Vettel kontra Mercedes a hazai dicsőségért a Német GP-n

Vágólapra másolva!
2012.07.19. 16:04
null
Vettel még sohasem tudott nyerni hazai versenyén (Fotó: Action Images)
Az 59. Német Nagydíjjal folytatódik a 2012-es Formula–1-es idény, amelyben Sebastian Vettel első hazai futamgyőzelmére hajt. Nem lesz ezzel egyedül, mert a Mercedes-istálló is feni a fogát a hockenheimi dicsőségre, míg a McLarennél amolyan „most vagy soha” hangulat uralkodik, és akkor még nem beszéltünk az idén mindenhol esélyesnek számító Fernando Alonsóról. Beharangozó.

 

RED BULL

Sebastian Vettel

Egyre több helyen hangzik el, hogy Vettel még sohasem nyert júliusban, márpedig a csapata (osztrák licenc ide vagy oda, a Milton Keynes-i központ miatt a Brit GP-n van otthon a Red Bull) és a saját hazai versenyét is évről évre ekkor rendezik meg. Silverstone-ban valóban jobbnak tűnik nála Mark Webber, de a Német GP-s nyeretlenségért inkább Vettel okolható.
Kilátások. Az elmúlt három évben Vettel volt második, harmadik és negyedik is hazájában, de a tendencia nem alakul kedvezően. Ám a tavaly egyértelműen jelentkező hazai görcsösséget illene legyűrnie.

„Hockenheim mindössze fél órára van a szülővárosomtól, a futamon ezért ott lesz a családom és sok ismerősöm is, akik előtt mindig különleges érzés versenyeznem. Különböző szériákban is versenyeztem már a pályán, de nem tudtam még megnyerni a Német GP-t, de természetesen nagyon szeretném..."

Mark Webber

59. NÉMET NAGYDÍJ
PÉNTEK
10.00–11.30: 1. szabadedzés
14.00–15.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

Annak ellenére is kevesen hisznek Webber világbajnoki hadjáratában, hogy 16 ponttal megelőzi csapattársát, általános nézet, hogy Vettel előbb-utóbb vissza fogja előzni az ausztrált. Ám az új szerződését a múlt héten aláíró Webber csúcsformában van, és komolyan gondolja, hogy a 2010-es idényhez hasonló szezonja lehet, jobb befejezéssel.
Kilátások. Két éve silverstone-i győzelme után szürke versenye volt Hockenheimben (a 4. helyről indulva 6. lett), amely az egymást váltó két német pálya közül egyértelműen kevésbé fekszik neki.

 

McLAREN

Jenson Button

A Brit GP után újabb olyan verseny következik, amelyen még sohasem állt dobogóra, és mivel a formájában semmiféle javulás nem tapasztalható (hét pont a legutóbbi hat versenyen), nehéz arra gondolni, hogy most megváltozik a helyzet.
Kilátások. A McLaren Silverstone-ban a nagy esőzések miatt nem tudta tökéletesen alkalmazni fejlesztéseit, amelyektől az egész csapat sokat vár. Button szerint fordulópont lehet a Német vagy a Magyar GP.

„Sok múlik ezen a két viadalon, nagyon fontos, hogy kihasználjuk a lehetőségeinket, és hogy tökéletesen felkészüljünk az időmérőre és a versenyre. Több van a kocsiban, mint amit Valenciában és Silverstone-ban mutattunk, de nem tudjuk pontosan, hol állunk az erősorrendben."

Lewis Hamilton

A futam 2008-as győztese 100. nagydíjrajtjára készül, amelyen az ünneplésen kívül a valenciai és silverstone-i sikertelenség után nagy szüksége lesz a jó eredményre, hogy ne kerüljön kilátástalan helyzetbe az összetettben.
Kilátások. Szintén a csapat fejlesztéseiben bízhat. 2009-ben a gyatra idénykezdet után Németországban jött el a pillanat, amely során elhitte, hogy futamot nyerhet, s bár az idén nem volt reménytelen a helyzete, az utóbbi hetek után hasonló élményre lesz szüksége.

VASÁRNAPRA KITISZTUL AZ IDŐ
Az F1-es mezőnynek Hockenheimben nem kell annyira hűvös idővel számolnia, mint a két héttel ezelőtti Brit Nagydíjon, de kánikula sem lesz. Az időjósok szerint a hétvége során nemigen emelkedik 24 Celsius-fok fölé a hőmérséklet, és a pénteki, valamint szombati edzésnapon az eső sem elképzelhetetlen. Az esős verseny viszont kizárható. Péntekre változóan felhős időt jósolnak, délután az eső valószínűsége 40 százalék lehet, a hőmérséklet 20-22 Celsius-fok lesz. Szombaton láthatjuk a legkevésbé a napot, a sűrű felhőkből az eső valószínűsége 60 százalék, a hőmérséklet a péntekihez hasonló lesz. A verseny napjára várhatóan kitisztul az ég, és minimális, legfeljebb öt százalék lesz az eső valószínűsége. Ez lesz a legmelegebb nap, 24 fok köré emelkedhet a hőmérséklet, a napsütés miatt az aszfalt ezúttal is a verseny napján lehet a legmelegebb, ami fejtörést okozhat a csapatoknak.

„El sem hiszem, hogy már a századik versenyemre készülök, ez is azt bizonyítja, hogy az F1-ben rohan az idő. A pályáról annyit, hogy mindig is bánni fogom, hogy nem versenyezhettem a klasszikus vonalvezetésén, amelyen a hosszú egyenesek bevitték az erdőbe a pilótákat, és óriási sebességgel hatalmas csatákat vívtak.”

 

FERRARI

Fernando Alonso

Bombaformában érkezett Németországba a spanyol, aki két éve Felipe Massa segítségével nyert Hockenheimben, és csapattársa javuló formáját látva nem elképzelhetetlen, hogy ezúttal is igénybe veheti a brazil támogatását.
Kilátások. A legutóbbi öt versenyből négyet a dobogón zárt, és semmi sem utal arra, hogy Hockenheimben esélytelen volna erre. A kaotikus idény egyik biztos pontjává vált, mindenhol számolni kell vele.

Felipe Massa

Javuló formája, no meg Webber Red Bullnál maradása miatt egyre inkább úgy tűnik, hogy jövőre is a Ferrarinál marad, de a Scuderia nem akarja, hogy elkényelmesedjen, s ezt a honlapjára feltett hivatalos csapatblogban tudatta a nyilvánossággal.
Kilátások. A 2009-es hungaroringi balesete óta egyszer került közel a futamgyőzelemhez: két éve itt, amikor a csapat rászólt, engedje el Alonsót. A csapatutasítás látszólag nagyobb törést jelentett a karrierjében, mint az egy évvel korábbi súlyos sérülése, de mostanában úgy tűnik, ki tudja heverni.

HOCKENHEIMRING

A pálya adatai:
Hosszúság: 4.574 km
Teljes versenytáv: 67 kör (304.458 km)
Pályacsúcs: 1:13.306 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
Versenyen futott leggyorsabb kör: 1:13.780 (Kimi Räikkönen, McLaren, 2004)

A tavalyelőtti verseny:

Pole pozíció: Sebastian Vettel (1:13.791; Red Bull)
Futamgyőztes: Fernando Alonso (1:27:38.864; Ferrari)
Leggyorsabb kör: Sebastian Vettel (1:13.791; Red Bull)

Hivatalos honlap: www.hockenheimring.net

„Nagyon fontos nekem a világbajnoki pontverseny, és tudom, hogy a jelenlegi 13. helyezésemnél többre vagyok hivatott. A célom, hogy az év végéig a legjobb hatba vagy a legjobb ötbe verekedjem magam.”

 

MERCEDES

Michael Schumacher

Massához hasonlóan a legutóbbi versenyeken kezdte el gyűjtögetni a pontokat, igaz, előtte korábban is adódott lehetőség erre, úgyhogy nála ez nem a formáját, hanem inkább a szerencséjét tükrözi.
Kilátások. A hockenheimi pálya 2002-es átépítése után a páros években megnyerte a hazai versenyét, de visszatérése évében, 2010-ben csak kilencedik lett. Az idén már bebizonyította, hogy képes a dobogóért csatázni, Hockenheimben is ez lesz a célja.

„Német pilótaként lehet tudni, hogy az összes szurkoló mögötted áll, ami kiváló érzés, és még jobban tud motiválni. Sok Mercedes-dolgozó lesz a nézőtéren, és szeretnénk őket boldoggá tenni, hogy mindenkinek legyen oka végén az ünneplésre" – mondta Schumacher, aki 2006-ban még utolsó németként tudott nyerni a versenyen.

Nico Rosberg

Nemrég bemutatott kiváló menetelése véget ért, a vb-pontversenyben visszacsúszott a két Lotus-pilóta közé, ami a két autó teljesítményét látva még mindig hízelgő számára.
Kilátások. Silverstone-ban sokkal többet vártunk a Mercedestől annál, amit nyújtani tudott, Rosberg a korábbi éveit idézve szürkült bele a középmezőnybe, pedig előtte már a vb-címről beszéltek a csapatnál. Ha ezúttal sem áll dobogóra, bebizonyosodik, hogy túl korai volt a derűlátás.

 

LOTUS

Kimi Räikkönen

A legutóbbi hat versenyen pontot szerzett, aminél csak a vb-éllovas Alonso aktív sorozata hosszabb. Megbízhatóságának köszönhetően feljött a vb-pontverseny ötödik helyére, a legújabb célpontja pedig a gyengélkedő Hamilton.
Kilátások. A Lotusnak egy igazán jó időmérő edzésre van szüksége ahhoz, hogy futamgyőzelmet arasson. Ha sikerül egy körön is felvennie a versenyt a Red Bull és a Ferrari autóival, meglehet a diadal.

Romain Grosjean

Csapattársa is kiváló formát mutat, mégis egyre többen látják úgy, hogy Grosjean a csapat hosszú távú reménysége – ennek jele volt, hogy például Valenciában a francia kapta meg a gárda egyetlen új első légterelőjét.
Kilátások. A rendszeresen rajtbalesetekbe keveredő Grosjean Silverstone-ban azt mondta, akkor kerülhetné el az incidenseket, ha az első sorból rajtolna (Jackie Stewart szerint más útja is van ennek, s ezt illetően felajánlotta, hogy elbeszélget Grosjeannal). Hockenheimben biztosan nem fog, mert váltócsere miatt öt rajthellyel hátrébb sorolják. Újfent reszkethet a középmezőny.

A TOVÁBBI CSAPATOK
FORCE INDIA

Paul di Resta

 

A Brit Nagydíj első körében Grosjeannal ütköző skót még mindig nem talált új menedzsert Lewis Hamilton édesapja helyett, de a Jenson Button által nemrég létrehozott menedzseriroda másik vezetője már felajánlotta segítségét a pilótának, aki iránt van érdeklődés legalább egy élcsapattól.

Nico Hülkenberg

 

A Német Nagydíj előtt vele és Timo Glockkal nem számolnak azok, akik hazai pilótákat várnak a dobogóra, pedig a Force India az elmúlt versenyeken egyre több jelét adta annak, hogy odaérhet a pódiumra, Ám ehhez az idény előrehaladtával egyre több szerencse kellene.

SAUBER

Kobajasi Kamui

 

Sergio Pérez két dobogós helyezése, valamint a silverstone-i boxutcában történő baleset után törvényszerű volt, hogy elindulnak a pletykák a japán esetleges év végi leváltásáról. Kobajasinak jó eredmény kell ahhoz, hogy elhallgattassa ezeket a szóbeszédeket, mert még a végén valóra válnak.

Sergio Pérez

 

Elképesztő sebességet mutatott a Brit Nagydíjon, egészen addig, amíg Pastor Maldonado ki nem lökte. Érthető volt a venezuelaival szembeni dühe, de Hockenheimben javíthat. A csapat is azok közé tartozott, amelyek a brit eső miatt nem tudták tökéletesíteni fejlesztéseik hatását, és a Német GP-n finomhangolnak.

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo

 

Mark Webber új szerződése miatt egyelőre bezárult a Red Bullhoz vezető kapu a Toro Rosso pilótái előtt, a legjobb esetben 2013-ban is a faenzai gárdánál kell bizonyítaniuk.

Jean-Éric Vergne

 

A szakmában sűrűsödő bírálatok ellenére a napokban megnyugtató dicséretet kapott Franz Tost csapatvezetőtől. Az osztrák szakember szerint a jobb autó lenne a fejlődés kulcsa.

WILLIAMS

Pastor Maldonado

 

Silverstone-ban folytatta ámokfutását, pedig nem volt reménytelen helyzetben. Nem csoda, hogy néhányan úgy vélik, Sir Frank Williams autójával Fernando Alonso ugyanúgy vezetné a vb-t, mint a Ferrarival, és a spanyol kiegyensúlyozottsága hiányzik.

Bruno Senna

 

A brazil pilóta a Brit Nagydíj után megkapta a Lorenzo Bandini-díjat, amellyel a motorsportban elért eredményeit honorálták. Bruno Senna ettől az elismeréstől azt várja, hogy esetleg lendületet kap ettől az idény hátralévő részére.

CATERHAM

Heikki Kovalainen

A finn pilótának az idény végén lejár a szerződése, és a legutóbbi hírek szerint a Sauber szeretné a soraiban tudni.

 

Vitalij Petrov

 

Petrovéknak minél több időt kell eltölteniük a hockenheimi pályán, hogy tovább tudják tesztelni a Brit GP-re készített fejlesztéseket.

HRT

Narain Karthikeyan

 

Karthikeyan szerint nagy fejlődésen ment keresztül a csapat F1-es debütálása óta, és mára bizonyította, hogy helye van a száguldó cirkuszban.

Pedro de la Rosa

 

A HRT semmilyen új fejlesztéssel nem készült a Német GP-re, de a spanyol pilóta reméli, így is a legtöbbet tudják kihozni a jelenlegi autóból.

MARUSSIA

Timo Glock


Glock talán az egyetlen német pilóta a mezőnyben, akinek a Marussiával semmi esélye sincs hazai pályán a pontszerzésre.

 

Charles Pic

 

Pic még a 2010-es GP2-es futamon a pole pozícióból indulva a harmadik helyen zárta a futamot, és bár hasonló eredményben most nem reménykedhet, az istállónál bíznak benne, hogy tovább tudnak fejlődni.


A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Fernando Alonso 2 5 9 129
2. Mark Webber 2 2 8 116
3. Sebastian Vettel 1 3 7 100
4. Lewis Hamilton 1 4 8 92
5. Kimi Räikkönen 3 8 83
6. Nico Rosberg 1 2 6 75
7. Romain Grosjean 2 5 61
8. Jenson Button 1 2 5 50
9. Sergio Pérez 2 4 39
10. Pastor Maldonado 1 1 2 29
11. Paul di Resta 5 27
12. Michael Schumacher 1 4 23
13. Felipe Massa 4 23
14. Kobajasi Kamui 4 21
15. Bruno Senna 5 18
16. Nico Hülkenberg 4 17
17. Jean-Éric Vergne 1 4
18. Daniel Ricciardo 1 2

KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 216
2. Ferrari 152
3. Lotus-Renault 144
4. McLaren-Mercedes 142
5. Mercedes 98
6. Sauber-Ferrari 60
7. Williams-Renault 47
8. Force India-Mercedes 44
9. Toro Rosso-Ferrari 6
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik