A DRS-használata sárga zászlós figyelmeztetésnél az idén már többször is nagy port kavart. Előbb a Spanyol Nagydíjon, amikor Felipe Massát és Sebastian Vettelt boxutcai áthajtásos büntetéssel sújtották, mert nyitott hátsó légterelővel száguldottak át a célegyenesen Michael Schumacher és Bruno Senna ütközése után.
Aztán azért, mert Schumacher az Európai GP utolsó körében Pastor Maldonado és Lewis Hamilton karambolját követően szintén használta a DRS-t, de elmaradt a büntetés. A sportfelügyelő testület utóbbi esetben Schumacher szektoridejét előbbre tartotta, mint a DRS ki- vagy bekapcsolását, és úgy ítélte meg, hogy a német eléggé lelassított ahhoz, hogy elkerülje a veszélyt – a német végül lassabban ment át a pályaszakaszon, mint az őt az eset miatt bepanaszoló Mark Webber.
Charlie Whiting versenyigazgató a Brit Nagydíj előtt elmondta a pilóták gyűlésén, hogy nem a KERS és a DRS használatából fogják megállapítani, hogy valaki lassított-e, és hogy a közönséget se bizonytalanítsák el, a DRS-zónában történő baleset esetén központilag kikapcsolják az előzést segítő alkalmazás aktiváló rendszerét. Persze Massán és Vettelen már nem segít, nagyrészt az ő kárukon okult az FIA.
„Sohasem volt olyan szabály, amely szerint a sárga zászlós zónában tilos a DRS használata. Csak az volt a fontos, hogy lelassítsunk, és ezzel elkerüljük, hogy balesetveszélyes sebességgel érkezzünk a veszélyes zónába” – mondta Schumacher még a Brit Nagydíj előtt, megmagyarázva, miért nem kapott büntetést Valenciában, ahol harmadik lett.