint vasárnap 20 órakor rajtoló viadalon.
ELŐZMÉNYEK
A Mercedes-istálló az edzés előtt elárulta, hogy Nico Rosbergnek a 3. szabadedzésen azért kellett fél kör után leállnia a pálya mellett, mert az üzemanyagot a tartálytól a motorhoz szállító cső meghibásodott. A legutóbbi négy versenyen a legtöbb pontot szerző német így nem tudott körözni a tréningen, amelyen az ő eredménye nélkül is az első 15 helyezett egy másodpercen belül végzett egymáshoz képest.
Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója az időmérő előtt Lewis Hamiltont látta az időmérő esélyesének. „Lewisé lesz a pole, de nagggyon szoros lesz" – írta a twitteren.
Közben a Red Bullról kiderült, hogy a Kanadai Nagydíjon módosítania kellett az első kerekét, amelynek rögzítő tömbjén keresztül az áramló levegő nemcsak a fékek hűtésére szolgált, hanem aerodinamikai szerepe is volt. A légáramlat útvonalát eltömítették, Vettel így is a leggyorsabb volt a 3. szabadedzésen.
A tréning után Räikkönent vizsgálták a sportfelügyelők (akik között a korábbi pilótákat Martin Donnelly képviseli), de a finn a megcsúszással kísért boxutcába hajtását megúszta 2500 eurós bírsággal.
1. SZAKASZ
Az aszfalt az edzés megkezdésekor 42 fokos volt, ennyire meleg aszfalton még nem száguldottak a pilóták ezen a hétvégén. A levegő 24 fokos, de a napon sokkal melegebbnek érződik.
A szakaszt Nico Rosberg nyitotta meg lágy gumijain.
A szokásos kérdés az volt: a három kiscsapat (amelyek közül a HRT egyértelműen a Marussia elé került ezen a hétvégén, de a Caterhamtől azért elmaradt) pilótái mellett ki lesz a hetedik kieső?
A Toro Rosso rádióbeszélgetéséből kiderült, Ricciardo 5 lágy és 4 szuperlágy gumis mért kört tervezett. A Marussia pilótái azonnal a piros betűs szuperlágy gumikon hajtottak a pályára.
Rosberg 1:18.7-tel nyitott, Di Resta 1:16.999-cel állt korán az élre. A két Red Bull maradt legtovább a boxban, no meg a HRT jó formájától feldobott De la Rosa. A többiek első mért körei után Alonso állt az élen 1:15.121-gyel.
A 8. percben már csak Vettel volt a boxban, Alonos mögé Hamilton és Schumacher zárkózott fel, majd a legjobb középső szektort futó Massáé lett a 3. hely.
A 10. percben Hülkenberg ugrott az élre a Force Indiával – 1:15.106-tal. Lágy gumikon, a menete 4. mért körében érte el. Alonso 1:14.916-tal válaszolt.Vettel is kijött a boxból, 9 perc maradt hátra.
Felhők érkeztek a pálya fölé, az aszfalt hőmérséklete 37 fokra csökkent, Schumacher 1:14.892-vel az élre állt.
Hátul Kovalainen és Petrov megelőzte Vergne-t. Vettel az első mért körével a 4. helyre jött fel. A Sauberekre és Räikkönen Lotusára felkerültek a szuperlágy gumik.
Hosszúság: 4.361 km Rajt (magyar idő szerint): 20.00 |
Vettel másodikra 1:14.743-mal az élre állt lágy abroncsain. A 162. nagydíjrajtjára készülő Räikkönen– aki ezzel maga mögött hagyja Mika Häkkinent, és a legtöbb futamon induló finn F1-es pilóta lesz– nehezen talált tiszta utat a pályán, túl nagy volt a forgalom. A 14. helyen állva kezdte meg gyors körét.
Vettel 1:14.661-re javított, Button feljött a 2. helyre. Räikkönentől csak a 14. pozíció megcsípésére futotta.
A kiesőzónában továbbra is Vergne szenvedett, a francia az utolsó percben is Petrov mögött, a 19. helyen állt. Utolsó mért köre előtt csapattársa, Ricciardo volt a 17. Vergne nemhogy nem javított, Kovalainen is megelőzte, így csak a 20. lett.
A kiesőzónából Kovalainené lett a 18. rajthely, mögötte Petrov, Vergne, De la Rosa, Glock, Pic és Karthikeyan sorakozhat fel a rajtrácson. De la Rosa a Monacói GP után újabb bravúros időmérővel javította a HRT-n belüli hangulatot.
Az élen Vettel zárt a két McLaren előtt, az első 10 négy tizeden belül volt.
2. SZAKASZ
Ricciardo ment ki elsőként a pályára.
A mérnököknek számolniuk kellett, mert a két gumikeverék között a legnagyobb különbség is 8 tizedmásodperc, de a többség esetében ennél jóval kevesebb. Ráadásul a szuperlágy gumik is tartósak, előfordulhat, hogy a Monacói GP-hez hasonlóan egy kerékcserével végig lehet menni a versenyen.
Ricciardo a szuperlágy gumin 1:15.995-tel kezdett, Kobajasi 1:15.454-gyel megelőzte.
A Ferrari pilótái a lágy gumikat választották, a többiek a szuperlágyon haladtak. Rosberg 1:14.568-cal állt az élre, őt Hamilton 1:14.510-zel megelőzte. A szombaton csúcsformát mutató Vettel 1:14.187-tel jelezte, itt ő az úr.
Vettel mögött Webber, Hamilton, Rosberg, Schumacher és Button sorakozott. A 16. helyen álló Alonso visszajött a boxba. Hamilton feljött a 2. helyre. Button szenvedett az autójával, elfékezte magát.
Félidőnél Di Resta, Maldonado, Senna, Kobajasi, Pérez, Ricciardo és Alonso állt kieső helyen. A spanyol a hajrára kijött a szuperlágy gumikon.
Alonso 1:14.314-gyel feljött a 2. helyre. Räikkönen került kiesőhelyre, a finn a boxban várt, 3 perc maradt.
Egy-egy utolsó körre kijött a két Lotus, Grosjeannak is szüksége volt már gyors körre, akárcsak Massának. Viszont mindkét Force India a tízben volt.
Csak az első hat – a Red Bullok, a Mercedesek, Alonso és Hamilton – maradt a boxban a hajrára.
Massa a 10. helyre jött fel, de Hülkenberg visszavágott. A végén Massa nevethetett, no meg Button, aki a 10. helyen jutott tovább, miután Maldonado legjobb első szektor után a célegyenesre fordító kanyarban kis híján a falnak ütközött, és lelassult. Bravúr helyett (bár a helyzet megmentése önmagában egyfajta bravúr volt) a 17. rajtkocka lett az övé, csapattársa, Bruno Senna mellől indulhat.
Előttük Kobajasié let a 11., Räikkönené a 12., Hülkenbergé a 13., Pérezé a 15. rajtkocka. Räikkönen ezek után a versenytempójában bízhat, ami igencsak biztató – Bahreinben a 11. helyről indulva lett 2.
3. SZAKASZ
A záró tíz percet Hamilton nyitotta meg. Button lágy gumikon ment ki a pályára. Di Resta mért kör nélkül visszament a boxba, Button 1:18.632-es idővel állt az élre, megelőzve Hamiltont.
Massa 1:14.465-tel az élre állt Grosjean és Rosberg elé, de Vettel óriási körön volt. Hamilton állt az élre átmenetileg, Vettel 1:13.905-tel vezetett.
Alonso feljött a 2. helyre, de 25 századdal kikapott a vb-címvédőtől. Az első roham után Vettel, Alonso, Hamilton, Massa, Webber, Grosjean, Rosberg, Schumacher, Button, Di Resta volt a sorrend.
Buttonon kívül mindenki visszajött még egy körre, de Vettel érinthetetlennek tűnt, tavalyi önmagát idézte. Nagyon élvezte a vezetést, elsőként ment a pályán, 1:13.784-re javított, de Alonso és Hamilton is jó körön volt.
Hamilton 1:14.087-ig jutott az első sorba, Alonso nem tudott javítani. Webber feljött a 4. helyre, Massát megelőzte Rosberg. Schumacher elszámolta magát, nem maradt ideje gyors körre.
A végén Vettelé lett az első rajtkocka Hamilton és Alonso előtt – a szabadedzések nem hazudtak.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:13.784 | átlag: 212.777 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:14.087 | 0.303 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:14.151 | 0.367 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:14.346 | 0.562 |
5. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:14.411 | 0.627 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:14.465 | 0.681 |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:14.645 | 0.861 |
8. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:14.705 | 0.921 |
9. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:14.812 | 1.028 |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.182 | 1.398 |
11. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:14.688 | |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:14.734 | |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:14.748 | |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:15.078 | |
15. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:15.156 | |
16. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:15.170 | |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:15.231 | |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:16.263 | |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:16.482 | |
20. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.602 | |
21. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:17.492 | |
22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:17.901 | |
23. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:18.255 | |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:18.330 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Vettel | 1:14.661 | 1. | Vettel | 1:14.187 |
2. | Button | 1:14.799 | 2. | Alonso | 1:14.314 |
3. | Hamilton | 1:14.891 | 3. | Hamilton | 1:14.371 |
4. | Schumacher | 1:14.892 | 4. | Webber | 1:14.479 |
5. | Alonso | 1:14.916 | 5. | Schumacher | 1:14.480 |
6. | Webber | 1:14.956 | 6. | Rosberg | 1:14.568 |
7. | Maldonado | 1:14.979 | 7. | Grosjean | 1:14.627 |
8. | Senna | 1:14.995 | 8. | di Resta | 1:14.639 |
9. | Räikkönen | 1:14.995 | 9. | Massa | 1:14.641 |
10. | di Resta | 1:15.019 | 10. | Button | 1:14.680 |
11. | Rosberg | 1:15.098 | 11. | Kobajasi | 1:14.688 |
12. | Kobajasi | 1:15.101 | 12. | Räikkönen | 1:14.734 |
13. | Hülkenberg | 1:15.106 | 13. | Hülkenberg | 1:14.748 |
14. | Grosjean | 1:15.163 | 14. | Ricciardo | 1:15.078 |
15. | Massa | 1:15.194 | 15. | Perez | 1:15.156 |
16. | Perez | 1:15.326 | 16. | Senna | 1:15.170 |
17. | Ricciardo | 1:15.552 | 17. | Maldonado | 1:15.231 |
18. | Kovalainen | 1:16.263 | |||
19. | Petrov | 1:16.482 | |||
20. | Vergne | 1:16.602 | |||
21. | de la Rosa | 1:17.492 | |||
22. | Glock | 1:17.901 | |||
23. | Pic | 1:18.255 | |||
24. | Karthikeyan | 1:18.330 | |||
Az első tíz helyezett harmadik szakaszbeli eredménye az első táblázatban látható. |