Schumacher: mint a régi szép időkben

Vágólapra másolva!
2012.09.07. 09:51
null
Schumacher nagyon jól kezdte a monzai hétvégét (Fotók: Action Images)
Címkék
Az Olasz Nagydíjjal véget ér a Formula–1-es idény mindössze nyolc versenyből álló európai szakasza. A várakozásoknak megfelelően napos idő fogadta a mezőnyt a versenynaptár leggyorsabb versenypályáján, ahol péntek délelőtt az első szabadedzéssel kezdetét vette a száguldás. A legjobb időeredmény a futamra nagy reményekkel érkező Mercedes veterán pilótájáé, Michael Schumacheré lett Jenson Button és Nico Rosberg előtt. A negyedik helyezett Fernando Alonso Ferrarija leállt, a Red Bullok egyelőre a középmezőnyben.

 

Amilyen lassan telt az augusztusi nyári szünet a Formula–1 szerelmesei számára, olyan hamar elröppent a Belga Nagydíjat követő négy nap, és ismét egy legendás versenypályán gyűlt össze az F1-es mezőny. Romain Grosjean nélkül, a Lotus pilótáját eltiltották erről a futamról a Belga GP rajtbalesete miatt, és egy tavalyi ismerős, Jérome d'Ambrosio vezeti az autóját a monzai erőbe nyúló egyenesekben.

D'Ambrosio mellett másik három beugró lesz az első edzésen, Valtteri Bottas, Jules Bianchi és Ma Csing-hua (első kínaiként) Bruno Senna, Paul di Resta és Narain Karthikeyan helyett száguld a Williams, a Force India és a HRT autójában.

Csütörtökön Lewis Hamilton és a Mercedes volt a fő téma Monzában, de konkrétum természetesen nem hangzott el. Annyit lehetett megtudni, hogy Hamilton és Button között elsimították a 2008-as bajnok spái Twitter-üzenete miatt kialakult nézeteltérést. „Azért jó, hogy gyors csapattársad van, mert így meg tudjátok osztani a telemetriai adatokat" – poénkodott Button.

SZAVAZÁS

Megérdemelt Romain Grosjean F1-es eltiltása?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

A másik téma Grosjean eltiltása és a rajtbalesetek kérdése volt, miközben mindenki abban bízik, hogy Monzában a sokkal gyorsabb egyenesek végén, a három sikán előtt nem történik hasonló eset, többféle vélemény is kialakult Romain Grosjean eltiltásáról. Míg Sebastian Vettel túlzásnak tartja az eltiltást, a baleset miatt a 2. rajtkockából eredő előnyét elveszítő Kobajasi Kamui úgy véli, több versenyről is el kellett volna tiltani a Lotus pilótáját.

Az edzés elején Vergne hagyta el elsőként a boxutcát, aztán a többiek is követték a próbaköreikre, amelyet követően visszatértek a depóba.

Monzára a csapatok több aerodinamikai alkatrészt is áthoztak Spából, de van néhány speciális elem, amelyet kizárólag ezen a helyszínen lehet használni. A Pirelli ugyanúgy a kemény és közepesen kemény abroncsokat bocsátotta a csapatok rendelkezésére, mint a Belga Nagydíjon.

A pilóták visszajelzései szerint a pálya azonnal megfelelő állapotban van, Hamilton kint is maradt egy mért körre, és 1:31.028-caliratkozott fel a listára. Massa a Ferrarival szintén mért kört futott, 1:28.370-nel megelőzte Hamiltont.

Ezt követően kiürült a pálya. A szünet után Pic jött vissza a pályára a Marussiával, de nem sokáig volt ott, csak egy mért kört ment.

Csütörtökön elárulta Button, hogy a Belga Nagydíj eredményhirdetésén, amikor Jacky Ickx a dobogón interjút készített velük, fogadott Vettellel, hogy Räikkönen mennyi ideig fog beszélni. Mindketten mellélőttek: Vettel 7, Button 9 másodpercet mondott a finn háta mögött, mire Kimi mit sem sejtve egészen 27 másodpercen keresztül beszélt!

A Lotis finn pilótája, aki a legutóbbi öt versenyből négyet a dobogón zárt, kijött a pályára, akárcsak Ma Csing-hua a HRT-vel, hogy megfussa az F1 történetének első kínai mért körét versenyhétvégén.

Räikkönen 1:28.175-tel az élre állt, a kínai 1:39.332-vel debütált. A Lotus pilótája gyorsult, egy másodperccel és egy ezreddel Massa előtt állt. Alkalmi csapattársa, D'Ambrosio is kijött, lassan lendült bele, második mért köre 1:29 volt.

SZAVAZÁS

Ki nyeri meg az Olasz Nagydíjat?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

Ma Csing-hua 1:34-nél járt, a HRT az ő autójára a szokásos hátsó légterelőt tette, ami a végsebességben nagy hátrányt jelent a nagy légellenállás miatt. Vajon ez csak óvatoskodás az újonc kínaival, vagy De la Rosa sem kap speciálisat Monzára?

D'Ambrosio 6 tizedre megközelítette Räikkönen legjobbját, miközben Hamilton 1:26.980-nal az élre állt. A következő körében tovább gyorsult, és csupa legjobb szektoridővel már 1:26.346-nál járt. D'Ambrosio hatodik mért körében megelőzte Räikkönent, aki már a boxban volt.

Rosberg a Mercedesszel feljött a 2. helyre, sokat vár a német csapat az Olasz Nagydíjtól – Schumacher a 6. helyen nyitott, a hétszeres világbajnok váltóját, amely a Belga Nagydíj hajrájára elveszítette 6. fokozatát, anélkül meg tudták javítani, hogy ki kell cserélni, így jelen állás szerint nem lesz rajtbüntetés.

A versenyzőket figyelmeztették, hogy a gumik felmelegítése lassan megy, ha tehetik, a felvezető körükben cikázzanak az egyenesekben, hogy minél hamarabb melegedjenek az abroncsok – persze mindezt nagy figyelemmel tegyék a többiek miatt.

Az egyenesek ugyanúgy átszelik az erdőt, mint fél évszázaddal ezelőtt
Az egyenesek ugyanúgy átszelik az erdőt, mint fél évszázaddal ezelőtt

Elsőként Schumacher ment be 1:26 alá, a hétszeres bajnok 1:25.961-et ment a 40. percben. A következő körében tovább faragott, 1:25.422-re. Button jött fel a 2. helyre, mögöttük Alonso, Pérez, Hamilton, Massa, Rosberg, D'Ambrosio, Bianchi, Räikkönen és Bottas sorakozott.

Miután Alonso beküzdötte magát 1:26 alá, Button visszaelőzte 1:25.8-cal.

Az edzés felénél egyedül Vettelnek nem volt mért köre. Kijött a pályára, de elsőre a 17. eredményt érte el.

Közben Grosjean megérkezett a paddockba – farmerban, és csak azért, hogy együtt legyen a csapattal, amely elvárta tőle ezt.

Vettel feljött a 11. helyre, de elfékezte magát a célegyenes végén, és levágta a lassítót. A többiekhez hasonlóan a kemény keverékű abroncsot használta, a közepesen keményeket délutánra tartogatta.

Vettel végül a 8. helyre küzdötte fel magát, eggyel csapattársa, Webber mögé. Előttük Schumi, Button, Alonso, Massa, Hamilton és Pérez állt, fél óra maradt a tréningből. Rosberg feljött a 3. helyre, majd a két Ferrari is belehúzott.

A lista alján a kínai Ma Csing-hua állt, 2.5 másodperccel az utolsó előtti Pic mögött, 6.2-re Schumachertől.

Az első nyolc, Webberrel bezárólag egy másodpercen belül volt, a 11. Hülkenberg 1.1-re volt Schumitól. A versenyzők nemigen akartak új készlet abroncsot megkezdeni, az időeredmények már nemigen javultak.

Az utolsó percekre mindenki a pályára hajtott, Alonso Ferrarija azonban az első sikánnál leállt – padlógázzal ment végig az egyenesen, de fékezés után nem kanyarodott be, hanem leállította a műszaki hibás autót. A Scuderia teljesen új kocsit hozott a spanyolnak a belgiumi rajtbaleset után. Alonso a főtribünön ülő nézőknek integetve sétált vissza a boxutcába.

Vettel a boxban maradt, miközben Maldonado Williamse is leállt a pálya mellett. Schumacher, aki 25 kört megtett az edzésen a kemény gumikon, arról számolt be csapatának a rádión, hogy a hátsó gumik teljesen elkoptak.

Az edzés végére nem változott meg a sorrend, Schumacher, az Olasz GP ötszörös győztese zárt az élen.

OLASZ NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1. Michael Schumacher német Mercedes 1:25.422 átlag: 244.138 km/ó 26 kör
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:25.723 0.301 mp h. 29
3. Nico Rosberg német Mercedes 1:25.762 0.340 26
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:25.800 0.378 22
5. Felipe Massa brazil Ferrari 1:25.861 0.439 27
6. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:25.944 0.522 30
7. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:26.046 0.624 25
8. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 1:26.323 0.901 26
9. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:26.390 0.968 24
10. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:26.504 1.082 19
11. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:26.508 1.086 18
12. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:26.518 1.096 21
13. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:26.641 1.219 26
14. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:26.746 1.324 23
15. Jerome D'Ambrosio belga Lotus-Renault 1:27.180 1.758 29
16. Jules Bianchi francia Force India-Mercedes 1:27.192 1.770 22
17. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:27.373 1.951 25
18. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:27.789 2.367 24
19. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:27.855 2.433 27
20. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:28.578 3.156 20
21. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:28.751 3.329 26
22. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:29.207 3.785 21
23. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:29.331 3.909 21
24. Ma Csing-hua kínai HRT-Cosworth 1:31.239 5.817 26
AZ ELMÚLT TÍZ ÉV LEGJOBBJAI MONZÁBAN
győzelem pole pozíció leggyorsabb kör
2002 Rubens Barrichello Juan Pablo Montoya Rubens Barrichello
2003 Michael Schumacher Michael Schumacher Michael Schumacher
2004 Rubens Barrichello Rubens Barrichello Rubens Barrichello
2005 Juan Pablo Montoya Juan Pablo Montoya Kimi Räikkönen
2006 Michael Schumacher Kimi Räikkönen Kimi Räikkönen
2007 Fernando Alonso Fernando Alonso Fernando Alonso
2008 Sebastian Vettel Sebastian Vettel Kimi Räikkönen
2009 Rubens Barrichello Lewis Hamilton Adrian Sutil
2010 Fernando Alonso Fernando Alonso Fernando Alonso
2011Sebastian Vettel
Sebastian Vettel
Lewis Hamilton
Az egyik DRS-zóna a célegyenesben, a másik a Lesmo-kanyarok után lesz a versenyen
Az egyik DRS-zóna a célegyenesben, a másik a Lesmo-kanyarok után lesz a versenyen
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Fernando Alonso 3 6 11 164
2. Sebastian Vettel 1 4 10 140
3. Mark Webber 2 2 11 132
4. Kimi Räikkönen 6 11 131
5. Lewis Hamilton 2 5 9 117
6. Jenson Button 2 4 8 101
7. Nico Rosberg 1 2 8 77
8. Romain Grosjean 3 6 76
9. Sergio Pérez 2 5 47
10. Michael Schumacher 1 6 35
11. Felipe Massa 6 35
12. Kobajasi Kamui 5 33
13. Nico Hülkenberg 6 31
14. Pastor Maldonado 1 1 2 29
15. Paul di Resta 6 28
16. Bruno Senna 6 24
17. Jean-Éric Vergne 2 8
18. Daniel Ricciardo 2 4

KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 272
2. McLaren-Mercedes 218
3. Lotus-Renault 207
4. Ferrari 199
5. Mercedes 112
6. Sauber-Ferrari 80
7. Force India-Mercedes 59
8. Williams-Renault 53
9. Toro Rosso-Ferrari 12

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik