Bár a Lotus a Monacói Nagydíj után kijelentette, hogy a hűvös idő nem kedvez neki, Romain Grosjean a délelőtti szabadedzésen a mezőny leggyorsabb pilótájának bizonyult. Az eső utána sem állt el a Brit Nagydíj helyszínén, a GP2-es mezőny szabadedzését két baleset miatt megszakították, majd végleg leintették idő előtt.
A csapadék továbbra is hullott, a levegő és az aszfalt egyaránt 17 fokos volt.
Száguldás a világháborús reptéren – pályabemutató |
Az angliai eső megtörheti Vettel lendületét – csapatelőzetes |
Grosjean volt a leggyorsabb a silverstone-i esőben – 1. szabadedzés |
Elsőként Timo Glock hagyta el a boxutcát. Több csapatnál azzal számoltak, hogy az első 15-20 percben intenzív eső csillapodik a későbbiekben, ezért érdemesebb várni a pályára futással. Alonso és Räikkönen nem így gondolkodott, Glock után eredtek.
Az első edzéshez hasonlóan mindenki a teljesen vizes pályára való, kék feliratos gumikat használta.
A Pirelli intermediate és esős gumijai vizes aszfalton egyáltalán nem kopnak, ilyen körülmények között szinte bármeddig mehetnek velük a pilóták. Persze a verseny más lesz: ha szorosan egymás mögött haladnak az autók, nem marad teljesen nedves az útfelület az ideális íven, így nehéz elképzelni, hogy a versenyt kerékcsere nélkül teljesítse valaki.
Glock 2:11.964 perces idővel kezdett.
A silverstone-i pálya üzemeltetői 60-80 ezer embert vártak péntekre, ami az esőben hatalmas forgalmi dugót okozott a pályára vezető utakon; volt, akinek négy órájába telt, hogy közeli szállásáról a pályáig érjen.
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
Bruno Senna 2:10.215-tel az élre állt, Alonso és Räikkönen mért kör nélkül ment vissza a boxba. Szakadt az eső, hosszú percekig senki sem volt kint a pályán, majd Glock törte meg a csendet.
Miután a német a boxba ment, jó tíz percen át semmi sem történt, csak esett az eső. A rekordszámú pénteki közönség az első 20 percben két mért kört láthatott, és további két versenyző próbakörét. A nézők egy része elindult hazafelé, hogy időben kijusson, s megelőzze a későbbi káoszt.
Fél óra telt el, továbbra sem volt mozgás.
Az F1-es csapatokat időjárási információkkal ellátó Meteo France azt jósolta, hogy az eső 15.50 körül áll el – vagyis ekkor úgy állt, hogy ha ez az előrejelzés beválik, az edzés utolsó 40 percét használhatják a csapatok arra, hogy készüljenek a szombati folytatásra.
A Brit Nagydíjon Nigel Mansell képviseli a korábbi pilótákat a sportfelügyelő testületben. A GP3-as sorozatban is akadt feladatuk a bíráknak, és sajnos éppen Kiss Pál Tamást büntették meg, a péntek délelőtti szabadedzést 2. helyen záró magyar pilótát a sárga zászlós figyelmeztetés figyelmen kívül hagyásáért tíz rajthellyel megbüntetik a szombati futam előtt.
Az eső pedig elállt, így Kobajasi a tréning derekán a pályára hajtott, a közönség által ovációval fogadott japánt pedig Pic követte. A boxban Hamiltion integetése is elég volt, hogy a célegyenesben ülő nézők hangorkánban törjenek ki.
Kobajasi 2:04.198 perces idővel kezdett. Alonso és Massa is a pályára hajtott, a spanyol intermediate gumikat kapott.
Közben a boxutcában sétáló Hamiltont a Caterham beinvitálta a garázsába, de az angol udvariasan visszautasította az ajánlatot, és visszatért a McLarenhez.
Kobajasi 1:59.405 percesre javította a legjobbját. Pérez 1:59.089-cel megelőzte csapattársát, a két Sauber tempója pedig másokat is a pályára csábított. Vettel és Alonso is elhagyta a boxutcát.
Kobajasi 1:58.894-gyel vezetett ismét, miközben Pérez az edzés leggyorsabb első szektorát követően a másodikban lecsúszott az útról. Ő vissza tudott térni, Senna viszont nem, csúnyán összetörte a Williams-Renault-ját a Brooklands-kanyarban.
Fél órával a vége előtt piros zászlóval megszakították az edzést.
Az újraindítás előtt Kobajasi, Pérez, Massa, Hülkenberg, Vettel, Senna, Kovalainen, Petrov, Glock volt a sorrend, a többiek nem futottak mért kört. 22 perccel a tréning vége előtt újraindulhatott a száguldás.
Kobajasi az elsők között hajtott ki a pályára, legjobbját 1:57.613-ra javította, Schumacher jött fel mögé a második helyre. Webber és De la Rosa negyedórával a leintés előtt még nem volt kint a pályán.
A kissé átépített McLarennel száguldó Hamilton 1:56.345-tel az élre állt. Ekkor sokan voltak kint, az ideális ív gyorsan száradt, a pálya gyorsult. Hamilton számára jó hír, hogy az első szabadedzésen gond nélkül használta a valenciai versenyen az autójában lévő motort, ami azért fontos, mert a csapat attól tartott, hogy javíthatatlan kár esett rajta a Maldonadóval történt ütközés során. A versenyzők egy idény alatt nyolc erőforrást használhatnak el, ezért nem mindegy, hogy épen maradnak-e egy-egy baleset után.
A pálya nem száradt elég gyorsan ahhoz, hogy átmeneti gumikat használjanak rajta, a zöld betűs intermediate-ekkel száguldók továbbra is csúszkáltak. Vettel öt perccel a leintés előtt szektoronként öt-öt másodpercet kapott Hamiltontól az átmeneti abroncsokon.
Újra eleredt az eső, így Hamilton időeredménye már nem került veszélybe a záró percekben. Webber ment egy kört mutatóban, de értékelhető eredményt nem tudott felmutatni. A legtöbb kört ezúttal is Kobajasi jegyezte, akárcsak délelőtt.
Az edzés csattanója Alonsóé volt: az egyik egyenes szakaszon megcsúszott a Ferrarija, a füvön átsodródva a gumifalnak ütközve elvesztette az első légterelőjét, de vissza tudott hajtani a boxba.
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:56.345 | átlag: 182.282 km/ó | 8 kör |
2. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:56.474 | 0.129 mp h. | 16 |
3. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:56.545 | 0.200 | 12 |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:56.567 | 0.222 | 9 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:57.493 | 1.148 | 13 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:57.948 | 1.603 | 9 |
7. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:58.580 | 2.235 | 10 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:58.897 | 2.552 | 8 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:58.943 | 2.598 | 12 |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:59.015 | 2.670 | 14 |
11. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:59.429 | 3.084 | 9 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:59.472 | 3.127 | 6 |
13. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:59.476 | 3.131 | 10 |
14. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:59.854 | 3.509 | 7 |
15. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 2:00.565 | 4.220 | 7 |
16. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 2:00.820 | 4.475 | 11 |
17. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 2:01.099 | 4.754 | 6 |
18. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 2:01.348 | 5.003 | 12 |
19. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 2:03.719 | 7.374 | 8 |
20. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 2:04.774 | 8.429 | 8 |
21. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | idő nélkül | 1 | |
22. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | idő nélkül | 2 | |
23. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | idő nélkül | 1 | |
Pedro de la Rosa (spanyol, HRT-Cosworth) nem jött ki a boxból. |