„Többször is megvizsgáltuk, mi történhetett Sebastian autójában, mert elsőre semmit sem találtunk – mondta Rob White, a Renault motorsportrészlegének ügyvezetője. – Aztán kiderült, hogy a Red Bullban már a biztonsági autó beküldése előtt túlhevült a generátor, és a safety car mögötti körözés csak lassította a folyamatot, amely a verseny újraindításakor ismét felgyorsult, és az autó leállt.”
A Heikki Kovalainennel saját hibájából ütköző Vergne már korábban több kritikát kapott a Red Bull családon belülről túlságosan agresszív stílusa miatt, és a mostani 10 rajthelyes büntetése mellett kirótt 25 ezer eurós bírságáról is azt mondta a munkáltatója, saját zsebből kell kifizetnie. A francia helyzetét tovább rontotta volna, ha arra jutnak a Renault-nál, hogy a generátor a lassú körözés miatt hevült fel, és Vettel tulajdonképpen miatta esett el a biztos győzelemtől.
Vetteléhez hasonló meghibásodás miatt esett ki Romain Grosjean, a Lotus versenyzője is.
„Romain autójában hirtelen, előzetes jelzés nélkül hibásodott meg a generátor” – mondta White, hozzátéve, hogy a jövő hét végi Brit Nagydíjra másik generátorral látják el partnereiket – a Red Bull és a Lotus mellett a Williamst és a Caterhamet.
Vagy módosítják a mostanit, vagy a tavaly hibátlanul működő verziót szállítják Silverstone-ba, de mindenképpen egyeztetnek a csapatokkal, amelyek aerodinamikai módosításokkal javíthatják az eszköz hűtését.